Pamflet
Miorița își dă ifose de brand
Articole recomandate
Litoralul, Delta Dunării şi staţiunile balneo, pe lista destinaţiilor preferate de români în mini-vacanţa de Paşte
22 Aprilie 2024
Automatele de cafea, sucuri sau lapte şi spălătoriile auto obligate să emită bon fiscal
21 Aprilie 2024
De când Guvernul și-a anunțat intenția de a face din oaie brand de țară, parcă a dat strechea în stânele patriei. Nebunia s-a declanșat când ministrul agriculturii, Petre Daea, a decretat că "oaia este o statuie vie". Din acea clipă, statutul mioarelor s-a schimbat din cap până în vârful cozii și au început să-și dea ifose de vedete față de berbeci, capre și câinii de pază.
Ce să mai spunem de bieții crescători, care sunt în mare încurcătură. Nimeni nu le-a spus cum să se poarte de-acum înainte cu viitorul brand național. Doar nu o să-l trateze ca pe ovină proastă! Oare le este permis să mulgă brandul național ori să-l tundă? Dar dacă berbecul îi face felul și rămâne brandul borțos? Nu vor fi acuzați ciobanii că n-au avut grijă de el?
Lucrurile erau simple până de curând. Ei, crescătorii, se numeau oieri și se îndeletniceau cu oieritul învățat de la moșii și strămoșii lor. Cum va fi de-acum în acolo? Se vor numi branderi și se vor ocupa cu branding-ul? Vedeți, lucrurile astea nu le-a lămurit nimeni. Ar trebui să existe o lege care să reglementeze toate aspectele problemei, precum și o hotărâre de guvern cu instrucțiunile de aplicare.
Și în vreme ce primăriile, direcțiile agricole, Ministerul Agriculturii, Guvernul și Parlamentul nu se grăbesc să descâlcească ițele încurcatei chestiuni naționale, ieri s-a ivit un nou necaz: Merinosul de Palas, Țigaia și Țurcana s-au luat la ceartă, revendicându-și dreptul de a reprezanta națiunea română. Ce vreți? Or fi ele brand, dar au tot minte de oaie!
Psihanaliștii s-au străduit să afle ce resorturi intime i-au determinat pe guvernanții români să aleagă oaia drept brand național și iată la ce concluzie au ajuns: politicienii cred despre ei înșiși că sunt niște ciobani, iar despre electorat, că e turma ce abia așteaptă să fie păstorită. Alegerea acestui brand va transmite întregii lumi următorul mesaj: România e blândă ca oaia și poate fi mulsă de oricine! Vă așteptăm!
Ce să mai spunem de bieții crescători, care sunt în mare încurcătură. Nimeni nu le-a spus cum să se poarte de-acum înainte cu viitorul brand național. Doar nu o să-l trateze ca pe ovină proastă! Oare le este permis să mulgă brandul național ori să-l tundă? Dar dacă berbecul îi face felul și rămâne brandul borțos? Nu vor fi acuzați ciobanii că n-au avut grijă de el?
Lucrurile erau simple până de curând. Ei, crescătorii, se numeau oieri și se îndeletniceau cu oieritul învățat de la moșii și strămoșii lor. Cum va fi de-acum în acolo? Se vor numi branderi și se vor ocupa cu branding-ul? Vedeți, lucrurile astea nu le-a lămurit nimeni. Ar trebui să existe o lege care să reglementeze toate aspectele problemei, precum și o hotărâre de guvern cu instrucțiunile de aplicare.
Și în vreme ce primăriile, direcțiile agricole, Ministerul Agriculturii, Guvernul și Parlamentul nu se grăbesc să descâlcească ițele încurcatei chestiuni naționale, ieri s-a ivit un nou necaz: Merinosul de Palas, Țigaia și Țurcana s-au luat la ceartă, revendicându-și dreptul de a reprezanta națiunea română. Ce vreți? Or fi ele brand, dar au tot minte de oaie!
Psihanaliștii s-au străduit să afle ce resorturi intime i-au determinat pe guvernanții români să aleagă oaia drept brand național și iată la ce concluzie au ajuns: politicienii cred despre ei înșiși că sunt niște ciobani, iar despre electorat, că e turma ce abia așteaptă să fie păstorită. Alegerea acestui brand va transmite întregii lumi următorul mesaj: România e blândă ca oaia și poate fi mulsă de oricine! Vă așteptăm!
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 01 Iunie 2017
Vineri, 03 Februarie 2017
Vineri, 28 Decembrie 2012
Sâmbătă, 13 Februarie 2016
Marţi, 15 Septembrie 2015