Picații nu se înghesuie la Bacul de toamnăPicații nu se înghesuie la Bacul de toamnă

Astăzi, s-au încheiat înscrierile la cea de-a doua sesiune de Bacalaureat, la Constanța fiind înregistrați 3.041 de candidați.Conform deciziei luate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, pentru sesiunea august-septembrie au fost aprobate șapte centre de examen.La Liceul ...

Grecia cere oficial un nou ajutor din partea FMIGrecia cere oficial un nou ajutor din partea FMI

Ministrul grec de finanțe, Euclid Tsakalotos, a solicitat oficial ajutorul Fondului Monetar Internațional (FMI), un pas înainte în negocierile pentru un nou plan de susținere a Greciei, potrivit unei scrisori date publicității vineri, citată de AFP.Răspunzând ...

Simona Halep, în continuare pe podiumul WTASimona Halep, în continuare pe podiumul WTA

Cu un total de 5.151 puncte, constănțeanca Simona Halep se menține, săptămâna aceasta, pe locul trei în ierarhia celor mai bune jucătoare de tenis ale lumii. Clasamentul este condus în continuare de Serena Williams, la o diferență foarte mare față de Maria Șarapova, clasată pe ...

BOMBARDAMENTE în Donețk. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectilBOMBARDAMENTE în Donețk. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectil

Noi bombardamente au avut loc în Ucraina, în Donețk, bastion al rebelilor proruși. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectil, iar o persoană a fost rănită. Un jurnalist Russia Today prezent la fața locului a relatat că piața a luat foc după ce a fost ...

Minunile lui Arsenie Boca, povestite de părintele Marius MoșteanuMinunile lui Arsenie Boca, povestite de părintele Marius Moșteanu

Dialogul cu părintele Marius Moșteanu, preot paroh la Biserica Sf. Nicolae Vechi din Constanța, a plecat inițial de la faptul că de numele părintelui Arsenie Boca, Sfântul Ardealului, se leagă prea multe știri de televiziune și prea multă lume a transformat pelerinajul într-un ...

Cât mai ține zăpușeala  la ConstanțaCât mai ține zăpușeala la Constanța

Dobrogea și zona litoralului mai are de trecut peste o zi de zăpușeală. Meteorologii men-țin codul galben și pentru astăzi, avertizându-ne că vom avea temperaturi de până la 37 grade și un indice termic la limita pragului critic. Norii de ieri nu ne-au ajutat deloc, ci, din ...

Știrile zilei de Joi, 30 Iulie 2015 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Articole de la acelasi autor

Articole din aceeaşi secţiune

Top ştiri din ultimele 7 zile

Social
vineri, 24 iulie Foto : Inconștiență! Otrava din biberoanele bebelușilor 9714 vizite, 8 comentarii Inconștiență! Otrava din biberoanele bebelușilor
Cultură-Educație
vineri, 24 iulie Foto : "Am avut un curaj inconștient să intru în această bătălie!" 4788 vizite, 14 comentarii "Am avut un curaj inconștient să intru în această bătălie!"
Economie
luni, 27 iulie Foto : Cât pierde statul român din afacerea "Daewoo - Mangalia" (I)? 4681 vizite, 11 comentarii Cât pierde statul român din afacerea "Daewoo - Mangalia" (I)?
Fun
vineri, 24 iulie Foto : Soția, prinsă cu vecinul 872 vizite, 0 comentarii Soția, prinsă cu vecinul
Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.2615 secunde