Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?

Ca în fiecare vacanță la mare, înlocuim alimentele preparate în casă cu fast-food-ul sau restaurantele de pe plajă. Și dacă hamburgherul sau hamsia cu maioneză nu sunt preparate în cele mai bune condiții, lăsăm loc apariției indigestiei sau chiar toxiinfecțiilor ...

Galerie FOTO. Cum a devenit Piața Tomis III un bazar de lumea a treiaGalerie FOTO. Cum a devenit Piața Tomis III un bazar de lumea a treia

Constănțenii încă își mai fac cumpărăturile din piață. Deși au supermarketuri la toate colțurile și hipermarketuri în toate cartierele, mulți din locuitorii orașului Constanța renunță la coșurile elegante pentru o raită prin piețele ...

Tenis / Simona HALEP s-a calificat în turul trei la US OpenTenis / Simona HALEP s-a calificat în turul trei la US Open

Simona Halep, a doua favorită la US Open, s-a calificat, seara trecută, în turul trei al competiției, după ce a trecut de slovaca Jana Cepelova, locul 65 WTA, cu scorul de 6-2, 6-1.Simona va juca în manșa a treia cu învingătoarea din meciul Mirjana Lucici-Baroni (Croația), locul ...

Update - ACCIDENT RUTIER GRAV între Mihail Kogălniceanu și Nicolae BălcescuUpdate - ACCIDENT RUTIER GRAV între Mihail Kogălniceanu și Nicolae Bălcescu

UPDATE - Traian Marcu, de 80 de ani, din Nicolae Bălcescu conducea o Dacia pe un drum de acces lateral care duce către ferma Elcomex, dinspre aceasta către DN 2A. La un moment dat, ajungând la intersecție cu drumul național, șoferul nu a acordat prioritate, a pătruns în ...

Ultimatum pentru Rusia: UE cere încetarea acțiunilor în Ucraina în cel mult o săptămânăUltimatum pentru Rusia: UE cere încetarea acțiunilor în Ucraina în cel mult o săptămână

Uniunea Europeană a dat astăzi un termen de o săptămână Rusiei să înceteze acțiunile în Ucraina, în caz contrar urmând să adopte noi sancțiuni."Consiliul European este pregătit să ia noi măsuri pe fondul escaladării situației din Ucraina", a declarat președintele Consiliului ...

Mai multe drepturi pentru polițiștii localiMai multe drepturi pentru polițiștii locali

Sindicatul Polițiștilor și Vameșilor „Pro Lex”, Federația Națională a Polițiștilor Locali din România și Confederația „Meridian” fac demersuri pentru ca polițiștii locali să aibă mai multe drepturi. „În luna septembrie vom organiza o dezbatere ...

Știrile zilei de Luni, 01 Septembrie 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare
Inchide
Cardinal