INTERVIU ONLINE. Șeful Biroului Rutier Constanța, MARIUS GHIȚĂ a răspuns întrebărilor tale!

2807
34
Șeful Biroului Rutier Constanța, inspector principal Marius Ghiță a fost prezent în redacția Cuget Liber și a răspuns online întrebărilor voastre. 
 
ÎNTREBĂRI și RĂSPUNSURI


1. Cartierul Bratianu (intre LIDL si podul IPMC) nu este deservit de niciun giratoriu iar cetatenii sunt nevoiti sa strabata un kilometru pana la giratoriul de la cimitirul Palas pentru a intra spre locuintele lor. Cum se poate rezolva aceasta problema?


MARIUS GHIȚĂ: Traficul rutier nu poate fi fragmentat pe portiuni foarte scurte, iar solutia cu sensurile giratorii este pentru a reducerile intoarcerile neregulamentare peste marcajul dublu continu si pt a asigura o fluenta constanta a trafuccului rutier. Administratorul drumului public inmpreuna cu Polita Rutiera analizeaza permanent daca in anumite intersectii, unde fluxul de trafic este foarte ridicat, se impune amlplasarea unui sens giratoriu sau nu. Pentru municipiul Constanta, distanta de la sensul giratoriu de la LIDL pana la sensul giratoriul de la Aurel Vlaicu cu IC Bratiianu nu este o distanta foarte mare. 


2. Intersectia str. N. Iorga cu Al. Lapusneanu este de tip vietnamez, trece cine poate, cine se baga, cine gaseste loc liber, cine injura mai tare sau cine are masina mai mare. Un giratoriu sau un semafor functional (nu inutilitatea care exista acum) ar fi o solutie in locul haosului zilnic sau al politaiului care sporadic apare pe-acolo sa faca aerobic in mijlocul drumului.


MARIUS GHIȚĂ: Intersectia este analizata permanent ca si fluxuri de trafic in comisia de circulatie si in acest moment sunt avute in vedere mai multe variante de sistematizare in acea zona, care presupun fie realizarea unui sens unic, fie amplasarea unui sens giratoriu. In momentul stabilirii variantei finale, o vom promova prin intermediul mass-media.


3. Exista vreo solutie pentru b-dul tomis intre strazile lapusneanu si tulcei?in orele de varf si nu numai este nevoie de cel putin doua semafoare pentru a traversa intersectia soveja,unde ,de multe ori ,coloanele de masini se intind pana in strazile tulcei sau lapusneanu.


MARIUS GHITA: In intersectiile mari din municipiu, semaforizarea a fost realizata alternativ. In momentul in care semaforul este pe verde permite se permite circulatia in toate directiile. Aceasta sistematizare a fost realizata tocmai pentru a se preveni posibilitatea blocarii intersectiei atunci cand vehiculele care cirucla din sens opus ar avea verde pentru relatia la stanga. Din acest motiv, semafoarele sunt organizate pentru fiecare sens in parte, un anumit numar de secunde pentru culoarea verde. De aici exista posibilitatea ca pentru 90 de secunde, conducatorii asuto sa astepte la semafor pentru a putea patrunde in intersectie.


4. Am 2 mari probleme legate de Constanta: 1 - suntem amendati si lasati fara permis pentru ca nu se acorda prioritate pietonilor, DAR nu am vazut 1 pieton amendat pentru ca trece aiurea, desi decretul specifica ca traversarea se face in grup si "pas vioi"...nu stam sa comentam pe trecerea de pietoni pe facebook. 2 - in tot orasul sunt doar 2 semafoare sincronizate - mamaia cu mircea si cu tomis. Suntem de mai mare rasu. Pleci de la gara spre mamaia si faci 7 km in 30 minute din cauza semafoarelor. Nu prinzi 2 pe verde. Multumesc si astep o rezolvare, nu un raspuns...ca raspuns avem toti.


MARIUS GHITA: Serviciul Rutier Constanta organizaeaza actiuni pentru combaterea principalelelor cauze generatoarea de accidente rutiere. La nivelul judetului Constanta, primele cinci cauze generatoare de acidente rutiere sunt: neacordarea de prioritate autovehiculelor, neacordare de prioritate pietonilor, travesrasrea neregulamentara a pietonilor, viteza excesiva si viteza neadaptata la conditiile de drum. Motiv pentru care actiunile se desfasoara constant pe aceste cauze, pentru reducerea victimizarii populatiei prin accidnete rutiere.


