Navigatorii trebuie să înțeleagă că doar uniți sunt o forță!

745
13
Navigatorii trebuie să înțeleagă că doar uniți sunt o forță! - navigatorii1-1446740437.jpg

Articole de la același autor

La începutul acestei săptămâni, la Istanbul, a avut loc reuniunea Comitetului ITF Black Sea. Au participat inspectorii Federației Inter-naționale a Transportatorilor din zona Mării Negre și liderii sindicatelor navi-gatorilor din Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia și Ucraina.

În cadrul reuniunii au fost evaluate rezultatele Black Sea Campaign 2015, campania împotriva navelor sub standard și ale proiectului privind îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață ale navigatorilor din regiune.

"Sindicatele și inspectoratele ITF din țările riverane Mării Negre au demarat acest proiect internațional în urmă cu 18 luni, iar rezultatele obținute până în prezent sunt remarcabile.

Campania noastră comună a reușit să atragă atenția asupra navigației sub standard din această zonă. Forurile naționale și internaționale au fost informate despre condiția mizeră a navigatorilor de la Marea Neagră, despre riscurile și pericolele la care sunt expuse echipajele. A fost realizat și un film, documentarul «Dark Side of Black Sea - Seafaring in substandard vessels» (Partea întunecată a Mării Negre - navigând pe vapoarele sub standard), care a fost difuzat la nivelul ITF și în țările din regiune.

În cadrul proiectului a fost adoptat contractul colectiv de muncă pentru navele cu pavilion de complezență care operează în zona Mării Negre. Grila de salarizare pornește de la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, la care se adaugă 50 de dolari. Con-tractul a primit votul tuturor sindicatelor.

Tot în cadrul proiectului au fost semnate mai multe contracte colective la nave din Ucraina, Rusia și România. De asemenea, a fost demarată acțiunea de boicotare a companiilor de shipping care nu respectă drepturile navigatorilor. Una dintre ele a fost nevoită să își închidă porțile. Alte două sunt supuse presiunilor și fără îndoială vor ceda", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Sindicatele au decis să continue proiectul și Black Sea Campaign. De asemenea, și-au propus să comunice mai mult cu marinarii și să-i facă să înțeleagă că doar uniți reprezintă o forță ce își poate apăra cu succes drepturile.

"După modelul Clubului Armatorilor de la Marea Neagră, care are sediul la Istanbul, vom organiza Clubul Sindicatelor Navigatorilor de la Marea Neagră. Vom institui dialogul între cele două organizații. Am informat participanții la reuniune despre ratificarea Convenției MLC 2006 de către România. Așteptăm ca autoritățile să aplice prevederile ei în cadrul inspecțiilor de Port State Control.

S-a discutat și despre certificatele de navigatori false. S-a stabilit ca un departament al ITF să fie informat despre cazurile ivite. La rândul lui, acesta va contacta organismele internaționale pentru a clarifica fiecare situație în parte. Se cunoaște că documentele false sunt produsul cârdășiei dintre autorită-țile corupte, falșii navigatori și companiile de shipping interesate să plătească salarii cât mai mici. Pentru a combate acest flagel, sindicatele vor merge până acolo încât vor verifica documentele de calificare și, acolo unde au suspiciuni, vor verifica cunoștințele celor în cauză", a dezvăluit Mihălcioiu.

Sindicatul Liber al Navigatorilor și-a propus ca, împreună cu Autoritatea Navală Română să aplice prevederile Convenției MLC 2006. "Condițiile de muncă și de viață de la bordul navelor din zona Mării Negre trebuie să fie aduse la nivelul standardelor internaționale. Dacă se va pune capăt dumping-ului social, vom avea locuri de muncă și pentru navigatorii români" , a explicat liderul SLN. 

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Nini
6 noiembrie 2015
Mai bine ati avea grija de navigatorii ROMANI

Decat sa va bagati voi ca musca la arat, in loc sa lasati Autoritatea Maritima sa se ocupe de chestiile astea, MAI BINE V-ATI OCUPA DE NAVIGATORII ROMANI! Concret: - ce faceti ca navigatorii romani sa aiba conditii mai bune de munca si sa-si primeasca drepturile salariale la timp. - ce impozite trebuie sa plateasca navigatorii romani conform Noului Cod Fiscal. - la ce varsta trebuie sa se pensioneze navigatorii romani, in ce grupe de munca ar trebui sa se incadreze ocupatiile lor? - de ce statul roman nu-i ajuta pe fosti mainari cu pensii decente dupa ce ei au bagat atatia bani in economia tarii asteia? Lasati-va bai de ciolhane si show-uri ieftine! Faceti-va treaba! P.S. Nu-s pensionar si nu cred ca apuc vreo pensie de la statul roman, dar am vazut fosti marinari cersind. Nu e corect!

