Cetățenii străni se vor putea înrola în armata ucraineanăCetățenii străni se vor putea înrola în armata ucraineană

Rada Supremă (parlamentul unicameral de la Kiev) și-a dat marți acordul de principiu pentru ca cetățenii străini să se înroleze în armata ucraineană, notează news.yahoo.com.Deputații ucraineni au votat în primă lectură un proiect legislativ potrivit căruia ...

Peninsula, reabilitată pe bucățele. Accesul autovehiculelor, interzis pe mai multe străziPeninsula, reabilitată pe bucățele. Accesul autovehiculelor, interzis pe mai multe străzi

După mai bine de trei ani de șantier, disconfort, stres și mult praf, municipalitatea a încheiat, în sfârșit, reabilitarea peninsulei. Toată zona a căpătat o nouă față, au fost refăcute străduțele, a fost schimbat mobilierul urban și au fost montați stâlpi de ...

Cum va fi vremea în week-end, la ConstanțaCum va fi vremea în week-end, la Constanța

Week-endul se anunță fierbinte la malul mării. Meteorologii prognozează vreme foarte caldă, mult soare și o briză plăcută.Sâmbătă, la Constanța, cerul este senin și vântul suflă slab, dinspre est. Maxima termică va atinge 24 de grade Celsius. Peste noapte, se vor aduna câțiva ...

Accident rutier spectaculos în Constanța. S-A RĂSTURNAT CU MAȘINA!Accident rutier spectaculos în Constanța. S-A RĂSTURNAT CU MAȘINA!

Un accident rutier a avut loc, azi, în localitatea constănțeană Lazu. Un autoturism cu numere de Bulgaria s-a răsturnat și a părăsit partea carosabilă. Minute în șir circulația s-a desfășurat cu dificultate. 

Simona Halep pornește la drum în compania unui rusoaiceSimona Halep pornește la drum în compania unui rusoaice

Jucătoarea de tenis Simona Halep (3 WTA) o va întâlni pe rusoaica Evghenia Rodina (91 WTA), în runda inaugurală a turneului de la Roland Garros, al doilea de Grand Slam al anului, potrivit tragerii la sorți efectuate, vineri, la Paris. Cap de serie nr. 3, constănțeanca, învinsă ...

Facultatea de educație fizică va găzdui "Campionii Speciali"Facultatea de educație fizică va găzdui "Campionii Speciali"

Asociația Centrul de Excelență în Mediere și Educație LUMINA, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Universitatea „Ovidius” Constanța - Facultatea de Educație Fizică și Sport și Facultatea de Psihologie și Științele Educației și Liceul Tehnologic ...

Știrile zilei de Vineri, 22 Mai 2015 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Articole de la acelasi autor

Articole din aceeaşi secţiune

Top ştiri din ultimele 7 zile

Social
luni, 18 mai Foto : Cum va fi vremea mâine, la Constanța 2885 vizite, 0 comentarii Cum va fi vremea mâine, la Constanța
Cultură-Educație
miercuri, 20 mai Foto : Scandal la Școala 28: "Munca de 40  de ani, anulată de decizia directoarei!" 2814 vizite, 16 comentarii Scandal la Școala 28: "Munca de 40 de ani, anulată de decizia directoarei!"
Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.2067 secunde