VEȘTI BUNE / Salariile a peste 1.000 de marinari români ar putea crește
Articole de la același autor
Aventurile unei femei "lup de mare"
14 August 2012
Schimbări majore în Autoritatea Navală Română
29 August 2012
Mineralierul de 55.000 tdw "Tomis" - prima navă de mare tonaj construită în România
02 Octombrie 2012
"Vreau să ajut absolvenții și ofițerii români să-și găsească locuri de muncă în condiții foarte avantajoase!"
04 Octombrie 2012
Șantierul Naval Constanța, distins cu Ordinul "Meritul Industrial și Comercial" - în grad de Mare Ofițer
06 Octombrie 2012
Navigatorii dau examen la Ministerul Transporturilor
29 Septembrie 2012
Sindicatul Liber al Navigatorilor din România ocupă un loc aparte în mișcarea sindicală națională și internațională. Este organizația care a supraviețuit dispariției unui parc de 301 nave maritime și a peste 10.000 locuri de muncă.
Odată cu transformarea României în rezervor de forță de muncă pentru flotele altor națiuni, SLN și-a asumat un nou rol social, devenind un important pion pe piața internațională a muncii. Preocuparea sa de bază este deschiderea porților marilor companii ale lumii pentru navigatorii din România. În toți acești ani, SLN a dezvoltat numeroase relații cu armatorii străini și companiile de crewing, care au dus la încheierea a numeroase contracte de muncă pe nave străine.
Acordurile semnate în mai 2000, cu companiile norvegiene "Barber Ship Management" și "Torvald Klaveness", au reprezentat debutul activității SLN pe piața internațională a muncii.
Noul contract colectiv de muncă (pentru anii 2013 - 2014) va fi negociat de SLN, cu sindicatele norvegiene, Asociația Armatorilor Norvegieni, reprezentanții unor companii de navigație norvegiene și ai agențiilor de crewing "Barkav" și "Seatrans", din România. Tratativele vor avea loc în perioada 10 - 11 octombrie 2012.
"Contractul vizează peste 600 de locuri de muncă, de pe 24 nave, ceea ce înseamnă cel puțin un voiaj pe an, pentru mai mult de 1.000 de navigatori. Viitorul contract va fi aliniat la prevederile Convenției Maritime Consolidate - MLC 2006, care intră în vigoare în august 2013. De asemenea, vom negocia și o creș-tere a salariilor" - a precizat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul sindicatului.
În calitate de membru al Federației Internaționale a Transportato-rilor (ITF), SLN joacă un rol important în cadrul Black Sea Campain - acțiunea împotriva navelor sub standard, pe care ITF o desfășoară în zona Mării Negre.
În zilele de 23 și 24 octombrie 2012, la Istanbul, va avea loc reuniunea inspectorilor ITF și a liderilor sindicatelor navigatorilor din Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia și Ucraina.
"Pe agenda conferinței se află câteva probleme majore: definitivarea contractului colectiv de muncă pentru zona Mării Negre; reformularea proiectului viitoarei publicații print și on-line, destinată informării navigatorilor de la Marea Neagră (se propune ca, în prima fază, să fie scrisă în limbile rusă, turcă, arabă și engleză); stabilirea modalității în care vor fi informați armatorii despre lupta împotriva dumping-ului social, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, siguranța navigației etc. Obiectivul comun al participanților la Black Sea Campain este ca, până pe 26 august 2013, când se aplică MLC 2006, pentru cel puțin 30% dintre navele din zona Mării Negre să fie semnate contracte colective de muncă tip ITF" - a declarat Mihălcioiu.
Conform ITF, transportul maritim de la Marea Neagră, totalizează aproximativ 2.400 de nave cu vârsta de peste 25 de ani. 800 dintre ele sunt mai vechi de 30 ani, iar 100 dintre acestea din urmă au peste 40 de ani. Doar 400 de nave sunt mai tinere de 10 ani.
Odată cu transformarea României în rezervor de forță de muncă pentru flotele altor națiuni, SLN și-a asumat un nou rol social, devenind un important pion pe piața internațională a muncii. Preocuparea sa de bază este deschiderea porților marilor companii ale lumii pentru navigatorii din România. În toți acești ani, SLN a dezvoltat numeroase relații cu armatorii străini și companiile de crewing, care au dus la încheierea a numeroase contracte de muncă pe nave străine.
Acordurile semnate în mai 2000, cu companiile norvegiene "Barber Ship Management" și "Torvald Klaveness", au reprezentat debutul activității SLN pe piața internațională a muncii.
Noul contract colectiv de muncă (pentru anii 2013 - 2014) va fi negociat de SLN, cu sindicatele norvegiene, Asociația Armatorilor Norvegieni, reprezentanții unor companii de navigație norvegiene și ai agențiilor de crewing "Barkav" și "Seatrans", din România. Tratativele vor avea loc în perioada 10 - 11 octombrie 2012.
"Contractul vizează peste 600 de locuri de muncă, de pe 24 nave, ceea ce înseamnă cel puțin un voiaj pe an, pentru mai mult de 1.000 de navigatori. Viitorul contract va fi aliniat la prevederile Convenției Maritime Consolidate - MLC 2006, care intră în vigoare în august 2013. De asemenea, vom negocia și o creș-tere a salariilor" - a precizat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul sindicatului.
În calitate de membru al Federației Internaționale a Transportato-rilor (ITF), SLN joacă un rol important în cadrul Black Sea Campain - acțiunea împotriva navelor sub standard, pe care ITF o desfășoară în zona Mării Negre.
În zilele de 23 și 24 octombrie 2012, la Istanbul, va avea loc reuniunea inspectorilor ITF și a liderilor sindicatelor navigatorilor din Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia și Ucraina.
"Pe agenda conferinței se află câteva probleme majore: definitivarea contractului colectiv de muncă pentru zona Mării Negre; reformularea proiectului viitoarei publicații print și on-line, destinată informării navigatorilor de la Marea Neagră (se propune ca, în prima fază, să fie scrisă în limbile rusă, turcă, arabă și engleză); stabilirea modalității în care vor fi informați armatorii despre lupta împotriva dumping-ului social, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, siguranța navigației etc. Obiectivul comun al participanților la Black Sea Campain este ca, până pe 26 august 2013, când se aplică MLC 2006, pentru cel puțin 30% dintre navele din zona Mării Negre să fie semnate contracte colective de muncă tip ITF" - a declarat Mihălcioiu.
Conform ITF, transportul maritim de la Marea Neagră, totalizează aproximativ 2.400 de nave cu vârsta de peste 25 de ani. 800 dintre ele sunt mai vechi de 30 ani, iar 100 dintre acestea din urmă au peste 40 de ani. Doar 400 de nave sunt mai tinere de 10 ani.
Comentează știrea
honda nsr 125 fairing
2 iunie 2014
honda nsr 125 fairing
The beaky front fairing gives the Ninja 1000 a crouched and restless feline profile that's ready to leap with all ferocity. The slats at the edges, the angular fuel tank, body panels draped in a mix of black and green. honda nsr 125 fairing http://hondavfrfairings.tripod.com
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 01 Septembrie 2012
Joi, 16 August 2012
Luni, 09 Iulie 2012
Marţi, 26 Iunie 2012
Sâmbătă, 23 Iunie 2012
Vineri, 28 Septembrie 2012