Constănțenii au aceleași nemulțumiri ca acum un deceniu

168
Constănțenii au aceleași nemulțumiri ca acum un deceniu - favocatulpoporuluiconstanta3-1375459874.jpg

Articole de la același autor

Avocatul Poporului Constanța a împlinit, în luna iulie, nouă ani de la înființare. Și în prezent, oamenii vin la experții instituției cu aceleași probleme ca acum aproape un deceniu.

"În cei nouă ani de activitate, au venit în audiență peste 6.000 de oameni din cele două județe arondate, Constanța și Tulcea și s-au adunat aproxi-mativ 3.400 de petiții. Din păcate, și acum oamenii se confruntă cu aceleași probleme pe care le invocau în urmă cu nouă ani", ne-a declarat Felicia Nedea, expertul coordonator al biroului din Constanța.

Majoritatea constănțenilor care au trecut pragul Avocatului Poporului au acuzat că le-au fost încălcate drepturile de către autoritățile publice: fie dreptul la petiționare, fiind un "obicei" al primăriilor și a altor instituții publice să ignore termenul legal de 30 de zile, fie nu le-au fost recalculate pensii-le, fie li s-a impus să plătească taxe și im-pozite, deși, fiind veterani sau văduve ale veteranilor de război, sunt scutiți prin lege.

Recuperarea pământurilor, în fruntea listei supărărilor!

"Sunt persoane care ne-au sesizat ori că au dispoziții de primar sau hotărâri judecătorești câștigate în instanță și deși au făcut numeroase intervenții scrise nu au primit nici măcar un răspuns referitor la motivele tergiversării soluționării punerii în posesie cu terenuri intra/extravilane. Ni s-a mai sesizat refuzul și chiar igno-rarea completă, de către unele primării de a pune în proprietate persoanele îndreptățite, care au hotărâri judecătorești, cu terenuri intra/extravilane", a adăugat Felicia Nedea.

Odată primită petiția, experții Avo-catului Poporului fie poartă cores-pondență cu instituția reclamată, fie fac anchetă în teren, urmărind problema semnalată până la soluționarea ei. "În cursul anchetei noi aflăm și motivele pentru care nu au fost puși în posesie și le transmitem petenților ce mai au de făcut", a mai precizat expertul.

"Primim și petiții care nu sunt de competența noastră, situații în care nu le transmitem oamenilor răspunsuri seci, de două rânduri, ci le expunem pașii pe care trebuie să-i urmeze în continuare, cât și instituțiilor cărora trebuie să se adreseze", a adăugat expertul coordonator.

Numai de la începutul acestui an, s-au adresat instituției peste 480 de persoane nemulțumite de modul cum reacționează autorită-țile publice locale din Constanța și Tulcea la solicitările lor.

Reamintim celor interesați că experții Avocatului Poporului Constanța pot fi găsiți la demisolul Prefecturii Constanța, lângă Serviciul Pașapoarte și au program de audiențe, de luni până joi, între 9,00 și 16,00, iar vineri, între 9,00 și 12,00. Telefonul unde puteți primi relații este 0241/ 550.544.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.363 secunde