Nicio speranță pentru cadeții și tinerii ofițeri români

3083
13
Nicio speranță pentru cadeții și tinerii ofițeri români - studentiumc13385709981338588277-1365491852.jpg
Barometrul shipping-ului internațional arată, în continuare, furtună. Suntem, deja, în cel de-al doilea trimestru al anului cinci al crizei economice și flota mondială continuă să aibă vânt potrivnic.

"Pavilioanele europene au cele mai mari necazuri. Problema principală nu este, însă, lipsa mărfii. În ultimii doi ani, au dispărut multe forme de sprijin acordate arma-torilor, fapt ce le creează mari probleme în piață. Din motive de competiție, s-a accentuat migrația navelor spre pavilioanele mai… ieftine, ca și tendința de a angaja echipaje mai puțin costisitoare. În prezent, multe companii de shipping au probleme financiare mai mari sau mai mici. Nu e vorba doar de armatorii mărunți, ci și de cei majori" - a declarat, pentru coti-dianul "Cuget Liber", profesorul univ. dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul companiei de crewing "Arpinav".

Transportul maritim internațional este afectat de crizele locale și regionale mai vechi sau mai noi. "În cazul în care se va agrava, criza nord - coreeană își va pune am-prenta asupra navigației din Extremul Orient. De mai bine de un an, criza politică din Siria afectează în mod direct piața Mării Negre și traficul de mărfuri din portul Constanța. Acum, a apărut criza financiar - bancară din Cipru, ale cărei efecte vor fi vizibile de acum încolo. Probabil că cele mai afectate vor fi companiile de shipping germane, care își transferaseră afacerile pe insulă. Deja, unele dintre ele au probleme cu plata la timp a salariilor echipajelor. Există, însă, și unele semnale pozitive. În Europa, piața gazelor înregistrează o revigorare și este posibil ca, din semestrul doi, să asistăm la o creștere a cererii de forță de muncă pe tancurile de gaze lichefiate" - a afirmat Beizadea.

"Compania noastră a reușit să conserve numărul locurilor de muncă pentru români. În mod constant, avem circa 300 de oameni pe mare, în fiecare lună, dintre care 200 navigatori și 100 personal de reparații" - a declarat Alin Cerbureanu, directorul general al firmei "V.Ships Manpower" Constanța.

Pentru shipping-ul internațional, fie că e vorba de armatori sau de agențiile de crewing, urmează un moment de cotitură. "În luna august, intră în vigoare Convenția internațională privind munca pe mare MLC - 2006. Companiile de navigație vor fi obligate să asigure condițiile de muncă și viață la bord conform standardelor convenției și salarii cel puțin la nivel ILO. Cele ce nu se conformează, vor fi scoase din piață. Vom asista la dispariția în masă a armatorilor și companiilor de crewing sub standard. Acest fenomen va avea efecte pozitive asupra vieții marinarilor, dar și asupra mediului concurențial. Va exista o presiune asupra costurilor și rămâne să vedem cum îi vor face față companiile de navigație" - a afirmat Cerbureanu.

"În primul trimestru al anului, piața asiatică și cea a Americii de Sud au înregistrat o relansare a consumului, fapt ce a determinat creșterea traficului de mărfuri containerizate. Acum, armatorii din Eu-ropa se reorientează spre aceste zone mai promițătoare.

La această oră, construcțiile de nave, generatoare de noi locuri de muncă pe mare sunt în scădere. Principala cauză este lipsa fi-nanțării. Băncile germane au oprit creditarea noilor proiecte, iar cele din Japonia stau în expectativă. Șantierele navale din Asia au ajuns să aibă probleme. Pe de altă parte, mulți armatori așteaptă apariția noilor generații de motoare, cu consumuri scăzute. Tendința ge-nerală este de diminua cât mai mult consumul de combustibil. Unii armatori japonezi au trecut la folosirea sistemelor centralizate de optimizare a consumurilor de combustibil la nave, prin satelit. Din această cauză, vânzările companiilor de bunkeraj sunt în scădere" - explică Florin Urziceanu, directorul agenției "AB Crewing", care deține și funcția de președinte al Asociației Agențiilor de Crewing din România.

Pe piața crewing-ului - spune el -, se menține ridicată cererea de șefi mecanici și șefi mecanici secunzi. În schimb, la junior - ofițeri și cadeți, situația rămâne critică.

"Sunt speranțe că, începând din 2015 - 2016, shipping-ul internațional va înregistra o tendință de creștere" - afirmă Urziceanu.