Problema sincronizarii semafoarelor este generata de numarul secundelor pentru culoarea verde si de numarul autovehiculelor care sunt in asteptare pe acel sector de drum. Exista posiblitatea sa pleci de la gara si sa fiti prima masina la semafor si sa ajungeti la semaforul de la 1 Decembrie cu Ferdinand si sa fiti a 20-a masina, in capatul coloanei. Din pacate, cresterea numarului secundelor pentru temporizarea semaforului ar creste si timpii de asteptare la semafor.


5. Chiar e obligatoriu dupa ce ai achitat amenda de circulatie , trebuie sa depui la sediul politiei rutiere, pv si dovada achitarii ? daca da , e nonsens. Daca perioada terminarii suspendarii permisului coincide cu ziua de sambata, fiindca dumineca e inchis trebuie sa astept ziua de luni sau se poate ridica si sambata? De dumineca pot sa conduc fara riscul de a fi sactionat?


MARIUS GHITA: Procesul verbal, impreuna cu copia chitantei de plata a amenzii se transmit unitatii din care face parte lucratorul care a aplicat sanctiunea. Sunte exceptati de la aceasta obligatie cei care achita contravaloarea amenzii la ghiseul de plati virtual din cadrul ANAF. Politia Rutiera are obligatia ca in termen de 30 de zile sa comunice procesul verbal la administratia financiara pe raza careia domiciliaza persoana sanctionata contraventional. In situatia in care persoana comunica catre Politia Rutiera copia chitantei de plata a aamenzii, priocelul vrbal nu se mai inainteaza in debit.


6. Dl.inspector. De ce unele semafoare nu sunt facute sa functioneze in 4 timpi?, adica pentru fiecare directie de mers. Un exemplu este cel de pe str. Th.Burada cu directia str.Poporului. Pentru str.I.L.Caragiale semaforul functioneaza in 2 timpi, iar pentru str.Th.Burada 1 timp. Si exemplele pot continua.( intersectia bd.Tomis cu Tulcei, Bd.Lapusneanu cu Ferdinand etc.)


MARIUS GHITA: Nu pot fi planificate toate semafoarele in patru timpi deoarece exista intersectii in care fluxurile de trafic sunt mai ridicate pe o strada decat pe cealalta. In situatia in care exista fluxuri de trafic similare, comisia de circulatie analizaeaza montarea semafoarelor in patru timpi. Va fi avuta in vedere si aceasta propunere pentru sistematizarea circulatiei.


7. Montarea unor semafoare cu temporizare pt pietoni in zona Tomis 3 si alte zone unde pietonii trec continuu. Ar fluidiza traficul, mai ales ca urmeaza sensul giratoriu sau din sens invers semaforul.


MARIUS GHITA: Temporizarea semafoarelor pentru pietoni din zona Tomis 3 si din zona Mega Image vor fi avute in vedere pentru umratoarele modificari in cadrul comisiei de circulatie.


8. Cum poate un cetatean de alta nationalitate sa scoata din tara un autoturism cumparat de nou dintr-o reprezentanta auto locala ? Numerele rosii nu permit scoaterea din tara a autoturismului, exista varianta unor numere de tranzit?


MARIUS GHITA: Datele acestei probleme va pot fi comunicate de catre Serviciul Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari Auto si de Politia de Frontiera (Garda de Coasta). 


9. Intersectie Lapusneanu - Bucuresti. Sensul giratoriu de la intersectia acestor doua strazi ar trebui monitorizat pt. ca e periculos.


MARIUS GHITA: Periculozitatea este generata de viteza de deplasare a conducatorilor auto care circula pe Bd A Lapusneanu si de nepastrarea directiei de deplasare la patrunderea in sensul giratoriu si neasigurarea la schimbarea directiei de mers.


10. Vreau sa intreb: 1.Cine a gandit sensul giratoriu de la Cora-Bratianu cu trcerea de pietoni la 5 m de intersectie ?? (acela e un dobitoc,a blocat intreaga strada).


MARIUS GHIȚĂ: In acest moment, unul dintre proiectele Comisiei de Circulatie are in vedere atat mutarea statiei mijloacelor de transport in comun, cat si a trecerii de pietoni de pe Bd I.C. Bratianu, sensul de mers catre Gara.


