Navigatorii vor primi pachete de servicii sindicale

785
4
Navigatorii vor primi pachete de servicii sindicale - mihalcioiuadrian8-1384877007.jpg

Articole recomandate

· ITF a declanșat "revoluția sindicală"


Cine n-a auzit de Federația Internațională a Transportatorilor - ITF? După știința mea, este structura sindicală cu cea mai mare notorietate la nivel mondial, dar și cu cea mai mare forță de acțiune. De cuvântul său ascultă multinaționalele din transporturi, guvernele și organizațiile internaționale. 


ITF reușește peste 700 de sindicate, cu mai mult de 4,5 milioane de membri de sindicat din circa 150 de țări: navigatori, docheri, pescari, șoferi, lucrători feroviari, din aviația civilă, din transportul urban și din cel pe apele interioare, din turism și din sectorul educației. Acest gigant este răspunsul sindicatelor la feno-menul globalizării și al dominației conglomeratelor multinaționale asupra economiei mondiale. 


"S-a constat că navigatorii preferă să se adreseze ITF, când întâmpină dificultăți în relațiile cu armatorii, ocolind sindicatele naționale. Este anormal ca raporturile directe cu navigatorii să se concentreze la vârful piramidei sindicale. De aceea, la Congresul ITF din Mexic, din 2010, s-a adoptat o strategie de reorganizare a mișcării sindicale. Se urmărește o mai bună comunicare între sindicatele naționale și mari-nari, o implicare mai mare a membrilor de sindicat în decizie și creș-terea gradului de sindicalizare a personalului navigant și a auxiliarilor - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al inspectoratului ITF - România. 


La începutul lunii noiembrie 2013, conducerea SLN a participat la primul grup de training pentru punerea în practică a acestei strategii. Pe baza ei, sindicatele navigatorilor din întreaga lume se vor reorganiza, astfel încât să poată oferi pachete standard de servicii. 


În viitorul apropiat, fiecare navigator, membru de sindicat, va primi un card în care sunt înscrise toate datele personale și profesionale, precum și datele de contact ale sindicatelor ITF. SLN s-a dotat, deja, cu un aparat pentru emiterea cardurilor.


La nivelul fiecărui sindicat național va funcționa un birou specializat care va asigura asistență naviga-torilor. Se constituie, astfel, o rețea planetară a birourilor de asistență, care vor conlucra. Spre exemplu, dacă un marinar român are probleme într-un port din Italia, biroul de asistență din respectivul port îl va contacta pe cel din portul Constanța, de la SLN. Amândouă vor colabora la soluționarea cazului.


Pe de altă parte, va fi instituit un sistem de raportare a cazuisticii de la nivelul sindicatelor către ITF, care va cuprinde descrierea cazurilor și modul în care au fost rezolvate. 


Pentru o mai bună informare, navigatorii vor primi un card cu ajutorul căruia se pot conecta la o bază de date specializată. Aceasta cuprinde informații utile privind navele pe care vor lucra.


Membrii de sindicat vor beneficia de asistență juridică în caz de abandon, neplată a salariilor, accidente de muncă, încălcarea prevederilor contractuale și așa altele. 


Pentru o mai bună cunoaștere a realităților de pe mare, reprezentanții sindicatelor vor organiza mai multe vizite la bordul navelor. 
În viitor, vor fi organizate training-uri sindicale, programe educaționale pentru navigatori, în cadrul cărora vor fi prezentate: drepturile marinarilor, contractele colective de muncă, prevederile MLC - 2006 etc. În plus, vor fi asigurate lecții de limba engleză. 


La toate aceste servicii, se adaugă negocierea contractelor colective de muncă. Și în această privință va avea loc o schimbare. Pe viitor, contractele colective vor putea fi negociate multinațional. Spre exemplu, dacă pe o navă a unui armator din Franța se află atât francezi, cât și români, sindicatul francez va invita reprezentantul SLN să participe la negocierea contractului. Acest mod de negociere se practică, deja, în cazul navelor norvegiene, a declarat Mihălcioiu.


