În primul trimestru din 2017
Traficul de mărfuri pe canalele navigabile e cu 21% sub nivelul anului trecut
255
Articole de la același autor
Cum vrea statul să spargă blocajul financiar
25 Februarie 2017
Daewoo vinde în grabă, pentru a se salva de la faliment
15 Martie 2017
Primăria Constanța a stabilit un record absolut
11 Martie 2017
A început reconstrucția restaurantului "Vraja Mării"
13 Aprilie 2017
Transportul de mărfuri pe apele interioare și-a mai revenit după iarna grea, când navigația pe Dunăre a fost blocată de podurile de gheață, dar este încă sub nivelul înregistrat anul trecut.
"În primele trei luni din 2017, Compania Națională Administrația Canalelor Navi-gabile a raportat un trafic de 5.132.000 tone capacitate, cu 20,21% mai mic decât în același interval din anul precedent - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", directorul cu exploatarea, Lucian Bucuroiu.
"Au fost tranzitate 2.301.000 tone de mărfuri, cu 21,05% mai puțin față de perioada de referință din 2016. Din cantitatea de marfă totală, produsele agricole au reprezentat 42%, minereurile și produsele de carieră - 38%, iar produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 5%", a mai spus acesta.
Circa 40% din mărfuri au fost transportate în contul României, 35% în contul Serbiei și 13% în cel al Ungariei. În primul trimestru al anului, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 3.445 de unități navale.
În perspectivă, deficitul de trafic de mărfuri înregistrat până la această dată va fi recuperat, având în vedere faptul că în silozurile și hambarale din România, Serbia și Ungaria sunt cantități importante de cereale pentru export, că cererea de minereuri și produse energetice este în creștere ca urmare a relansării economiei din țările riverane Dunării.
În continuare, evoluția fluxurilor de mărfuri depinde doar de asigurarea condițiilor de navigație pe apele interioare.
Agenția de știri "Reuters" nota într-o știre că nivelul apei pe Rin și Dunăre, în Germania, rămâne scăzut în ciuda ploilor recente, astfel că vasele pentru transportul mărfurilor nu pot naviga complet încărcate pe secțiunile germane ale râurilor. Din cauza scăderii cotelor apelor sub nivelul optim pentru navigație, au crescut costurile de transport pentru proprietarii de marfă.
În schimb, navigația pe Dunăre în zona României, a Serbiei și Ungariei se desfășoară în bune condiții, navele circulând încărcate la capacitatea maximă.
Conform prognozelor, debitul Dunării și al celorlalte cursuri de apă de pe bătrânul continent va crește în următoarea perioadă. De mai multe zile plouă și ninge în Europa.
Dacă umiditatea crescută este utilă atât transportului fluvial și agriculturii, în schimb temperaturile scăzute din această perioadă constituie o amenințare pentru recolta viitoare, de care depinde în mare măsură traficul de mărfuri pe apele interioare și în portul Constanța.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 15 Martie 2017
Vineri, 31 Martie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Joi, 05 Ianuarie 2017
Miercuri, 16 Noiembrie 2016
Vineri, 21 Octombrie 2016
Vineri, 17 Iunie 2016
Miercuri, 06 Aprilie 2016
Luni, 13 Februarie 2017