Schimbări la legea RCA. Ce-i de făcut pentru urgentarea plății daunelor

1356
Schimbări la legea RCA. Ce-i de făcut pentru urgentarea plății daunelor - schimbarirca-1493051798.jpg

Articole de la același autor

De foarte multe ori, șoferii implicați în accidente rutiere se lovesc de probleme atunci când vine vorba de plata daunelor la care sunt îndreptățiți din partea firmelor de asigurare. În acest context, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să pună punct situațiilor de acest gen, obligând companiile de asigurări să ofere șoferilor mai multe informații și să le acorde asistență în cazul în care au fost victimele unui accident. 

Concret, ASF a elaborat un proiect de modificare a Normei nr. 39/2016 privind asigurările auto din România, prin care va obliga asigurătorii să "instituie un canal de comunicare prin care asigurații și conducătorii vehiculelor pot solicita informații în legătură cu regularizarea daunelor produse vehiculelor avariate prin accidente de circulație acoperite de contracte RCA".

Șoferii trebuie să știe că accesul la acest canal de comunicare va fi pus la dispoziția asiguraților la momentul încheierii contractului RCA sau pe parcursul derulării acestuia.

"Ținând cont de faptul că un număr foarte mare de reclamații sunt în legătură cu regularizarea daunelor produse vehiculelor avariate prin accidente de circulație acoperite de contracte RCA, iar o mare parte a acestora sunt cauzate fie de necunoașterea suficientă a legislației incidente specifice locului/statului în care se produc accidentele sau de interpretarea greșită a acesteia, fie de necunoașterea drepturilor și obligațiilor pe care asigurații și conducătorii vehiculelor le au în aceste cazuri, considerăm faptul că stabilirea în sarcina emitentului contractului RCA a unor obligații cu privire la acordarea de consultanță în aceste cazuri prin punerea la dispoziție de informații și sfaturi utile în vederea soluționării corecte a dosarelor de daună auto ar reprezenta o soluție pentru creșterea încrederii în relația dintre asigurat și asigurător, stabilirea corectă a culpei în producerea evenimentelor, reducerea numărului de reclamații și a celui de cazuri în care asigurătorii efectuează investigații suplimentare generate de neconcordanțe în declarațiile părților și apariția unor suspiciuni cu privire la cauzele și împrejurările producerii faptelor", motivează reprezentanții ASF.

Ce trebuie să faci în caz de accident

Pe lângă furnizarea informațiilor în plus, firmele de asigurare vor fi obligate și să asiste asigurații, la cererea lor, în cazul în care aceștia nu știu ce trebuie să facă dacă au fost victimele unui accident.

"Propunem în acest caz completarea prevederilor art. 40 din Norma nr. 39/2016 «Obligațiile asigurătorului» cu obligația asigurătorului RCA de a asigura consultanță titularului contractului RCA sau a conducătorului vehiculului asigurat, la momentul producerii evenimentului, în ceea ce privește drepturile și obligațiile ce le revin acestora în baza legislației aplicabile locului de producere a evenimentului, modul de completare al formularului «Constatare amiabilă de accident», procedurile pe care aceștia sunt obligați să le parcurgă în vederea reparației vehiculului asigurat și a regularizării daunei, alte informații, în vederea soluționării amiabile a cazului", se mai arată în documentul ASF.

v v v

Bine de știut! La momentul încheierii contractului RCA, asiguratorul va oferi asiguratului datele de contact necesare în vederea acordării asistenței la momentul producerii evenimentului. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1749 secunde