Ranfluarea epavei "Slatina" - o afacere cu cântec

197

Articole de la același autor

Conform unui proiect de hotărâre de guvern, bugetul Ministerului Transporturilor ar urma să fie suplimentat din fondul de rezervă al Executivului, cu 31,061 milioane lei. Suma va fi utilizată pentru plata integrală a lucrărilor de ranfluare a epavei "Slatina". Nava s-a scufundat pe data de 14 august 1990, în zona danelor 35 - 36 ale portului Bazinul Nou Galați. În anul 2006, Ministerul Transporturilor a avizase suma de 35,3 milioane lei (echivalentul a 10 milioane euro) pentru extragerea epavei din Dunăre. În 2012, contractul a fost acordat fără licitație, prin negociere directă, la prețul de 36.157.949 lei (cu TVA). Potrivit referatului de motivare a proiectului, lucrarea a fost executată de Navrom Shipyard SRL Galați, care a primit avansul de 2,156 milioane lei și mai are de încasat diferența de 34,002 milioane lei. Cargoul "Slatina" de 4.800 tdw, a fost construit la S.N. Galați,  în 1973. Avea următoarele caracteristici: 106,2 m lungime, 14,8 m lățime și 2.120 tone registru brut. Ultimul săi armator a fost compania de stat CNM "Navrom" Constanța. 
În 1990, cargoul a fost readus la Galați, pentru reparații și a acostat la dana 35 - 36 din portul Bazinul Nou. Din cauza apelor scăzute ale Dunării și ale unei erori a echipajului, nava s-a răsturnat în bordul tribord și s-a scufundat. La vremea respectivă, modul de atribuire a contractului de ranfluare, fără licitație, și suma negociată, de 10 milioane euro, au stârnit multe discuții, în condițiile în care ranfluarea epavei "Rostock" costase numai 5 milioane de euro. În fapt, nota de plată pentru extragerea acestor epave este suportată de contribuabili. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 28 Noiembrie 2013
Stire din Economie : Euro, sub 4,44 lei
Pagina a fost generata in 2.6163 secunde