Avocat: Prin eliminarea timbrului de mediu, se va pune stop mașinilor "bulgărești"

3624
14
Avocat: Prin eliminarea timbrului de mediu, se va pune stop mașinilor
Zilele trecute, o instanță de judecată din România a hotărât, prin sentință definitivă și irevocabilă, că timbrul de mediu este o taxă ilegală, deoarece este discriminatorie și contravine legislației europene, așa cum a precizat în nenumărate rânduri și Curtea de Justiție a Uniunii Europene. 


Din păcate, la nivelul instanțelor românești nu există o practică unitară în ceea ce privește hotărârile judecătorești, așa că foarte probabil la alte instanțe, pe aceeași speță, vor exista sentințe diferite. Avocații se arată însă optimiști că această decizie a Curții de Apel Oradea va deschide drumul spre eliminarea definitivă a timbrului de mediu. "Șoferii trebuie să mai aibă răb-dare, deoarece, deocamdată, această sentință este o excepție. Avem nevoie de o expresie și o interpretare a legii care să fie unică în România, și nu doar o excepție. Vor mai veni însă cu siguranță și altele decizii asemănătoare care, în cele din urmă, va pune o reală presiune pe această taxă, care va fi eliminată în cele din urmă. Așa s-a întâmplat și cu celelalte taxe de poluare, înmatriculare etc.", ne-a declarat avocatul Sorin Calafus. 


Principalul efect al eliminării timbrului de mediu ar fi nu explozia de mașini vechi aduse din Germania, ci eradicarea fenomenului care a pus stăpânire pe parcul auto românesc, în special din sudul țării: înmatricularea mașinilor în Bulgaria. 


Experții auto susțin că valul de înmatriculări de mașini vechi din Germania poate fi ținut în frâu dacă instituțiile românești își vor face într-adevăr treaba. Asta ar însemna ca RAR-ul să își ia în serios responsabilitățile și să nu mai permită obținerea certificatelor tehnice pentru toate rablele care nu respectă normele de mediu, tehnice și de siguranță rutieră. Comparativ cu afacerea "Bulgaria", cel puțin aici autoritățile române pot avea un control asupra mașinilor care ajung să circule pe străzile României. Cei care își înmatriculează autoturismele în Bulgaria fentează cu brio toate aceste norme, mai ales că autoritățile din țara vecină nu au niciun interes să blocheze de la înma-triculare aceste mașini. Logica e simplă: bulgarii își iau taxele și impozitele pe mașini care ulterior poluează și fac prăpăd pe străzile românești. Fraier să fii să nu profiți de pe urma unei asemenea "afaceri". Numai autoritățile române, în prostia lor, de ani de zile nu văd că au reușit să umple străzile cu rable bulgărești. 


"Cu siguranță, primul efect al eliminării timbrului de mediu ar fi faptul că românii și-ar putea cumpăra și înmatricula mai ușor mașinile pe care și le permit și pe care și le doresc. Însă, adevăratul efect benefic pentru români ar fi că scăpăm de acest sindrom al mașinilor bulgărești. În loc să ne mai ducem mașinile în Bulgaria, să le plătim acolo taxe și impozite, vom cheltui acești bani în România. Aici era și prostia statului român", a mai adăugat avocatul Calafus. 


Încercări parlamentare


Parlamentarii au mai încercat să adopte legi care se stopeze fenomenul "Bulgaria", însă indivizii ăștia se pricep la legi cum mă pricep eu la astrofizică. Inițial au vrut să interzică circulația mașinilor înmatriculate în Bulgaria pe drumurile patriei mai mult de 90 de zile. Apoi, aflând și ei că este discriminatorie și ilegală o asemenea prevedere, au depus un proiect prin care toate mașinile înmatriculate în alte state să nu poată circula mai mult de 90 de zile. Proiectul de lege se află pe la comisii, însă șansele ca ea să fie aplicabilă sunt aproape nule.


"Poate aici a fost o greșeală a noastră, că nu am extins-o la tot ce înseamnă mașină înmatriculată dintr-o altă țară, și cred că era mult mai corect așa. Încercăm să băgăm amendament la comisia de specialitate", spune Ioan Munteanu, deputat PSD, inițiatorul legii.


Potrivit inițiatorilor, în acest moment, în România circulă peste 100.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria. Pe lângă faptul că proprietarii evită taxa de înmatriculare, apar probleme mari când provoacă accidente rutiere.


"Este un fenomen deja faptul că firmele de asigurări bulgărești plătesc cu foarte mare greutate despăgubirile. Trec între 120 și 140 de zile. În peste 80 la sută din cazuri vorbim despre plăți incomplete", spune Cristian Munteanu, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente.


Comentează știrea

14 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
adevar
29 februarie 2016
adevar

Cacatul romanul= gunoiul lumii .peste tot in ue toti spun ca romani reprezinta mizeria lumii au ajuns sa vinda straine la ei in tara sa poata si romanul sa si ia o paine.

adevar
29 februarie 2016
adevar

Vrei sa ti cumperi niste organe sa iti faci transplant roman prost traficant de femei tu cu palazu mare.

adevar
29 februarie 2016
adevar

Ei romani voi sunteti cel mai prost si primitiv popor din lume . vine o proasta tasu politist prosta romanca zice vreau 600 de euro sa nu va ucida rudele . fa prosta iti taiem capul cacat romanesc

adevar
6 martie 2016
adevar

Eu pentru inmatricularea din bulgaria am platit bani. Totul a fost sub semnul legii, a fost perfect legal tot ce am facut. Daca statul roman imi va restitui suma cu care am platit taxa pe bulgaria, sau daca imi va inmatricula masina pe romania la costuri de 0 lei, poate voi avea numele de romania, daca nu, voi merge in continuare, asa cum este legal, cu numele de bulgaria emoticon smile SImplu si frumos, haters gonna gate, nu aveti decat sa va taiati venele din ce motiv vreti voi

14 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4546 secunde