A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!

În ciuda ceții care s-a lăsat peste oraș, peste 350 de persoane s-au adunat și marți seara, începând cu ora 19, pe platoul din fața Prefecturii Constanța pentru a protesta pașnic împotriva actualei guvernări. Deși Cabinetul Grindeanu ...

"Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!""Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!"

Tinerii constănțeni vor să-i convingă pe tot mai mulți locuitori ai municipiului să adopte câini fără stăpân. Voluntarii din cadrul organizației nonguvernamentale Interact Constanța au demarat un proiect menit să sensibilizeze opinia publică față de problema maidanezilor ...

"Mizeria" afacerii maxi-taxi, ascunsă sub preș! Protecție din umbră pentru "coșciugele" pe patru roți"Mizeria" afacerii maxi-taxi, ascunsă sub preș! Protecție din umbră pentru "coșciugele" pe patru roți

Polițiștii constănțeni au fost sesizați de Primăria Constanța pentru a scoate din trafic nu mai puțin de 63 de microbuze care transportă persoane pe raza municipiului. Neregulile nu sunt de ieri, de azi, dar uite că de ani buni nimeni nu a „îndrăznit“ să se ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

GRAV ACCIDENT RUTIER, la Constanța. O persoană a decedatGRAV ACCIDENT RUTIER, la Constanța. O persoană a decedat

În această dimineață, în jurul orei 3.00, la ieșirea din Medgidia, a avut loc un grav accident rutier, în urma căruia o persoană și-a pierdut viața. „La ora 3.00 a fost o solicitare pentru un accident rutier, în care a fost implicată o persoană de sex masculin, ce a fost ...

ATENTAT GRAV la adresa NATO: Trei victime în rândul civililorATENTAT GRAV la adresa NATO: Trei victime în rândul civililor

Un atentat a vizat duminică un convoi militar NATO, rănind trei civili afgani la Kabul, fără să facă victime printre trupele daneze care circulau la bordul blindatului lovit, au indicat oficiali citați de AFP. Potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului de Interne afgan ...

Stirile zilei de Luni, 25 Septembrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Numărul cumpărătorilor online s-a dublat în ultimul deceniu

Ştire online publicată Joi, 27 Iulie 2017. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Născut din mariajul tehnologiilor informatice cu cele ale comunicațiilor, comerțul electronic câștigă tot mai mult teren în dauna celui tradițional. Studiile realizate la nivel comunitar arată că tot mai mulți consumatori din Uniunea Europeană fac cumpărături online și că încrederea lor în comerțul electronic a crescut, în special în ceea ce privește achizițiile din alte țări ale UE.

Proporția europenilor care fac cumpărături online aproape că s-a dublat în ultimii zece ani. Ponderea lor a crescut de la 29,7%, în 2007, la 55%, în 2017.

Potrivit datelor centralizate de principalii jucători români din domeniu, piața comerțului electronic din țara noastră a crescut cu 30% în 2016, față de anul precedent, depășind 1,8 miliarde de euro. În medie, un cumpărător online a făcut opt achiziții în 2016. Anul trecut erau active aproximativ 5.000 de magazine online românești.

Poate nu vă vine să credeți, dar românii cheltuiesc în medie 5 milioane de euro pe zi, pentru cumpărăturile online. Trebuie precizat că în această sumă nu sunt incluse achizițiile de servicii, de bilete de avion sau la spectacole, rezervările la hoteluri, plata călătoriilor și vacanțelor. 

În cadrul comerțului online, o pondere tot mai mare o are cel realizat cu ajutorul telefonului mobil. Evoluția este încurajată de creșterea numărului posesorilor de smartphone. În 2016, între 35% și 40% din comenzile de achiziții electronice din România au fost transmise prin smartphone.

În ciuda avantajelor oferite de comerțul electronic (piață de desfacere nelimitată, costuri mai mici), comercianții cu amănuntul manifestă, încă, un grad ridicat de reticență privind extinderea activitățile online. În cazul vânzărilor transfrontaliere, mai ales, temerile lor sunt legate, în principal, de riscul de fraudă și neplată, de reglementările fiscale diferite, de legislațiile naționale diferite care se aplică obligațiilor contractuale și de normele diferite de protecție a consumatorilor.

Potrivit unei anchete realizate la nivelul UE, deși s-a înregistrat un progres semnificativ, există în continuare obstacole pentru consumatorii care doresc să cumpere de la comercianții cu amănuntul online aflați într-o altă țară a UE. De exemplu, 13% dintre respondenți au raportat că li s-a refuzat o plată, iar 10% au declarat că li s-a refuzat livrarea de produse în țara lor.

În ceea ce privește comercianții cu amănuntul, numai patru din zece - printre cei care efectuează vânzări online în prezent - au declarat că intenționează ca, în anul următor, să își vândă produsele atât la nivel național, cât și peste hotare. Aceștia au încă rețineri privind vânzarea online în alte țări, legate de: riscul mai ridicat de fraudă, diferențele dintre reglementările fiscale sau normele naționale din domeniul dreptului contractual, precum și diferențele dintre normele de protecție a consumatorilor.

Acesta este motivul pentru care Comisia Europeană a formulat o propunere de norme moderne în materie de contracte digitale, menită să armonizeze normele contractuale pentru vânzarea online de bunuri și să promoveze accesul la conținut digital și la operațiunile de vânzare online în întreaga UE.

Trebuie arătat că, față de anul 2014, consumatorii sunt mai bine informați cu privire la drepturile lor. În medie, 13% dintre consumatori își cunosc pe deplin drepturile de bază (în creștere cu 3,6% față de anul 2014).

Condițiile pentru consumatori sunt, în general, mai bune în statele membre ale UE aflate în nord și vest decât în cele din est și sud.

De exemplu, 94,5 % dintre finlandezi depun o plângere atunci când se confruntă cu o problemă, în timp ce doar 55,6 % dintre bulgari fac acest lucru. Și expunerea la practici comerciale neloiale variază extrem de mult, 40,9 % dintre croați fiind expuși la acestea, față de 3,4 % dintre austrieci.

În prezent, Comisia Europeană lucrează la o propunere de actualizare a normelor de protecție a consumatorilor. Scopul este acela de a se asigura că fiecare consumator european își cunoaște drepturile și că aceste drepturi sunt aplicate în mod corect pe întreg teritoriul UE.

Nici comercianții cu amănuntul nu cunosc suficient drepturilor consumatorilor. Numai 53,5% dintre răspunsurile acestora la întrebările despre drepturile de bază ale consumatorilor au fost corecte. Nivelul de cunoștințe variază între țări. Doar 36,2% dintre comercianții cu amănuntul croați cunosc aceste drepturi, față de 62,3% dintre comercianții cu amănuntul din Germania.Astăzi, consumatorii online au mai puține motive să depună o plângere, iar cei ce fac acest lucru sunt mai mulțumiți de modul în care le sunt tratate plângerile. Cu toate acestea, aproape o treime dintre consumatori au decis să nu depună o plângere, considerând că sumele în cauză erau prea mici (34,6%) sau că procedura ar fi durat prea mult (32,5%).

Din acest motiv, Comisia Europeană a îmbunătățit procedura cu privire la cererile cu valoare redusă (începând din data de 14 iulie 2017), consumatorii beneficiind în prezent de o procedură online accelerată pentru litigiile de până la 5.000 euro. De asemenea, Comisia încurajează soluționarea extrajudiciară a litigiilor prin platforma de soluționare online a litigiilor (SOL), care facilitează accesul online la entitățile alternative de soluționare a litigiilor pentru tranzacțiile online.

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3136 secunde