Mașinile înmatriculate în Bulgaria, trase pe dreapta de la 1 ianuarie!

4074
12
Mașinile înmatriculate în Bulgaria, trase pe dreapta de la 1 ianuarie! - masinabulgaria-1323718676.jpg

Articole de la același autor

Cetățenii români care au reușit să fenteze statul român până acum și au preferat să circule cu mașini înmatriculate în alte state pe numele altor persoane, în general în Bulgaria, nu vor mai putea circula cu ele decât 90 de zile.

Într-un timp relativ scurt va intra în vigoare Legea privind modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În expunerea de motive care însoțește modificarea Ordonanței se spune că "începând cu data de ianuarie 2007, România a eliminat restricțiile referitoare la libera circulație a bunurilor și persoanelor, textul normativ privind perioada de 90 de zile de la introducerea în țară a autovehi-culelor și remorcilor înmatriculate în alte state, deținute de persoane care au sediul sau domiciliul în România nu mai poate fi aplicat în spațiul Uniu-nii Europene". Prin urmare, nimeni nu mai putea controla intrările sau ieșirile din țară a autoturismulor străine.
După aderarea României la Uniunea Europeană, oficialii spun că numărul mașinilor înmatriculate în alte state și care circulă pe teritoriul țării noastre a crescut simțitor, "fenomenul devenind mai pregnant în ultimii doi ani, când cetățenii români au identificat posibilitatea înmatriculării facile cu costuri mici a autovehiculelor pe numele unor persoane fizice sau juridice, în special din Republica Bulgaria".
În același raport se spune că utilizatorii unor asemenea autovehicule înmatriculate în alte state sunt tentați să încalce frecvent normele rutiere și chiar să comită accidente de circulație și să părăsească apoi locul faptei mizând pe dificultățile întâmpinate de autorități pentru identificarea și sancționarea sau tragerea lor la răspundere.
"Astfel, în anul 2009, din cele 10.207 de accidente de circulație grave înregistrate în România, 1.076 (10,54%) au fost produse cu implicarea autovehiculelor înmatriculate în alte state, iar în anul 2010, din cele 9.225 de accidente de circulație grave înregistrate, 1.053 (11,41%) au fost produ-se cu implicarea autovehiculelor înmatriculate în alte state", se precizează în expunerea de motive.
De asemenea, raportat la accidentele de circulație soldate cu victime, în anul 2009 s-au înregistrat 2.514 de accidente de circulație în care au fost implicate autovehicule înmatriculate în alte state, iar în anul 2010 s-au înregistrat 2.587 de asemenea accidente.

Ce acte trebuie să prezinte polițiștilor șoferii mașinilor cu numere de Bulgaria?
Noua lege își propune instituirea obligației persoanelor cu domiciliul, reședința sau, după caz, rezidența normală în România, care conduc pe drumurile publice un vehicul înmatriculat în alt stat, de a prezenta, la cererea polițistului rutier, pe lângă documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, un document doveditor al titlului cu care este deținut vehiculul. Acest document va fi însoțit de traducerea în limba română, în original, efectuată de către un traducător autorizat a cărui semnătură a fost legalizată.
Totodată, se propune ca datele refe-ritoare la autovehicul și documentul doveditor al titlului cu care este deținut acesta să fie înscrise în evidența autovehiculelor sau remorcilor înmatricu-late în alte state, care se ține de către Poliția Rutieră. De asemenea, auto-vehiculele și remorcile înmatriculate în alte state, deținute cu orice titlu de persoane care își au sediul, domiciliul, reședința ori rezidența normală în România, pot circula pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 90 de zile de la data dobândirii titlului și nu mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic.
Excepție vor face autovehiculele și remorcile conduse de persoanele menționate în certificatul de înmatriculare, cele cu care se efectuează, în condițiile legii, transport rutier public de mărfuri sau persoane, cele conduse de persoane aflate în raporturi juridice, inclusiv raporturi de muncă cu persoanele menționate în certificatul de înmatriculare sau cele utilizate în baza unui contract de leasing.
Sancțiunile în cazul nerespectării prevederilor legale constau în amenzi (prevăzute în clasele a III-a și a IV-a de sancțiuni), reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.



Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Mihail
13 decembrie 2011
INCALCARE GRAVA A CONSTITUTIEI

Constitutia ROMANIEI imi -- GARANTEAZA -- dreptul la LIBERA CIRCULATIE art 25 si DREPTUL LA PROPRIETATEA PRIVATA art 44 !!!!! Ok? de ce atunci suntem obligati, siliti, (nu fentam statul roman), sa ne inmatriculam la Somalezi , la Gabonezi , Nigerieni sau la Bulgari respectiv fratii Moldoveni sau prietenii Maghiari-- autovehiculele?????? VOM CONTINUA EXODUL IN TOATE TARILE Uniunii Europene - pana cand voi astia care NU FENTATI STATUL -- CI IL FURATI DEA DREPTUL , nu veti mai avea ce fura si ce manca! ATENTAT GRAV LA CONSTITUTIA ROMAIEI ESTE ACEASTA LEGE-- mai bine s-ar gasi solutia de a imbunatati traiul cetatenilor nu de a BAGA TOT BETE IN ROATE!!

Cititor
13 decembrie 2011
Adio TeXas

Bre nea Mihail, te-ai trezit de dimineata ca sa bati campii la ziar? Nu-ti incalca nimeni dreptul la proprietae privata, din moment ce in certificatul de inmatriculare este trecut numele tau, dar daca vrei neaparat sa fii texan si sa-ti inmatriculezi caruta pe numele unui"frate" cu ceafa groasa ca sa fentezi sistemul de taxe din tara ta, ca bun cetatean ce esti, asuma-ti si riscurile si nu te mai plange de... nedreptati!

GEORGE
13 decembrie 2011
.....

Daca autoturismul este inscris in BG pe firma si eu am delegatie de-la firma sa conduc autoturismul.Ce se intampla??

Mine
13 decembrie 2011
Inmatriculari in Bulgaria

Eu stiu ca masinile inmatriculate in Bulgaria , care circula in Romania , conduse de romani domiciliati in Romania , sunt pe numele unor bulgari. S-a format o filiera cunoscuta care practica aceasta formula. Se achita bulgarului o suma si treaba s-a facut . Tot in Cuget am citit despre aceste " afaceri " .Cum este Cuget Liber ? Daca este asa cum am spus , noua lege este .... degeaba.

Cristian S
13 decembrie 2011
ABUZ

Atata prostie in tara asta ... Adevarata mafie o constituie cei de la putere nu oamenii de rand care din neposibilitate financiara prefera sa isi inmatriculeze masinile in Bulgaria. De ce nu scoate'ti taxa de prima inmatriculare si obligati toti cetatenii care poseda auto cu masini de BG sa le inmatriculeze pe romania in termenul de 90 de zile???

ion
13 decembrie 2011
Pentru cel care plange dupa Constitutie

Pentru cel care plange dupa Constitutie, daca erai si tu lovit de o masina inscrisa in bulgaria de un tanar teribilist, acum nu aveai timp sa invoci constitutia pentru ca plangeai pe la portile societatilor de asigurare.

Dan
13 decembrie 2011
Nu se va intampla asa ceva. Articolul este o fumigena.

