Moscheea Esma-Han, atracția turistică din sudul litoraluluiMoscheea Esma-Han, atracția turistică din sudul litoralului

Dacă vă aflați în sudul litoralului și nu doriți să faceți doar plajă și băi, vă oferim un pont. Moscheea Esma-Han Sultan din Mangalia își așteaptă vizitatorii într-unul dintre cele mai vechi edificii de cult musulman din România. Taxa de vizitare a geamiei este de doar 5 ...

Galerie FOTO. Scene de luptă în Dobrogea: inamicii au luat cu asalt o bază militarăGalerie FOTO. Scene de luptă în Dobrogea: inamicii au luat cu asalt o bază militară

Brigada 9 Mecanizată „Mărășești” este una dintre cele mai cunoscute și, de ce nu, capabile din țară, însă puțini sunt cei care cunosc tehnicile, misiunile și dotările pe care le au militarii din cadrul ei. „Servim patria“Acești ...

Simona Halep:  „Visul meu este să ajung  la Turneul Campioanelor“Simona Halep: „Visul meu este să ajung la Turneul Campioanelor“

Jucătoarea de tenis Simona Halep a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că este complet refăcută și gata să concureze în următoarele competiții ce vor avea loc în Statele Unite. Visul celei mai bune jucătoare române de tenis din România este acela de a ajunge la ...

Accident cu trei victime, din cauza unei șoferițeAccident cu trei victime, din cauza unei șoferițe

Trei persoane au ajuns la spital, ieri, după ce au fost implicate într-un accident rutier, produs în județul Constanța. În jurul orelor 11.30, Aurora Fleșaru, de 30 de ani, conducea un Ford pe DJ 392, în afara localității Independența. La un moment dat, șoferița a depășit ...

UPDATE - Două avioane din Ucraina, doborâte de separatiștii prorușiUPDATE - Două avioane din Ucraina, doborâte de separatiștii proruși

UPDATE - Potrivit CNN, piloții au scăpat cu viațăUPDATE - Cele două aparate de tip Suhoi au fost doborâte deasupra regiunii Saur Mogila, o zonă înaltă din regiunea Donețk, notează Mediafax. Deocamdată nu se cunoaște soarta piloților, a precizat purtătorul de cuvânt Oleksîi ...

Poliția Locală „curăță“ trotuarele din ConstanțaPoliția Locală „curăță“ trotuarele din Constanța

Un drum pe trotuarele din municipiul Constanța devine o adevărată cursă cu obstacole, din cauza mașinilor parcate până în gardul viu - motiv de nemulțumire pentru constănțeni, de ani buni. În prezent, polițiștii locali desfășoară o campanie pentru ...

Știrile zilei de Joi, 24 Iulie 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare