ATENȚIE MARE, ȘOFERI! Vezi în ce condiții polița CASCO nu îți plătește daunele

1152
1
ATENȚIE MARE, ȘOFERI! Vezi în ce condiții polița CASCO nu îți plătește daunele - cheltuielimasinaiarna-1354006788.jpg

Articole de la același autor

Șoferii care au asigurare CASCO trebuie să știe că riscă să nu mai primească despăgubiri dacă sunt implicați în accidente pe drumurile înzăpezite și nu au cauciucuri de iarnă.

Pe modelul altor țări din Uniunea Europeană, precum Germania, Austria, Suedia sau Letonia, unde asiguratorii nu mai plătesc despăgubiri clienților care încalcă legea, așa și șoferii români care sunt implicați în accidente rutiere petrecute pe drumuri acoperite cu polei ori zăpadă riscă să nu fie despăgubiți chiar dacă au poliță CASCO.

Acest tratament diferit este aplicat daunelor provocate în situațiile în care nu se respectă legea și au legătură doar cu polițele de asigurare tip CASCO, nu și cu cele de tip RCA, iar asta pentru că prima este o asigurare facultativă, și nu obligatorie, cum este RCA-ul.

Sorin Greceanu, directorul general al Fondului pentru Protecția Victimelor Străzii, a declarat că, "în principiu, asiguratorii CASCO ar trebui să despăgubească integral clienții, indiferent dacă aceștia au sau nu anvelope de iarnă. Totuși, în cazul în care contractul conține excluderi explicite, și înteleg că sunt unele companii care au asemenea clauze, asiguratorii au dreptul legal de a refuza, integral sau parțial, plata, dacă autovehiculul asigurat nu a fost echipat corespunzător".

De precizat că astfel de măsuri asiguratorii le pot lua doar în cazurile în care accidentele au avut loc pe drumuri înzăpezite, în caz contrar clienții fiind despăgubiți integral, pentru că ei nu sunt obligați să-și echipeze mașinile cu anvelope de iarnă dacă circulă pe drumuri care nu sunt acoperite cu zăpadă, polei sau gheață.

Mega-afacerea anvelopelor de iarnă

Așa se face că cele mai mari societăți de asigurare din România anunță că-și vor penaliza clienții care nu-și dotează autoturismele cu anvelope de iarnă, chiar dacă Poliția Rutieră amendează și ea această abatere. Prin urmare, zecile de mii de șoferi care au asigurări CASCO sunt astfel forțați din două părți să-și echipeze mașinile cu anvelope de iarnă: o dată pentru că riscă să nu fie despăgubiți dacă sunt implicați în accidente rutiere și, în al doilea rând, pentru că sunt pasibili de amenzi din partea oamenilor legii.

De precizat că, doar anul trecut, piața locală a înghițit peste 2,3 milioane de cauciucuri de iarnă, față de 2010 vânzările crescând cu 75%, iar în acest an estimările arată că se vor vinde alte două milioane, în timp ce cauciucurile de vară vândute sunt în jur de un milion de unități. Culmea, în condițiile în care România este o țară cu o climă temperat - continentală și nu una situată în nordul continentului! Acest paradox care uimește pe toată lumea este rodul nu a unor schimbări climaterice, ci a legii care a intrat în vigoare anul trecut și care obligă șoferii ca, fie ea iarna oricât de lungă ori grea, să-și echipeze mașinile cu cauciucuri corespunzătoare. Ghinioniștii care sunt implicați în accidente pe drumuri acoperite de gheață, polei ori zăpadă și nu au cauciucuri de iarnă riscă amenzi de până la 1.300 de lei. Anul trecut, 1.400 de conducători auto au fost amendați pentru așa ceva.

De precizat că modalitățile prin care societățile de asigurare vor să "taxeze" lipsa cauciucurilor de iarnă diferă de la o firmă la alta. Unele optează pentru plata unei sume mai mici decât valoarea daunei în caz de accident, iar altele nu plătesc deloc.

Dar oare este corect ca șoferul să fie "penalizat" de două ori pentru același lucru? Atât de Poliția Rutieră, cât și de asigurător? Acest lucru poate că ar merita o dezbatere publică…

Păreri împărțite

Dacă unii reprezentanți ai firmelor de asigurare invocă pentru aceste modificări principii europene, alții se raportează chiar la legea locală. Una dintre societățile care au luat o decizie radicală este Groupama, o prezență importantă pe piața locală. "Ne-am aliniat la noile condiții europene. Un derapaj e mai ușor de controlat cu anvelope de iarnă. Anvelopele nu trebuie să fie noi, dar trebuie să fie pe toate roțile. Evident, dacă anvelopele sunt prea uzate, nu se acordă despăgubire, fie că sunt de iarnă în sezonul rece, fie că sunt normale, în afara sezonului rece", a declarat unul dintre directorii asigurătorului francez pentru revista "Capital".

Există însă și companii care privesc altfel lucrurile și nu își supun clienții la o "sancțiune" în plus, pe lângă cea a Poliției, dacă nu-și echipează autovehiculele cu cauciucuri de iarnă. Printre aceste companii se află Allianz Țiriac, Uniqa sau Euroins.

"Cred că o astfel de penalitate nu e utilă pentru simplul fapt că ar complica produsul de asigurare. În plus, clienții care își fac asigurare CASCO sunt oameni responsabili, și majoritatea au și anvelope de iarnă. Deci, din punctul meu de vedere, asigurătorii care ar impune astfel de penalizări și-ar face singuri viața mai grea, pentru niște beneficii marginale. Eu cred în lucrurile simple și clare. Și mai cred că limitările sunt utile doar dacă se dovedește statistic că avem nevoie de ele", a declarat, pentru aceeași publicație amintită, Victor Șraer, șeful Otto Broker.

Comentează știrea

Cristy
30 noiembrie 2012
Dece sa fie si Romania in tarile civilizate?

Sa nu va puneti cauciucuri de iarna, ca dauneaza sigurantei in trafic!!!... nu imi vine sa cred ca in 2012, cand la politie se sta zilnic, la coada la constatari-accidente, si mii de oameni mor pe an din cauza aderentei, se trezesc niste tantalai sa zica asa mizerie!!! Este ca si cum ai spune ca la munte poti sa mergi si in pantofi de lac, nu iti trebuiesc ghete de iarna sau bocanci... Ce oameni !!! De altfel toata lumea plange ca ramane inzapezita pe drumuri din cauza unor idioti care n-au cauciucuri de iarna...

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 24 Noiembrie 2012
Stire din Eveniment : Lovit  de microbuz  pe bulevardul Aurel Vlaicu
Pagina a fost generata in 0.9347 secunde