Atentatele de la Paris. Al treilea atacator sinucigaș de la Bataclan a fost identificatAtentatele de la Paris. Al treilea atacator sinucigaș de la Bataclan a fost identificat

A fost identificat al treilea kamikaze care a participat, pe 13 noiembrie, la asaltul de la Bataclan, la Paris. Acesta făcea parte dintr-un grup de tineri originari din estul Franței. Aceștia au plecat în Siria la sfârșitul lui 2013, potrivit unei surse judiciare, relatează ...

Premierul Cioloș nu vrea profit de la administrația portului Constanța, ci investițiiPremierul Cioloș nu vrea profit de la administrația portului Constanța, ci investiții

Premierul Dacian Cioloș este nemulțumit de ceea ce se întâmplă în portul Constanța. El i-a cerut lui Dan Costescu, ministrul Transporturilor, „să vină în perioada următoare cu o analiză proprie a dânsului, pentru că sunt acolo câteva lucruri care mie, cel puțin, nu îmi ...

Noi detalii ies la iveală / Cum putea fi evitată tragedia din ColectivNoi detalii ies la iveală / Cum putea fi evitată tragedia din Colectiv

Primăria Sectorului 4 nu a efectuat, în ultimii cinci ani, verificări în localul unde a funcționat clubul Colectiv, în condițiile în care a fost schimbată destinația spațiului și au fost executate lucrări de amenajare fără autorizații, se arată în ...

Revoltător! Istoria Constanței a ajuns de râsul EuropeiRevoltător! Istoria Constanței a ajuns de râsul Europei

Din ciclul pur românesc „Ne-am adunat ca să ne strângem!”, vineri a avut loc o conferință „provocată” de tânăra Fundație Pontul Euxin, declarată public drept o organizație non-guvernamentală care dorește să limiteze și să stopeze distrugerile de bunuri și ...

Cum va fi vremea în week-end, la ConstanțaCum va fi vremea în week-end, la Constanța

Chiar dacă suntem încă în plină iarnă, vremea se comportă ca într-o primăvară capricioasă. Și se pare că o va ține tot așa până la finele lunii februarie. Meteorologii anunță ploi și vânt, dar cu temperaturi mult peste cele normale pentru această perioadă a anului.Pentru acest ...

Grav accident rutier!Grav accident rutier!

Surprins de un autoturism care a pătruns pe contransens, un șofer bulgar care conducea un TIR a rupt parapetul de pe marginea DN7 și a fost la un pas să ajungă în râul Olt, sâmbătă dimineața.Oamenii legii au stabilit că vinovat de producerea accidentului este un șofer din Sibiu ...

Știrile zilei de Sâmbătă, 13 Februarie 2016 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Articole de la acelasi autor

Articole din aceeaşi secţiune

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3367 secunde