Potrivit art. 148 alin. 2 din Constitutia Romaniei "Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare." Astfel, potrivit normelor comunitare, Articolul 25 CE prevede: "Intre statele membre sunt interzise taxele vamale la import si la export sau taxele cu efect echivalent. Aceasta interdictie se aplica de asemenea taxelor vamale cu caracter fiscal." Articolul 28 CE prevede: "Intre statele membre sunt interzise restrictiile cantitative la import, precum si orice masuri cu efect echivalent." Articolul 90 CE este redactat dupa cum urmeaza:"Niciun stat membru nu aplica, direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare. De asemenea, niciun stat membru nu aplica produselor altor state membre impozite interne de natura sa protejeze indirect alte sectoare de productie." De altfel din prevederile art. 148 alin. 2 din Constitutia Romaniei se constata inaplicabilitatea art. 2141, cap. 21 din Codul Fiscal - Legea nr. 343/2006 care stipuleaza "Taxe speciale pentru autoturisme si autovehicule" si aplicarea prevederilor art. 25, 28 coroborat cu articolul 3 alineatul (3) din [Directiva 92/12] si 90 ale C.E., asa cum rezulta si din jurisprudenta Curti Europene prin deciziile: Hotararea Curtii Europene impotriva Poloniei din data de 18 ianuarie 2007 din cauza C 313/05 si Hotararile Curtii Europene impotriva Ungariei din data de 13 iulie 2006 din cauza C-333/05 si data de 5 octombrie 2006 din cauza C 290/05. Din articolul 90 al doilea paragraf [CE], reiese ca nici un stat membru nu aplica produselor altor state membre impozite interne de natura sa protejeze indirect alte sectoare de productie. Astfel, se opune ca un stat membru sa adopte dispozitiile figurand in art. 2141, cap. 21 din Codul Fiscal - Legea nr. 343/2006, conform caruia persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de autoturisme neinmatriculate pe teritoriul national, sa achite o taxa speciala "de prima inmatriculare" pentru inmatricularea in Romania, aceasta taxa fiind o taxa cu efect echivalent in intelesul articolului 25 CE. Notiunea de taxa cu efect echivalent, rezulta dintr-o jurisprudenta si se constata ca orice taxa pecuniara impusa unilateral asupra marfurilor in temeiul faptului ca trec frontiera, oricare ar fi denumirea si modul de aplicare ale acesteia, si care reprezinta o taxa speciala de inmatriculare propriu-zisa constituie o taxa cu efect echivalent in sensul articolelor 23 CE si 25 CE (a se vedea, in special, hotararile din 17 iulie 1997, Haahr Petroleum, C-90/94, Rec. p. I-4085, punctul 20, din 2 aprilie 1998, Outokumpu, C-213/96, Rec. p. I-1777, punctul 20, precum si cea din 5 octombrie 2006, Nadasdi si Nameth, C-290/05 si C-333/05, inca nepublicata in Recueil, punctul 39). Taxa speciala de prima inmatriculare este instituita asupra tuturor autoturismelor inainte de prima lor inmatriculare in Romania si se aplica fie la vanzarea autovehiculului, fie, in cazul unei achizitii intracomunitare, astfel cum este definita in in art. 2141, cap. 21 din Codul Fiscal - Legea nr. 343/2006, la obtinerea dreptului de a dispune de un autoturism in calitate de proprietar si, cel mai tarziu, de la inmatricularea sa pe teritoriul national. Dupa cum a statuat deja Curtea, articolul 90 CE reprezinta in cadrul Tratatului CE o completare a dispozitiilor privind suprimarea taxelor vamale si a taxelor cu efect echivalent. Aceasta dispozitie are drept obiectiv asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele membre in conditii normale de concurenta, prin eliminarea oricarei forme de protectie care poate decurge din aplicarea de impozite interne discriminatorii fata de produsele provenind din alte state membre (hotararile din 15 iunie 2006 Air Liquide Industries Belgium, C-393/04 si C-41/05, inca nepublicata in Recueil, punctul 55 si jurisprudenta citata, precum si Nadasdi et Nemeth, citata anterior, punctul 45). De asemenea, in materie de impozitare a autovehiculelor de ocazie importate, Curtea a considerat ca articolul 90 CE vizeaza garantarea neutralitatii depline a impozitelor interne cu privire la concurenta dintre produsele care se afla deja pe piata interna si produsele din import (a se vedea hotararile din 29 aprilie 2004, Weigel, C-387/01, Rec. p. I-4981, punctul 66 si jurisprudenta citata, precum si Nádasdi si Nemeth, citata anterior, punctul 46). In vederea garantarii neutralitatii impozitelor interne din perspectiva concurentei dintre autovehiculele de ocazie care se afla deja pe piata nationala si autovehiculele similare importate dintr-un alt stat membru decat Romania, trebuie comparate efectele accizelor instituite asupra acestei ultime categorii cu cele ale accizelor reziduale care se aplica primei categorii de autovehicule, deja supuse acestei taxe la prima lor inmatriculare. Aplicarea formulei de calcul prevazuta in art. 2141, cap. 21 din Codul Fiscal - Legea nr. 343/2006 conduce la cresterea nivelului taxei in functie de vechimea autovehiculului. Intr-adevar, din jurisprudenta Curtii rezulta ca un sistem de taxare nu poate fi considerat compatibil cu articolul 90 CE decat daca este organizat astfel incat sa excluda orice posibilitate ca produsele importate sa fie supuse unor taxe mai mari decat produsele similare nationale si, prin urmare, sa nu produca, in nici un caz, efecte discriminatorii (hotararile Haahr Petroleum, citata anterior, punctul 34 si din 23 octombrie 1997, Comisie/Grecia, C-375/95, Rec. p. I-5981, punctul 29).

