Pilotajul și remorcajul maritim, iarăși la liberă concurență

1020
1
Pilotajul și remorcajul maritim, iarăși la liberă concurență - pilotajul-1396188508.jpg

Articole de la același autor

Consiliul Concurenței recomandă eliminarea administrațiilor portuare din circuitul autorizării 


Serviciile de siguranța navigației sunt sub presiune. La finele anului trecut, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică trei proiecte de ordin de ministru, care vizează: echipajul minim de siguranță pe navele maritime cu pavilion românesc, autorizarea companiilor de pilotaj și a celor de remorcaj. Noile cerințe sporesc siguranța navigației, dar generează costuri suplimentare majore pentru operatorii de pe piața pilotajului și remorcajului. Drumul respectivelor proiecte nu s-a încheiat încă. La solicitarea Direcției Navale, din cadrul Ministerului Transporturilor, Consiliul Concurenței a emis un "punct de vedere" referitor la actele normative ce vizează autorizarea companiilor de pilotaj și a celor de remorcaj.


În opinia instituției de concurență, accesul pe piața serviciilor de pilotaj și remorcaj trebuie să se facă pe baza criteriilor tehnice și administrative stabilite prin ordin de ministru și cu implicarea unei singure entități, res-pectiv a Autorității Navale Române. Consiliul Concurenței recomandă excluderea administrațiilor portuare sau căilor navigabile din circuitul autorizărilor. Astfel, firmele de remorcaj și pilotaj care solicită autorizarea n-ar mai trebui să facă dovada acceptului administrației portuare sau de căi navigabile, iar respectiva administrație n-ar mai trebui să-i stabilească firmei de pi lotaj numărul minim obligatoriu depiloți angajați cu contract de muncă permanent. 


În ceea ce privește sectorul maritim, Consiliul Concurenței reco-mandă ca viitoarele reglementări să precizeze faptul că serviciul de pilotaj și cel de remorcaj "se va asigura prin intermediul operatorilor economici specializați, autorizați în baza prevederilor prezentului ordin, pe bază de contract-cadru încheiat în mod nediscriminatoriu între Compania Națională «Administrația Porturilor Maritime» SA Constanța și respectivii operatori economici". 


"Dorim să ne exprimăm încrederea că veți considera intervenția Consiliului Concurenței ca venind în întâmpinarea necesității de asigurare a unui cadru legal echitabil și pro-concurențial în domeniul serviciilor de pilotaj și remorcaj de manevră al navelor maritime, iar aceasta se va regăsi în forma finală a proiectelor de acte administrative" - afirmă Bogdan Chirițoiu, președintele instituției, la finalul punctului de vedere. Rămâne de văzut care va fi reacția companiilor de pilotaj și remorcaj și a administrațiilor portuare față de punctul de vedere al Consiliului Concurenței. 


În ceea ce îl privește, Ministerul Transporturilor poate fi de acord sau nu cu instituția de concurență. Dacă noile reglementări vor fi emise fără a se ține seama de punctul său de vedere, Consiliului Concurenței le poate ataca în contencios admi-nistrativ și, în final, în Justiție. Ultimul cuvânt va reveni instanței de judecată.


Comentează știrea

SDGES
16 iunie 2014
Ordinul 39/2014

Ordinul 39/2014 privind echipajul minim de siguranta a fost suspendat de catre Curtea de Apel Bucuresti. Urmeaza anularea! vezi link: http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000314738&id_inst=2

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.236 secunde