"Netanyahu este la fel ca teroriștii de la Paris. A comis în Fâșia Gaza crime împotriva umanității""Netanyahu este la fel ca teroriștii de la Paris. A comis în Fâșia Gaza crime împotriva umanității"

Premierul islamo-conservator turc Ahmet Davutoglu l-a acuzat pe omologul său israelian Benjamin Netanyahu că a comis în Fâșia Gaza "crime împotriva umanității" echivalente celor ale "teroriștilor" islamiști soldate cu 17 morți la Paris. "La fel ca teroriștii care au comis ...

Copil de un an, din Constanța, MORT în accident rutier  / Galerie FOTOCopil de un an, din Constanța, MORT în accident rutier / Galerie FOTO

Un copil de un an și două luni din Hârșova și-a găsit sfârșitul, azi noapte, după ce a fost implicat într-un accident rutier. Părinții acestuia se află la spital în stare gravă. Tragedia s-a petrecut pe DN6, la ieșire din Slatina Timiș, atunci când autoturismul ...

ANM. Cum va fi vremea astăzi, la ConstanțaANM. Cum va fi vremea astăzi, la Constanța

Vremea este ușor instabilă, dar caldă, astăzi, la Constanța. Cerul este parțial înnorat și vântul suflă cu putere, dinspre sud. Maxima termică va atinge 12 grade Celsius.La noapte, vântul va fi și mai puternic și termometrele vor indica minimum 8 grade.Sâmbătă și duminică sunt ...

Carambol rutier pe bulevardul Aurel VlaicuCarambol rutier pe bulevardul Aurel Vlaicu

Un bărbat de 45 de ani a ajuns la spital după ce a fost implicat într-un accident rutier. Evenimentul s-a produs vineri, în jurul orei 9.30, în municipiul Constanța. Un șofer de 57 de ani conducea pe bulevardul Aurel Vlaicu, dinspre strada Cumpenei către podul IPMC. La un ...

Simona Halep, cea mai bine îmbrăcată jucătoare de la Aussie OpenSimona Halep, cea mai bine îmbrăcată jucătoare de la Aussie Open

Jucătoarea româncă de tenis Simona Halep, nr. 3 mondial, a fost votată cea mai bine îmbrăcată sportivă de la turneul Australian Open. Într-un sondaj pe site-ul circuitului profesionist feminin (WTA), fanii din toată lumea au putut vota cea mai frumoasă îmbrăcăminte de la ...

Universitarul Gheorghe Țarălungă  a fost suspendatUniversitarul Gheorghe Țarălungă a fost suspendat

Cum era de așteptat, Universitatea „Ovidius” din Constanța regretă apariția unui nou incident menit să umbrească imaginea sa ca instituție ce se dorește a face parte din elita învățământului superior. „Grav afectată încă din urmă cu doi ani, funcționalitatea ...

Știrile zilei de Sâmbătă, 31 Ianuarie 2015 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Terminalele de barje și de remorchere din portul Constanța Sud au intrat în exploatare

Ştire online publicată Sâmbătă, 02 August 2008. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat utilizatorii că, începând de vineri, 1 august 2008, terminalele de barje și de remorchere au devenit operaționale. Terminalul de barje este situat în Portul Constanța Sud în partea de est a canalului care face legătura dintre zona maritimo-fluvială și cea maritimă. El este destinat cu prioritate acostării barjelor nepropulsate, care au marfă la bord. Lungimea cheului este de 1.200 metri, iar adâncimea bazinului este de 7 metri. Acostarea barjelor urmează să se efectuează cu prova sau pupa în cheu, în doua linii. Terminalul este organizat pe 5 tronsoane de acostare. Primul și al doilea sunt destinate barjelor nepropulsate cu pavilion românesc. La tronsonul trei vor trage barjele cu pavilion străin. În patru, vor intra cele încărcate cu mărfuri periculoase, iar în tronsonul cinci, barjele tip tanc. În situații specifice și pentru a evita posibilele avarii la cheu, sunt acceptate la acostare și barjele nepropulsate fără marfă la bord, fie în linia a II-a, lângă barjele cu marfă la bord, fie cu pupa la cheu. Terminalul de remorchere fluviale este amplasat în aceeași zonă, dar în partea de vest a canalului de legătură, în zona de întrerupere a danelor 99 – 100. La el urmează să acosteze împingătoarele, remorcherelor fluviale și alte nave fluviale autopropulsate. Lungimea cheului este de 300 metri, iar adâncimea bazinului, 5 metri. Și acest terminal este organizat pe tronsoane. Primele cinci sunt des-tinate împingătoarelor și remorcherelor fluviale cu pavilion român. Tronsonul nr. 6 este rezervat celor cu pavilion străin, iar nr. 7, altor nave fluviale autopropulsate. Construcția celor două terminale a necesitat un volum de dragaje de 170.000 mc, amplasarea a 4.400 mc de blocuri din beton la cheu, și poziționarea a circa 2.800 mc de piatră spartă pe patul de fundare, de către scafandri. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatră brută, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu și peste 1.500 capace de canal pentru utilități. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane euro. Finanțarea a fost asigurată în proporție de 67% de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, iar restul de 33%, din sursele proprii ale CNAPMC și de la bugetul de stat. Portul Constanța va putea, de acum înainte, să primească mai multe convoaie de unități fluviale. Capacitatea noilor terminale este de 10 milioane tone mărfuri, pe an.

Articole de la acelasi autor

Articole din aceeaşi secţiune

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Pagina a fost generata in 0.352 secunde