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
ofiter punte
9 aprilie 2013
loc de munca

Sunt ofiter punte,fara experienta pe functie,in schimb cu experienta de 22 de ani pe mai toate tipurile de nave,14 ani numai pe tancuri (oil,chemical,product,lpg) in functia de timonier.Peste tot pe unde am depus aplicatie si am sunat imi cer experienta pe functie.Am cheltuit o suma destul de mare sa-mi fac toate cursurile cu speranta ca o sa gasesc ceva...Slabe sperante...Sunt de 8 luni acasa... poate cineva sa ma ajute? Multumesc anticipat !

Scoala
9 aprilie 2013
Loc de munca

Din timonier nu faci ofitzer, chiar daca ai facut cart si le stii pe toate. Cine pleaca pe mare si sta f mult timp acasa si nu il ia nimeni, e ceva in neregula cu el. Plus scoala nu se face la ff dupa cum se pare. Scuze de comentariu

pt loc de munca
9 aprilie 2013
nu este loc pt romani

pt dl de la nr 2,cred ca nu ai inteles ce spune dl de la 1.omul a facut cursuri de specializare ,si da,din timonier poti sa ajungi ofiter asa cum din asistenta poti ajunge medic daca termini niste studii,plus ca are experienta de vapor.....in fine,stiu cit costa toate aceste cursuri si la sfirsit nu te vrea nimeni,asa cum multi marinari sunt acasa de luni de zile...bafta pt toti marinarii!!

Ptr."Loc de munca"
9 aprilie 2013
Ptr nr.2

Ptr nr. 2: tu cine dracului esti mai prostule de-ti dai tu cu parerea cine poate si cine nu poate... Esti vreun laureat al premiului Nobel , si nu am aflat de tine inca ?!? Hai sictir jigodie comunista , caci se vede de la o posta ca esti produs al societatii socialiste multilateral-dezvoltate , ca si autorul articolului , acest incompetent Titza care ne da pretul petrolului si ce a mai gandit mihalcioiu sau ce realizari are SNC-ul patronului sau.

Loc de munca
9 aprilie 2013
:)))

Interesant ultimul mesaj. D'asta nu va ia nimeni ca voi din start va credeti ofiteri sau cu aer de ofiter si nici macar scoala nu ati terminat-o inca. Sustin,din timonier nu faci ofiter si sa stii prietene ca m-am nascut dupa comunism asa ca nu sunt parte din vechiul sistem rau sau bun cum era atunci ptr ca nu ma intereseaza ce a fost mai mult ce o sa fie. Daca era bun avea deja un loc de munca asigurat. Cine isi vede de treaba mereu este cautat sau propus. Asa ca tzine bine Nordul si mai schimba pilotul ca nu e asa cum credetzi. Scoala a fost facuta ptr cei care au vrut sa invete ni ptr cei care sunt considera ca stiu tot. Oricum mersi ptr interventie. Ti-ai spus oful acum innapoi la scoala.

mal du mer
9 aprilie 2013
vai

" se menține ridicată cererea de șefi mecanici și șefi mecanici secunzi. În schimb, la junior - ofițeri și cadeți, situația rămâne critică. " - CE MA BUCUR. Asa le trebuie la toti puntistii, mari jmekeri mai ales in facultate. S u geti-o cu totii si acu mai stati si acasa, lasa sa plece aia de la masina, aia murdari de ulei si motorina. NE VEDEM LA PLAJA !! Io pe sezlong voi de la punte fara joburi, dar jmekeri pe cearshaf. AVIZ amatorilor de facultati maritime. Duceti-va la masina , desi e facultatea mai grea, uite ca se merita. In + astia de la punte daca nu-s pe mare nu au echivalentza la uscat decat ca control trafic pe radar (aero-maritim) ,cei d ela masina au diploma de ing. mecanic. Adica orice service + multe altele !!! CHEERS !

Marius
9 aprilie 2013
ptr nr, 6

Ptr numarul, 6, frate sa sti ca ai dat-o in bara, egal cu zero diploma de inginer mecanic, pe unde te duci, pai tu nu ai studiat materia respectiva, si bla, bla, biauri de astea, plus ca in santierele navale doresc absolventi de arhitectura navala sau sisteme si echipamente navale

Gigi
9 aprilie 2013
UMC = SOMER CU DIPLOMA

Multumiti cinstitului si bunului comandant si presedinte de tara ca a lasat neamul romanesc fara flota maritima. Acum se pleaca pe mare doar nemurile directorilor firmele de Crewing

6-6
9 aprilie 2013
Mecanici

Fratele sobolani ca la masina cum suntetzi cumoscutzi se tot gasesc. Sa fii mandru ca esti sobolan cu carpa dupa gat si cheia in mana. Sa cautatzi in seawage ce manana aia de la punte cand il curatzatzi. :))))

pt nr 2
9 aprilie 2013
pt nr 2

sa dea Dumnezeu sa ai parte de ce e mai rau pe mare....sa nu mai poti sa navigi toata viata !!!

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2381 secunde