Cât de pregătiți sunt pompierii pentru salvarea oamenilor din apă

541
3

Articole de la același autor

Tragedia ce a avut loc în lacul Siutghiol, în care au murit patru oameni, a ridicat numeroase semne de întrebare cu privire la intervenția salvatorilor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Dobrogea". Până la definitivarea anchetei, ce va stabili clar cauza accidentului și dacă s-a acționat ca la carte, toate sunt supoziții. Însă, până atunci, col. Gheorghe Constantin, noul inspector șef al ISU Dobrogea, a răspuns pentru "Cuget Liber" la câteva dintre nelămuririle privind activitatea unității pe care o conduce.

Unul dintre aspectele intens acuzate, după tragedia ce a avut loc în urmă cu o lună, vizează lipsa pregătirii militarilor de la ISU Dobrogea pentru intervențiile de salvare pe apă. Acesta a fost una dintre temele abordate în discuția purtată cu noul inspector șef al instituției, împuternicit în funcție pentru șase luni, col. Gheorghe Constantin. 


"La nivelul instituției sunt șase scafandri, atestați, ce lucrează la program de opt ore - iar dacă apare o solicitare după terminarea programului sunt chemați de acasă - și aproximativ 26 de conducători de barcă atestați. Aceștia, conducătorii de barcă, sunt încadrați pe autospeciala care tractează barca și lucrează în ture. Scafandrii nu pot să meargă la intervenție fără conducătorul de barcă, iar aceștia sunt câte unul pe fiecare tură. Concediile și liberele acestora sunt planificate astfel încât să fie câte unul pe fiecare tură! Restul personalului este pregătit să intervină în situații de urgență, inclusiv pe apă, cum ar fi salvarea unei persoane de la înec. Dar atestat pentru conducerea bărcii are doar barcagiul, iar ceilalți nu-i pot ține locul. Practic, ar putea, dar ar fi ca și cum o persoană ce are permis auto pentru categoria B conduce un camion, pentru care este obligatorie categoria C. În situația în care o altă persoană conduce ambarcațiunea, și nu are ates-tat, este tras la răspundere comandantul care l-a desemnat". Se impune precizat că în discuția purtată nu se face referire concret la intervenția din ziua tragediei de pe lacul Siutghiol, având în vedere că în prezent este o anchetă în desfășurare, iar detaliile pot fi făcute publice doar de anchetatori.


În altă ordine de idei, orice intervenție de salvare pe apă este realizată în baza unei proceduri. "Intervenții pe apă există în toate județele țării. Lacuri, râuri, baraje există în toate județele, astfel că toate inspectoratele au proceduri privind intervenția pentru salvarea persoanelor din apă, indiferent de cauza incidentelor. Am verificat și acest aspect, al procedurilor de intervenție. Urmează să le mai îmbunătățim, dacă va fi cazul", a adăugat colonelul Constantin. Iar dotările, respectiv bărcile pneumatice, sunt verificate săptămânal. "Avem bărci pneumatice, sunt bărci românești pe care le-am verificat, acum, de la împuternicire. Le-am reamintit, după împuternicire, că trebuie pornite motoarele acestora, săptămânal. Însă, la motoarele acestea este o problemă. Astfel, motoarele funcționează pe un sistem de răcire cu apă, iar ca să-l pornești pe uscat, îl termini. Și, atunci, am adaptat: am luat niște butoaie de 200 de litri, le-am umplut cu apă, am pus niște cauciucuri de la autospeciale și am pus motoarele pe aceste cauciucuri, să le dăm cheie. Este o soluție. Astfel, se face verificarea săptămânal, ce este consemnată în carnetele de bord ale ambarcațiunilor", a adăugat șeful ISU Dobrogea.

Cu stingătoarele în mână

E drept, însă, că dotarea cu auto-speciale reprezintă un punct sensibil. "Nu este o noutate că este o problemă cu autospecialele. Aceasta este situația la nivelul întregii țări, nu doar la ISU Dobrogea. Sunt mașini în funcțiune din 1986, de aproape trei decenii. Sunt însă și autospeciale achiziționate recent, prin programe operaționale, în limita specialităților. De exemplu, la nivelul ISU Dobrogea a fost achiziționată o auto-specială de lucru la înălțime, cu nacelă. Este nouă, este foarte bună, este singura nouă pe județ, dar mai sunt și altele, generații mai vechi, ce sunt folosite. Unde mai avem probleme și am inițiat deja discuții la nivel central este modul de stingere al incendiilor de natură electrică. În aceste cazuri este necesară o autospecială cu pulbere. În prezent se intervine cu stingătoare. Avem în plan dotarea cu un utilaj, să spun așa, cu o capacitate de aproximativ 250 de kilograme, pe care putem să îl tractăm cu autospeciala, la intervenții", a mai precizat inspectorul șef al ISU Dobrogea.

"Oamenii vor să facă treabă"

Dar ISU Dobrogea are și puncte forte. E drept, oamenii sunt puțini - mult prea puțini comparativ cu organigrama și volumul de muncă, în urma disponibilizării celor aproximativ 200 de oameni, de la începutul anului trecut - dar "vor să facă treabă".

"Ca o apreciere, ce am putut să observ în trei săptămâni, de la împuternicire, este că oamenii vor să facă treabă, au voință, au bunăvoință. Dar mai trebuie lucrat la relaționare și la modul de executare a atribuțiilor, pe trepte ierarhice. Adică fiecare să știe ce are de făcut. Asta încerc să fac eu, iar accentul trebuie pus cu prioritate pe structurile operative, începând de la pregătire, de jos, de la servant, până la echipaj, până la cel care conduce echipajul, până la cel care conduce mai multe echipaje, cel care conduce mai multe echipaje și inclusiv până la cel care conduce o unitate. Oamenii sunt pregătiți, acum nu pot să spun că la nivel maximum. Acum, rolul nostru este să depistăm punctele mai slabe și să le corectăm", a concluzionat colonelul Gheorghe Constantin. 


Comentează știrea

Maria
16 ianuarie 2015

Noutate absoluta, doar acum! Oferta este acum un fenomen, pentru ca tot mai multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]

Alexandru Micu
16 ianuarie 2015
motor de barca

Domnule colonel, va rog sa aveti in vedere urmatoarea sugestie. Solutia dumnevoastra de a testa motoarele in butoiul de 200 de litri este buna dar sa stiti ca puteati cumpara cu mai putin de 100 ron o pereche de urechi pentru racirea motorului cu racord de furtun de 1/2 toli. In felul acesta puteti racorda sistemul de racire al motorului la reteaua de apa si il puteti porni in siguranta. Retineti va rog ca dupa o operatiune pe mare motoarele outboard pe care le aveti in dotare trebuie spalate prin acelasi sistem. Adica spalata sarea de mare din interiorul instalatiei de racire. Probabil ca stiati deja asta dar nu a reieșit din articol. Succes in activitatea dumneavoastra in urmatoarele 6 luni de mandat! Poate veți reuși să angajați 200 de oameni buni pentru locurile lipsa. Cu deosebită stimă, Alexandru Micu

EscorteDinRomania.ro
29 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4022 secunde