Parteneriat public-privat pentru atragerea fluxurilor de mărfuri prin portul Constanța

446
1

Articole de la același autor

Lucian Isar, ministrul delegat pentru mediul de afaceri, s-a Întâlnit cu o delegație a Black Sea Gateway Association. Organizația reprezintă mediul de afaceri privat și a fost înființată pentru promovarea, în parteneriat public-privat cu Consiliul de Export, a potențialului României în domeniul activităților de re-export, transport și logistică.

În cadrul întâlnirii cu Robin Martens, președintele filialei din România a asociației, au fost discutate măsurile concrete care trebuie implementate în vederea derulării Programului Centrul Logistic și pentru Re-export în Europa Centrala și de Est (European Gateway).

Acestea urmăresc stimularea mediului de afaceri și atragerea fluxurilor de mărfuri prin România, prin evaluarea posibilității de amânare la plată a TVA-ului, crearea unui sistem logistic complet și eficient, care să asigure dezvoltarea transportului inter-modal în și prin România, dezvoltarea portului Constanța și promovarea sa ca poartă de acces majoră în UE a mărfurilor de proveniență din spațiul Asiatic și al Orientului Mijlociu, precum și construirea unui coridor logistic pe parcursul românesc al Dunării, care poate oferi în Europa o soluție ecologică si eficientă de transport.

Programul Centrul Logistic și pentru Re-export în Europa Centrala și de Est (European Gateway) a fost adoptat ca proiect de importanță strategică națională la data de 12 ianuarie 2012. Proiectul constă în re-direcționarea prin România a unei părți importante a fluxurilor comerciale internaționale existente si viitoare dinspre Asia si Orient spre Europa Centrala si de Est. Conform estimărilor, minimum 20% din aceste fluxuri, aflate in continuă creștere, vor fi astfel captate de România, ducând la creșterea veniturilor la bugetul de stat cu 1,6 miliarde euro anual prin taxe si impozite, dezvoltarea activităților de export și re-export cu 20% comparativ cu volumul de export al anului anterior si echilibrarea balanței comerciale, dar si la creșterea

numărului locurilor de muncă cu 175.000 la orizontul 2020.

De asemenea, îmbunătățirea poziției competitive a firmelor românești prin reducerea cu 10% a costurilor logistice reprezintă un alt rezultat așteptat al implementării proiectului.

Principalele direcții de acțiune în implementarea proiectului sunt: comerț și investiții, infrastructură hard, logistică eficientă, educație și formare.

Fondurile necesare pentru demararea programului sunt estimate la o valoare de cca 3,5 milioane Euro, urmând ca, pentru finalizarea proiectelor de infrastructură portuară, amenajare canale de navigație și centre intermodale de transport, acestea să ajungă la 2,2 miliarde euro.

În vederea realizării programului, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii au încheiat un Memorandum de înțelegere, în baza căruia cele două instituții au înființat Unități proprii de Management a Proiectelor (UMP), care să asigure atragerea de fonduri structurale. 

Comentează știrea

Gore
16 mai 2012
Port constanta

Povesti.Nu cu comitete si comisii se dance treaba.Pentru dezvoltarea portului e nevoie de specialiști din cadrul apc care sa se întâmpla la treaba coordonati de o conducere competenta.Sa speram ca apc va avea o conducere competenta de aici înainte.

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6264 secunde