Gica
6 noiembrie 2015
Pentru Nini

Eu sunt un ofiter roman si am loc de munca foarte bun. Sunt si membru de sindicat ITF. Chiar de cateva saptamani am primit la bord un card de membru ITF. Am drepturi dar si obligatii si sunt informat cu ceea ce fac cei pentru care eu platesc cotizatie anual si sunt multumit de activitatea lor. Nu spun ca nu s-ar putea si mai bine dar oricum e bine. Sunt informat ca pensia se stabileste functie de contributia fiecaruia, am fost informat cum se calculeaza punctul de pensie si mi-am dat seama ca o sa am o pensie mica cu ceea ce eu am contribuit. Deci am facut o asigurare suplimentara dar nu cred ca o voi continua pentru ca nu e fezabila. Cel mai bine e sa-mi pun niste bani deoparte. Sunt informat de SLN ca sumele primite de navigatorii maritimi angajati de firme straine care nu au obligatii de impunere in Romania nu sunt impozabile. Este valabil pentru toti navigatorii dar doar eu si inca vreo 4000 de oameni am platit pe cei care au sprijinit aceasta treaba. E cinstit? Nini, tu poate nu intelegi solidaritatea sau nu vrei sa o intelegi dar nu ma lua de prosti pe noi astialalti. Se vede ca tu nu ai dat pe la sindicat niciodata, dar asta nu inseamna ca ai voie sa spui orice despre o organizatie care ma apara cu adevarat. Solidaritatea trebuie in ambele sensuri, nu numai la placinte.

Viorel pensionar
6 noiembrie 2015
Pensie mica

Eu am pensie de 1990 lei. Am prins perioada comunista si dupa am platit destul de mult dar acum ma bucur de o pensie cat de cat. Au ajyns sa cerseasca pentru ca sunt fel si fel de oameni, poate au cazut in depresie, poate in alcool, cine stie? Nu am auzit ca navigatori sa aiba pensie acum mai mica de 8-9 milioane de lei. Hai sa fim serioasi. Sindicatul nu poate sa dea pensie atat timp cat chestia asta e la nivel national. Nini, esti cel putin rautacios

Unu
6 noiembrie 2015
Campanie

Se pare ca daca vrei sa fii in ITF ai si niste responsabilitati si de aia SLN ul participa la intalniri. Pe plan global, navigatorii sunt o familie, si drepturile tuturor navigatorilor trebuiesc respectate. Daca vor fi numai armatori buni atunci si navigatorii romani vor avea conditii bune pe cale da consecinta. Parca asa spune si mihalcioiu- locuri de munca. Adevarul este ca Autoritatea Maritima din Constanta - ca ceea ce exista in Romania- este si ea supusa coruptiei. Nu vedeti ceea ce se intampla astazi? Daca si-ar fi facut treaba ...nu mai erau hairburi care pleaca gata sa se scufunde din port, ba unele isi gasesc sfarsitul pana sa ajunga la destinatie, nu? E bine ca exista un sindicat puternic si sunt de acord ca SLN ul trebuie sa lucreze impreuna cu Autoritatea la faza asta. Cat despre armatorii naspa, GHINION ! Romania tocmai ce a ratificat functionarea unei ghilotine pentru ei.

ID
6 noiembrie 2015
Unu

Hai sa mori tu? ANR si coruptia... Ce sa spun. Pai se lupta cu morile de vant ca armatorii astia au bani de ii ingroapa, asa ca mai lasa-ne mai nea... Corupti sunt marinarii

Duma Ambrozie
6 noiembrie 2015
"Gica" - angajat la...sindicat

"gica" , tu esti de fapt mihalcioiu..., sau vreun "taie frunza la caini" din sindicat... Ai dat un raspuns ca la... radio Erevan... Hai sictir de prostalau , ori unde te-ai afla si cine esti !!!

Tavi
9 noiembrie 2015
Munca la domiciliu

Cea mai noua oferta de lucru ! Da, noi iti oferim absolut GRATUITun curs special online in care inveti pas cu pas si cu toate detaliile cum sa faci bani acasa ! Succesul garantat se ascunde in ambitia noastra a fiecaruia dintre noi de a nu renunta. S-ar putea ca la batrinete sa trebuiasca sa muncesti daca nu faci ceva in plus acuma pana ce esti tinar.Cautam colaboratori optimisti, seriosi. Devii seful tau, muncesti cum vrei part-time ori full-time Mai multe detalii, trimite "Info"la adresa de e-mail: [email protected]

Barosu
9 noiembrie 2015
Duma marinar?

Ce vocabular ai mai Duma.... Bai Gica, nu vezi ca lui Duma astuia i s-a pus valul pe fata? Ca mult creier nu are dar fata trebuie sa aiba. Lasa-l in plata domnului ca are cine sa il vada. Mercy de info. M-am uitat si ai dreptate cu impozitele. Bravo SLN. (Sic Dumoiule)

Sefsmec
9 noiembrie 2015
Sarpi

Hehehe , Nini, Duma, ID - de unde draq ati venit? Daca cititi inseamna ca e interesant articolul. Bravo d-le ziarist.

Selfish
11 noiembrie 2015
Substandard

Foarte bine face ITF-ul ca organizeaza astfel de campanii si pe Marea Neagra. Aici conditiile sunt de miner. Sunt rating la masina si am avut o ambarcare pe o nava cu un armator de pe la noi dar alta nationalitate. A fost crima dar ce e mai rau, conditiile de la bord. Mancare proasta, nu apa de spalat, salarii de 300 sau 500 de dolari, nava cu multe probleme la instalatii care pun in pericol vietile noastre. Cand au fost anuntate inspectii ale ITF-ului am stat in rada 3 zile la Constanta si pe urma am plecat in Ukraina ca sa luam apa, ulei la masina si sa dam santina de frica sa nu intram in Constanta. Ne-au luat si mancare de acolo si au angajat un Ukrainean bucatar ca nu avem bucatar si un timonier facea mancare. Daca si in Ukraina era ca in Romania, nava putea sa fie retinuta si cred ca putea fi pierduta ca nu mai se cade sa fie reparata. Probabil se va scufunda in curand si armatorul va lua asigurarea, dar marinarii? Atentie mare.

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4698 secunde