11. Pe Cuza Voda la intersectia cu Mihai Viteazu se blocheaza traficul deoarece sunt masini parcate si pe stanga si pe dreapta, daca s-ar elibera cu 50m inainte de intersectie s-ar fluidiza mult mai bine, astfel incat cei care vor sa faca stanga se incardreaza pe partea stanga iar cei care doresc sa faca dreapta se incadreaza la dreapta.


MARIUS GHIȚĂ: Problema legată de opririle și stationarile neregulamentare a fost preluata inca din 2010, la nivel national, de catre politiile locale, din cadrul primariilor. Scopul acestei preluari a presupus in primul rand ca Politia Nationala sa gestioneze problemele legate de reducerea victimizarii populatiei prin accidente rutiere, iar Politia Locala sa gestioneze problemele legate de fluenta traficului rutier.


12. Intersectia str. Chiliei cu Soveja este destul de greu de trecut. Strada Soveja este foarte aglomerata, se circula cu viteza mare. Mereu sunt tamponari, accidente... Trece fiecare cum poate dinspre Chiliei, care este si ea o strada cu trafic intens. Si mai ales ca este strada cu poligonul. Multumesc.


MARIUS GHIȚĂ: Se va avea in vedere ca marcajul rutier de pe strada Soveja sa fie continuu, astfel incat sa se interzica relatia stanga pentru evitarea producerii de accidente rutiere.


13. Daca pe str, Adamclisi s-ar realiza sens unic de la Brotacei spre Tomis 3 multi locuitori din Tomis Nord ar merge direct iar din sensul giratoriu de la Lidl ar fi mai lejer atit spre Lapusneanu cat si spre Tomis.De asemenea autobuzele 42 si 43 dupa statia Brotacei ar putea merge pe Adamclisi apoi dreapta Soveja si ar intra in Bd Tomis(daca cineva urmareste stopul de pe Soveja sunt foarte putine masini care fac stanga spre bd Tomis) . In acest moment de la Brotacei si pana la statia Tomis 3 nu mai exista nici o statie intermediara de ce mai aglomereaza autobuzele segmentul de bulevard intre Tulcei si Soveja.. Problema este ca in acest moment cu 2 sensuri pe acesta straduta cu o piata unde fiecare parcheaza cum vrea masina este o adevarata aventura si pt un autoturism sa se deplaseze.Practic ar mai aparea 2 banzi in sensul Tomis Nord -Centru.


MARIUS GHIȚĂ: Din strada Adamclisi se desprind foarte multe alei și pe partea dreaptă și pe partea stângă, care fac legătura cu blocurile din cartier. Aceste alei nu comunica cu alte străzi principale pentru a permite locuitorilor din acea zona sa ajunga la domiciliu. Realizarea unui sens unic in acest moment, ar crea locuitorilor din zona un deserviciu cu privire la traseul parcurs zilnic.  


14. Pe Barbu Ștefănescu Delavrancea nu există statie de taxiuri si totuși acestia blochează traficul fiind nevoiți să circulăm pe un singur sens,de cele mai multe ori ajungându-se la certuri între soferi spre amuzamentul lor,va rog respectuos rezolvați si această problemă,mulțumesc.


MARIUS GHIȚĂ: Aspectele sesizate vor fi verificate.
 


Comentează știrea

34 comentarii. Pagina 1 din 4. Click pe pagina dorită : 1 2 ...4 
Stefan
25 martie 2014
giratoriu

Cartierul Bratianu (intre LIDL si podul IPMC) nu este deservit de niciun giratoriu iar cetatenii sunt nevoiti sa strabata un kilometru pana la giratoriul de la cimitirul Palas pentru a intra spre locuintele lor. Cum se poate rezolva aceasta problema?

paul
25 martie 2014
giratoriu

Intersectia str. N. Iorga cu Al. Lapusneanu este de tip vietnamez, trece cine poate, cine se baga, cine gaseste loc liber, cine injura mai tare sau cine are masina mai mare. Un giratoriu sau un semafor functional (nu inutilitatea care exista acum) ar fi o solutie in locul haosului zilnic sau al politaiului care sporadic apare pe-acolo sa faca aerobic in mijlocul drumului.

radu
25 martie 2014
semafor pt pietoni

Montarea unor semafoare cu temporizare pt pietoni in zona Tomis 3 si alte zone unde pietonii trec continuu.Ar fluidiza traficul, mai ales ca urmeaza sensul giratoriu sau din sens invers semaforul .

