Salt de 20,91% al traficului de containere, în portul Constanța

1530
2
Salt de 20,91% al traficului de containere, în portul Constanța - andreipopa-1323897796.jpg

În primele 11 luni ale anului 2011, porturile maritime românești au înregistrat o diminuare cu 1,54% a traficului total de mărfuri, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2010.

Sezon turistic bogat
Potrivit datelor prezentate de directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA, Aurelian Andrei Popa, la întâlnirea cu ziariștii, fluxurile de mărfuri au scăzut de la 43.289.476 tone la 42.620.413 tone.
Creșteri de trafic au fost consemnate la: articole diverse - 12,32%, țiței - 2,5%, cărbune - 11,5%, produse metalice - 51,13%, îngrășăminte - 16,9%, produse chimice - 3,8%, produse alimentare - 46,6%, semințe uleioase - 9,74%, echipamente și mașini - 33,6%, ciment - 13%, celuloză, deșeuri de hârtie - 47%.
În schimb, au scăzut cantitățile de: cereale - 18,7%, minereuri și deșeuri neferoase - 0,8%, minereuri de fier și fier vechi - 13,6%, produse petroliere - 10,9%, minerale brute sau prelucrate - 7,7%, cherestea - 1,7%, sticlă - 47,5%, piele, textile - 22%, legume, fructe - 47,5%, articole din metal - 92%, animale vii - 34%.
Traficul de containere a avut o evoluție remarcabilă, înregistrând o creștere de 12,16%, în tone, și 20,91%, în TEU. În primele 11 luni ale anului, acesta a totalizat 5.993.401 tone, respectiv 608.064 TEU.
În intervalul de referință, navele care au intrat în porturile maritime românești au efectuat 11.448 escale. Dintre acestea, 4.490 escale au fost ale navelor maritime, iar 6.958 escale, ale celor fluviale. În aceeași perioadă a anului 2010 avuseseră loc 11.922 escale.
Traficul de croazieră ne-a adus mai mulți pasageri la Constanța, în sezonul 2011, respectiv 23.600 turiști față de 21.300 turiști în 2010. Escalele pasagerelor au fost mai puține (43 în loc de 58), dar navele au fost de capacitate mai mare.
În 2011, administrația portuară a autorizat 710 agenți economici, acordând 1.029 licențe și 51 permise de lucru.
Echipa managerială a fost preocupată să asigure creșterea performanțelor financiare ale CNAPMC. Bilanțul preliminar al primelor 11 luni este următorul: venituri totale - 248.662.280 lei (spor de 5,6%); cheltuieli totale - 194.116.495 lei (reducere cu 3%); profit brut - 54.545.784 lei (salt de 45%).
2011 a fost un an al deschiderii spre lume, CNAPMC semnând mai multe protocoale de colaborare: cu portul U.N. Ro-Ro Pendik (Turcia), în baza căruia a fost deschisă linia Ro - Ro Pendik - Constanța, cu portul Rotterdam, cu Serviciul de Stat al Transportului Maritim și Fluvial din Turkmenistan, cu portul Jebel Ali din Dubai (Emiratele Arabe Unite), cu porturile Batumi și Poti (Georgia).

Investiții și un nou master - plan
Investițiile în infrastructură au înregistrat o stagnare în 2011, dar nu din vina companiei. Două proiecte majore sunt blocate în justiție, existând pericolul pierderii finanțării europene. Este vorba de prelungirea digului de larg al portului Constanța (valoarea contractului de finanțare - 642.487.000 lei) și dezvoltarea capacității feroviare în zona fluvio - maritimă a portului Constanța (valoare de finanțare - 93.859.196 lei).
În cazul podului rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, blocajul a apărut din cauza unor probleme tehnice, a explicat Popa. Nimeni nu a putut să prevadă faptul că structura terenului (câștigat din mare) va necesita schimbarea soluției tehnice, cu prețul creșterii costurilor cu circa 8 milioane euro (pentru care trebuie găsită finanțarea). Investiția este realizată în proporție de 40%.
CNAPMC a propus spre finanțare mai multe proiecte considerate eligibile:
- lucrările de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța, adâncirea bazinului "portului de lucru" și a șenalului de acces către acesta din Portul Constanța Sud, dragajul în dane (valoarea estimată - 49,5 milioane euro);
- podul rutier peste canalul de legătură, care va conecta țărmul cu insula artificială, fapt ce va contribui la punerea ei în valoare (valoarea estimată - 40 milioane euro);
- extinderea spre sud a danei de gabare din portul Constanța (valoarea estimată - 19.873.286 lei);
- realizarea master - planului portului Constanța (valoarea estimată - 2 milioane euro).



Comentează știrea

petre
15 decembrie 2011
salariat a apmc

la capitolul investitii stam jalnic,economiile raportate sunt ca urmare si a lipsei investitiilor.nu e nevoie de dragajul amintit,podul peste canalul de legatura nu poate face 40 milioane euro,nu e teren de umplutura la podul de peste canal.problemele privind prelungire dig si extindere cf sunt datorate caietelor de sarcini proaste.lucrare urgenta ar fi molul 3 infrastructura[terminare cheu si umpluturi]nu dragajul.suntemvarza.

nicu
23 decembrie 2011
panarama

ESTE CLAR CA ESTE CEL MAI SLAB DIRECTOR CARE A FOST LA APC DE LA REVOLUTIE PANA IN PREZENT.....NU ESTE MERITUL LUI PTR.CRESTEREA TRAFICULUI.....CARE CONTAINERE ALEA DE LA MAERSK FIRMA PE CARE A FALIMENTAT-O DOMNU" DE AU FUGIT DIN ROMANIA IN BULGARIA DIN CAUZA MANAGEMENTULUI PERFORMANT. ESTI VARZA!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2063 secunde