Podul de la Butelii va intra în reabilitare. Când va fi gata și cum va arăta

6952
3
Podul de la Butelii va intra în reabilitare. Când va fi gata și cum va arăta - podul1-1473263964.jpg
Așteptarea aproape a luat sfârșit și vom putea vedea la treabă noua administrație locală, în cadrul primului proiect important asumat înainte de campanie, reabilitarea Podului de la Butelii. Contractul cu câștigătorul licitației, asocierea de firme Mobitom SA - Siebol SRL (subcontractant Autoprima Serv SRL), a fost semnat.

În cursul săptămânii viitoare ur-mează a fi întocmit graficul de execuție al lucrărilor, acesta fiind ultimul pas înainte ca lucrările să fie începute.

"Urmează să fie întocmit graficul de execuție al lucrărilor, alături de SNCFR. Graficul este condiționat de traficul trenurilor, care circulă pe sub pod. Săptămâna viitoare va fi or-ganizată o ședință comună la care va participa SNCFR, constructorul și Primăria Constanța, în care va fi stabilit acest grafic", a declarat Liviu Tramudana, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Constanța.

După întocmirea graficului și a tuturor detaliilor, termenul de execuție al lucrărilor este de 12 luni. Potrivit surselor noastre, lucrările de reabilitare urmează a fi începute la finalul lunii septembrie, cel mai probabil, după ce vor fi anunțate de către Primăria Constanța și Poliția Rutieră rutele alternative pe care șoferii le vor avea la dispoziție. Traficul pe pod nu se va închide total, însă vor fi impuse restricții de circulație pe toată durata desfășurării reparațiilor.

Alee pietonală și iluminare cu LED-uri

Ca un element de noutate, podul va avea o secțiune strict pietonală, lată de trei metri, ceea ce acum nu există. Astfel, constănțenii vor putea circula pe Podul de la Butelii fără a mai pătrunde pe partea carosabilă. Mai mult decât atât, trotuarul va fi separat de artera rutieră prin parapete cu panouri antifonice, înalte de 2,5 metri. Aceste parapete vor fi montate pe ambele părți ale podului pentru ca zgomotul produs de mașini să nu mai afecteze locatarii din zonă. În ceea ce privește partea estetică, pe partea exterioară a podului, va fi montată o instalație de iluminare cu LED-uri, tip baghetă, încastrată în profil metalic. Aceleași elemente de iluminat le vom regăsi și pe mijlocul podului, unde vor exista parapete de delimitare a sensurilor de mers.

"Din momentul în care se termină licitația, ne apucăm de treabă. Cred că în primăvara anului viitor, cel târziu la sfârșitul sezonului estival următor, vom circula pe cel mai vechi pasaj rutier cu zonă pietonală modernizat. Trebuie să ținem cont și de valorile de trafic și nu vom închide vara această legătură importantă între două zone vitale ale orașului. Pasajul a fost făcut înainte de anul 1989, dar va arăta cu totul spectaculos", este promisiunea făcută de Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța, înainte de alegeri.

Până acum, de la deschiderea ofertelor pentru licitație și semnarea contractului au trecut nu mai puțin de 4 luni. Pe data de 23 mai 2016, a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitația în sistem electronic de achiziții publice (SEAP), în vederea reabilitării Podului de Butelii. În luna iulie au fost evaluate ofertele depuse pe SEAP. La începutul lunii august a fost desemnat câștigătorul licitației. Încă o lună a trecut ca cele două părți, asocierea de firme și administrația locală să se pună de acord și să semneze contractul, la începutul lunii septembrie. Valoarea contractului este de 5.912.383 lei fără TVA.

Potrivit planurilor, în prima fază se va închide circulația pe zona centrală, câte 2,50 m din ax și se va circula pe părțile laterale, pe ambele sensuri. Se va demonta șina și calea de tramvai existentă, iar din axul drumului se va demola calea până la dala de beton, câte 1 metru pe de-o parte și de alta. De asemenea, se va repara betonul de pantă și se va executa hidroizolația cu poliuretan. În cea de-a doua fază se va desface sistemul rutier până la betonul de pantă, care se repară. Se va executa hidroizolația din poliuretan, rosturile de dilatație se vor repara și se vor executa straturile căii și stratul de rezistență de 6 cm și cel de uzură de 4 cm.

Comentează știrea

Cascaval
8 septembrie 2016
Ca simplu cetățean

Te întreb și eu mai nea Hulubei, dacă ai cunoștință de vreun proiect început și terminat de actualul primar care a fost și viceprimar timp de 8 ani, eu știu ca prin asemenea utopii arhitecturale, gen cum va arata: parcul arheologic, intersecția de la Cora și alte minciuni de popularitate, ăsta , nu ne demonstrează decât incompetenta, grandomanie, populism mazaristic și minciuni, nu va mai lăsați intoxicați de asemenea primari, vai de jurnalismul vostru, liberrrrrr !

Adrian
8 septembrie 2016
Mai lung

Ar trebui marit podul sa cada peste ic bratianu pe dezrobirii, este jale sensul ala giratoriu acolo.

m
8 septembrie 2016
mm

Parca saptamana trecuta nea fagadau zicea ca nu mai are bani de pod si de subventia la caldura,acum de unde a facut rost?La vorbe toti sunt buni,dar la fapte......?Constanteni luati-va adio de la pod pentru urmatorii 10 ani.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4749 secunde