Mihai
25 martie 2014
Treceri pietoni semaforizate

S-a gandit cineva sa monteze semafoare la trecerile de pietoni din zonele aglomerate,pentru a trece si pietonii in haita nu unul cate unul si sa blocheze tot traficul rutier.In toata lumea exista semafoare cu un mic buton care se apasa de catre pieton si se face verde.acestea au si un timer minim presupun(adica nu poti sa ceri verde la fiecare secunda).si asa s-ar strange si pietonii in haita si ar traversa toti odata,nu in sir indian.ambuteiaje de genu se creeaza la sens giratoriu cora-bratianu(cea mai mare idiotenie gandita vreodata de cineva) si trecerea pietoni str.soveja-piata tomis 3.

George
25 martie 2014
Faceti ceva cu b-dul Tomis???

Exista vreo solutie pentru b-dul tomis intre strazile lapusneanu si tulcei?in orele de varf si nu numai este nevoie de cel putin doua semafoare pentru a traversa intersectia soveja,unde ,de multe ori ,coloanele de masini se intind pana in strazile tulcei sau lapusneanu.

Mihai
25 martie 2014
Gand la gand

Bine punctat Radu,pana am compus eu mesajul tu ai postat aceeasi problema.Presupun ca nu suntem singurii care vdm problema,numai autoritatile nu o vad.si chiar ar fi o solutie buna,in sensul ca se pot fura si de aici niste bani.

Razvan
25 martie 2014
Semafoare pentru pietoni si semafoare sincronizate

Pfff, de cand asteptam pe cineva "mai mare" din circulatie. Am 2 mari probleme legate de Constanta: 1 - suntem amendati si lasati fara permis pentru ca nu se acorda prioritate pietonilor, DAR nu am vazut 1 pieton amendat pentru ca trece aiurea, desi decretul specifica ca traversarea se face in grup si "pas vioi"...nu stam sa comentam pe trecerea de pietoni pe facebook. 2 - in tot orasul sunt doar 2 semafoare sincronizate - mamaia cu mircea si cu tomis. Suntem de mai mare rasu. Pleci de la gara spre mamaia si faci 7 km in 30 minute din cauza semafoarelor. Nu prinzi 2 pe verde. Multumesc si astep o rezolvare, nu un raspuns...ca raspuns avem toti.

Eugen
25 martie 2014
intrebare

Cum poate un cetatean de alta nationalitate sa scoata din tara un autoturism cumparat de nou dintr-o reprezentanta auto locala ? Numerele rosii nu permit scoaterea din tara a autoturismului, exista varianta unor numere de tranzit ?

marius
25 martie 2014
tomis III

Trecerea de pietoni din dreptul fast food ar trebui desfiintata , in permanenta este cineva cu piciorul pe trecere fornadu-se coloane intregi dand prioritate plus taximetristi dubland sau tripland banda I.un haos total

Pintea
25 martie 2014
Sens giratoriu la str Alba Iulia

O solutie ar fi un sens giratoriu la intersectia str Alba Iulia cu IC Bratianu. Sunt zeci de strazi de o parte si de alta a bulevardului si acest sens giratoriu ar fi necesar. In fiecare saptamana se plimba pe strazi o tulumba care aduna sticlele plastice sa contribuim astfel la reducerea poluarii prin reciclare .Insa zilnic fiecare masina din zona consuma in plus cate 200 g benzina si polueaza degeaba pt ca asa au hotarit autoritatile locale Am mai spus cand duci mortul la cimitirul din cartier trebuie sa-l duci intai la biserica ,insa birocratii au pus linie continua in dreptul str Alba Iulia si astfel te plimbi cu mortul pe la sensul giratoriu de la Lidil , poti sa te opresti sa mai cumperi ceva de pomana ,si apoi vii de unde ai plecat pt a ajunge la biserica. Vin alegerile si acum este momentul sa facem propuneri ca 4 ani nu ne mai baga nimeni in seama.

Răspuns la: giratoriu
Adăugat de : Stefan, 25 martie 2014
Cartierul Bratianu (intre LIDL si podul IPMC) nu este deservit de niciun giratoriu iar cetatenii sunt nevoiti sa strabata un kilometru pana la...
34 comentarii. Pagina 1 din 4. Click pe pagina dorită : 1 2 ...4 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5238 secunde