A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!

În ciuda ceții care s-a lăsat peste oraș, peste 350 de persoane s-au adunat și marți seara, începând cu ora 19, pe platoul din fața Prefecturii Constanța pentru a protesta pașnic împotriva actualei guvernări. Deși Cabinetul Grindeanu ...

"Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!""Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!"

Tinerii constănțeni vor să-i convingă pe tot mai mulți locuitori ai municipiului să adopte câini fără stăpân. Voluntarii din cadrul organizației nonguvernamentale Interact Constanța au demarat un proiect menit să sensibilizeze opinia publică față de problema maidanezilor ...

Când scapă Constanța de "sicriele pe patru roți"Când scapă Constanța de "sicriele pe patru roți"

În ciuda numeroaselor semnale de alarmă în ceea ce privește starea deplorabilă a microbuzelor de transport persoane din municipiul și județul Constanța, autoritățile preferă să „împartă“ amenzi peste amenzi, în loc să rezolve problema și să retragă licențele ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

Motociclist spulberat de  o șoferiță neatentăMotociclist spulberat de o șoferiță neatentă

Un motociclist a fost grav rănit, ieri, după ce a intrat într-o mașină care nu i-a acordat prioritate. Accidentul a avut loc aproape de intersecția bulevardului I.C. Brătianu cu strada Avram Iancu, lângă Policlinica Synevo. O femeie aflată la volanul unui autoturism Skoda ...

CLIPE DE GROAZĂ. Un bărbat s-a aruncat în aer. 11 persoane, răniteCLIPE DE GROAZĂ. Un bărbat s-a aruncat în aer. 11 persoane, rănite

Un bărbat s-a aruncat în aer într-o locuință aflată în apropierea Marii Moschei de la Mecca, din Arabia Saudită, loc de pelerinaj în aceste ultime zile ale Ramadanului. Clădirea fusese încercuită de forțele de securitate, după ce acesta fusese depistat că plănuiește un ...

Stirile zilei de Miercuri, 28 Iunie 2017 - Cuget Liber Online

X
Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Articole de la acelaşi autor

Articole din aceeaşi secţiune

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3625 secunde