"Procesul de reorganizare a sindicatelor, de îmbunătățire și diversificare a serviciilor lor pentru membrii de sindicat, este dublat de unul de standardizare și informatizare a întregii activități. Se dorește ca, la finalul lui, să nu mai existe diferențe între sindicatele naționale, pe de o parte, între ele și ITF, pe de altă parte, în ceea ce privește ca-pacitatea de intervenție și soluționare a problemelor navigatorilor.  În prezent, gradul de sindicalizare a navigatorilor din flota mondială depășește 50%. În flotele Marii Britanii, Suediei, Danemarcei, Olandei, Norvegiei și Japoniei, tinde spre 100%. În România, dintre cei 14.000 de ofițeri și nebrevetați activi, 33% sunt sindicalizați. Odată cu aplicarea acestei strategii și a prevederilor Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC - 2006, gradul de sindicalizate al navigatorilor din flota mondială va crește" - a declarat liderul SLN.


Comentează știrea

chaussures louboutin hommes
23 noiembrie 2013
chaussures louboutin hommes

Je leur ai ordonné de Pam Jenkins UK et Royal Mail a pris 3 semaines pour la livraison! Maintenant expédition était beaucoup moins cher a environ 30 $ et les droits de douane plus faibles compensés pour le temps long, mais j'ai utilisé a la livraison moins de 5 jours de boutiques de CL, NM, et de nombreuses autres boutiques européennes. chaussures louboutin hommes http://www.ville-bollene.fr/louboutin_chaussures.php?p=chaussures louboutin hommes

louboutin soldes
24 noiembrie 2013
louboutin soldes

L'ajustement était juste de mon estimation par rapport a ma premiere paire de Pigalle Plato 140 en paillettes nu, qui était trop grand pour moi. Si vous n'etes pas au courant de CL dimensionnement, Pigalle Plato 140 traduit le dimensionnement comme celle d'un Pigalle 120 et Pigalle Plato 120 est semblable a celle de Pigalle 100. Maintenant Pigalle 120 est la moitié de taille supérieure a Pigalle 100, soit la moitié plus a Pigalle 85, qui tend a etre plus fidele a Taille américaine. J'espere que vous avez que plusieurs niveaux de conversion, parce que ce que je fais a chaque fois quand je fais mes achats en ligne lol. J'ai eu mon conversions de chaussure droite a chaque fois, sauf une fois avec ma premiere paire de Pigalle Plato apres avoir été poussé par une SA qui voulait probablement juste pour faire de la vente puisque la taille que je voulais n'était pas disponible. louboutin soldes http://www.ville-bollene.fr/louboutin_chaussures.php?p=louboutin soldes

boutique louboutin homme
1 decembrie 2013
boutique louboutin homme

Je dois mentionner que le toebox fonctionne tres étroite et petite, donc si vous avez les pieds larges, il probablement pas la meilleure idée de les porter depuis vos orteils sera en baisse a travers les sangles. J'ai une chambre étroite, ou plus grand A, donc je pense que je peux sortir avec pas tomber sur ces chaussures. Il ya des moments ou mes orteils envie de fuir et je dois passer en arriere si cela fait sens lol. Je déteste orteil sur coup! C'est tres inesthétiques, comme vos seins popping out et ayant aJanet Jacksoncrisis lol. Je ne peux imaginer ceux avec de plus grands pieds et sur le 150s Quoi qu'il en soit, je dois admettre qu'ils ne le couple le plus a l'aise avec toutes les sangles qui se passe, mais bon, je une ventouse pour joliesse! boutique louboutin homme http://www.ville-bollene.fr/louboutin_chaussures.php?p=boutique louboutin homme

zapatillas asics running
2 decembrie 2013
zapatillas asics running

Der Asics Gel 2160 ist der meist getragene Laufschuh Europas und erlangte dieses Lob durch seine hohe Stabilit?t. Das absolute Leichtgewicht ist der Asics Gel DS Trainer und seit Jahrzehnten -natürlich mit Weiterentwicklungen der feinsten Sorte- die Profi L?sung für leistungsorientierte L?ufer. zapatillas asics running http://www.strongerbritney.com.ar/asics.php?p=zapatillas asics running

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 13 Noiembrie 2013
Stire din Sănătate : "Nu ne rămâne decât o soluție: greva!"
Pagina a fost generata in 1.0567 secunde