Mihail
13 decembrie 2011
Pentru nr 2 Adio TeXas si pentru nr 6 ion

Bre voi 2 alde terchea .... eu nu detin un astfel de autoturism , autovehicul bla bla bla... Dar in virtutea dreptului Civil si a Constitutiei sunt incalcate toate drepturile cetatenesti! si nu numai atat statul a pierdut astfel sume importante tocmai prin faptul ca au introdus acea taxa de CACAT care s-a chemat taxa de prima inmatriculare- transformandu-se apoi in taxa de mediu apoi in taxa de poluare !!!!!!!!!!!!!!! POi ba uitati va la toate autovehiculele de mare tonaj ce circula - fiiint inmatriculate in RO si vedeti fumul de 2 km in urma lor de il tai cu toporisca, problema este de de alta natura si anume este a acelora -- ca si tine nr 2 -- care aveti parcuri de masini si va ruginesc si nu le puteti vinde!!!! gen TARICEANU et compania !!! asa ca nu te contra cu mine bai terchea berchea ca sa iti sustii ce? nici macar nu ai bunul simt sa iti spui numele mic sa stim si noi cum iti zice ! cat priveste constitutia este foarte clar este incacata flagrant de catre cei ce conduc destinele tarii! asa ca vrei nu vrei am dreptate! O ALTA PROBLEMA ESTE CA SE CHELTUIE BANI MULTI CU ALTE STRUCTURI CARE AR TREBUI STERSE DE PE TABLOUL EXISTENTEI LOR SI CARE CONSUMA FARA SA PRODUCA SUME COLOSALE ! NU AVEM NEVOIE DE ATATIA CACATI PRIN TOATE BIROURILE CARE NU FAC ALTCEVA DECAT ACT DE PREZENTA! DAR CARE RIDICA SALARII URIASE -- E CLAR CA NU LE PLACE SA NU MAI AIBA DE UNDE SUGE INTRUNA-- ASA CA INVENTEAZA TOT FELUL DE TAXE DE CACAT GEN: TAXA DE PRIMA INMATRICULARE -neconstitutionala si blamata de UE- Taxa de DRUM judetean anulata in instanta, taxa de ............spuneti voi ca sunt vreo 200 de taxe ......... asa ca bre asta cititor= nimeni(pentru ca esti un nimeni) nu mai cauta tu nod iun papura la comentariul meu! 0000000 cat despre tine mai IOANE faptul ca acum plangi pe la portile asiguratorilor este vina ta-- PENTRU CA TREBUIA SA ITI FACI ASIGURARE CASCO asa cum am eu la masina mea si iti asigurai toate riscurile si nu iti mai era frica de TX,,,, ani! cine te-a impiedicat sa iti faci cu toate riscurile acoperite? sa nu spui banii care nu ii ai-- entru ca si pe TX ani tot lipsa banilor i-a impins sa faca inmatricularea in DOBRICH sau alte locuri Sudice! asa ca sa auzim de bine! si feritiva din calea mea ca am masina noua cu nr de Romania si am casco cu toate riscurile acoperite

cititor 2
13 decembrie 2011
pt. mihail

indiferent unde ti-ai inmatriculat tu masina, ar trebui SA NU CONDUCI IN VECI PENTRU CA ESTI PREA PROST!!!

juk
13 decembrie 2011
E veche....inca e in SENAT LEGEA !

E veche stirea. Inca e in Parlament legea si mai are de trecut si de cam Deputatilro. Nici senatorii nu au aprobat inca. Nu inTeleg de ce se face iar tam tam pe o stire de acum 2 luni ???? Oare nu mai sunt subiecte :))

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.545 secunde