Cuget Liber Constanta pe Facebook
Aboneaza-te Cuget Liber Constanta
Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor : Ion TIȚA-CĂLIN

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Măreşte dimensiunea textului
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale.

Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii.
Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc.
În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu.
Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri.
Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate.
Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat.
Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.
Trimite ştirea prietenilor tăi :

Ultimele ştiri din Economie

Top ştiri Economie

anunturi.cugetliber.ro

Angajam persoane calificate ca instalatori pentru Franta.Salarul este de 1.500 ...
Vand seturi jante aliaj cu sau fara anvelope 13,14,15,16,17 second hand Germania.
Vand mobila second hand Germania: canapele si coltare extensibile si ...

Ştirile zilei de sambata / 02.08.2008

Ştiri din Sport Internațional

Ştiri din Life and Style

Ştiri din Constanța în imagini

Ştiri din IT

Top ştiri din ultimele 7 zile

Economie
30 iulie 2008 4970 vizite, 0 comentarii
Overdraftul sau descoperirea în fața băncilor
Sănătate
1 august 2008 4681 vizite, 0 comentarii
Algele, noile medicamente-minune ale naturii
Social
30 iulie 2008 4198 vizite, 1 comentarii
Sos țațiki
Sport
29 iulie 2008 1443 vizite, 0 comentarii
Constantin Samson, noul președinte al clubului CSM Medgidia
ziare