Copil de un an, din Constanța, MORT în accident rutier  / Galerie FOTOCopil de un an, din Constanța, MORT în accident rutier / Galerie FOTO

Un copil de un an și două luni din Hârșova și-a găsit sfârșitul, azi noapte, după ce a fost implicat într-un accident rutier. Părinții acestuia se află la spital în stare gravă. Tragedia s-a petrecut pe DN6, la ieșire din Slatina Timiș, atunci când autoturismul ...

ANM / Cod galben de VÂNT PUTERNIC în DobrogeaANM / Cod galben de VÂNT PUTERNIC în Dobrogea

Meteorologii au emis, în urmă cu puțin timp, o avertizare cod galben de vânt puternic pentru zona Dobrogei și Delta Dunării.Astfel, pe arii relativ extinse în Dobrogea, în special zona costieră și Delta Dunării, se vor semnala intensificări ale vântului ce vor ...

Atenție, șoferi! Unde acționează, astăzi, polițiștii rutieriAtenție, șoferi! Unde acționează, astăzi, polițiștii rutieri

În cursul zilei de astăzi, polițiștii rutieri vor acționa pe bulevardul Mamaia, bulevardul I.C. Brătianu și bulevardul Alexandru Lăpușneanu din municipiul Constanța, în localitatea Ovidiu, DN3 în localitatea Murfatlar și DN39 în localitatea Mangalia, pentru prevenirea și ...

Meciul Simonei Halep de la Turneul Campioanelor, în direct la Digi Sport 2Meciul Simonei Halep de la Turneul Campioanelor, în direct la Digi Sport 2

Astăzi, începând cu ora 14.00, Digi Sport 2 și digisport.ro vor transmite în direct festivitatea de deschidere a Turneului Campioanelor din Singapore și cele două meciuri ale Grupei Roșii. Primul meci va fi între Serena Williams și Ana Ivanovic, de la 14.30, după care va urma ...

Trei decani de la Universitatea "Ovidius", DEMIȘI! Cine sunt cei "DECAPITAȚI"Trei decani de la Universitatea "Ovidius", DEMIȘI! Cine sunt cei "DECAPITAȚI"

Începând cu data de 1 octombrie, prin decizia Rectorului Universității „Ovidius” din Constanța, prof.univ.dr. Sorin Rugină, au fost demiși din funcție decanii prof. dr. Liliana Panaitescu - Facultatea de Științe ale Naturii și Științe Agricole, conf ...

Când va scăpa Constanța de câinii maidanezi: "Eutanasiem jumătate din ei"Când va scăpa Constanța de câinii maidanezi: "Eutanasiem jumătate din ei"

Maidanezii mai au mult până să devină o specie pe cale de dispariție pe străzile din Constanța. Deși împotriva lor s-a pornit, de ceva timp, un adevărat război, deocamdată ei supraviețuiesc. E drept că sunt mai puțini, dar încă sunt periculoși.Autoritățile locale se luptă să-i ...

Știrile zilei de Luni, 20 Octombrie 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare