Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?

Ca în fiecare vacanță la mare, înlocuim alimentele preparate în casă cu fast-food-ul sau restaurantele de pe plajă. Și dacă hamburgherul sau hamsia cu maioneză nu sunt preparate în cele mai bune condiții, lăsăm loc apariției indigestiei sau chiar toxiinfecțiilor ...

Galerie FOTO. Semnale de la cititori / PARCĂRI pe spațiul verde, în ConstanțaGalerie FOTO. Semnale de la cititori / PARCĂRI pe spațiul verde, în Constanța

Un constănțean a sesizat ziarul „Cuget Liber” cu privire la modul cum parchează mai mulți șoferi de autobuze și microbuze, în apropierea Gării Constanța. Din imaginile transmise pe e-mailul ziarului se poate vederea cum autobuzele sunt parcate mai mult pe spațiul ...

Simona Halep a acceptat provocarea găleții cu apă, însă după US OpenSimona Halep a acceptat provocarea găleții cu apă, însă după US Open

Jucătoarea de tenis Simona Halep dispută, astăzi, la New York, primul meci din cadrul US Open, ultimul turneu de Grand Slam al anului, constănțeanca având-o drept adversară pe americanca Danielle Rose Collins. În urmă cu o săptămână, prezentă la turneul de la New Haven ...

Accident rutier provocat  de un notar băut la volan!Accident rutier provocat de un notar băut la volan!

O tânără de 19 ani a ajuns la spital după ce a fost lovită chiar pe trecerea de pietoni de un șofer băut. Evenimentul s-a produs duminică dimineață, în jurul orei 3.30, în Constanța. Ovidiu Păsărin, de 35 de ani, din Gorj conducea un Infinity pe bulevardul Mamaia, în stațiunea ...

Ucraina / Cancelarul german Angela Merkel a ajuns la KievUcraina / Cancelarul german Angela Merkel a ajuns la Kiev

 Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a sosit sâmbătă la Kiev, fiind cel mai important lider politic străin sosit în Ucraina de la începerea crizei care a deteriorat grav relațiile dintre Rusia și Occident.Vizita intervine cu o zi înainte de sărbătoarea independenței ...

Mai multe drepturi pentru polițiștii localiMai multe drepturi pentru polițiștii locali

Sindicatul Polițiștilor și Vameșilor „Pro Lex”, Federația Națională a Polițiștilor Locali din România și Confederația „Meridian” fac demersuri pentru ca polițiștii locali să aibă mai multe drepturi. „În luna septembrie vom organiza o dezbatere ...

Știrile zilei de Miercuri, 27 August 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Top ştiri din ultimele 7 zile

Cultură-Educație
luni, 25 august Foto : A murit un important om de afaceri al CONSTANȚEI! 2712 vizite, 4 comentarii A murit un important om de afaceri al CONSTANȚEI!
Politică
luni, 25 august Foto : EXCLUSIV ! Ponta, prima reacție după „scandalul” cu Mazăre 2421 vizite, 6 comentarii EXCLUSIV ! Ponta, prima reacție după „scandalul” cu Mazăre
Eveniment
vineri, 22 august Foto : Cine sunt cei mai căutați constănțeni prin Interpol 1872 vizite, 2 comentarii Cine sunt cei mai căutați constănțeni prin Interpol
Economie
vineri, 22 august Foto : Orășelul marilor branduri comerciale 1297 vizite, 2 comentarii Orășelul marilor branduri comerciale
ziare
Inchide
Cardinal