A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!A OPTA SEARĂ DE PROTESTE. Constanța nu se lasă! Constanța protestează!

În ciuda ceții care s-a lăsat peste oraș, peste 350 de persoane s-au adunat și marți seara, începând cu ora 19, pe platoul din fața Prefecturii Constanța pentru a protesta pașnic împotriva actualei guvernări. Deși Cabinetul Grindeanu ...

"Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!""Sunt în cușcă, scoate-mă de aici!"

Tinerii constănțeni vor să-i convingă pe tot mai mulți locuitori ai municipiului să adopte câini fără stăpân. Voluntarii din cadrul organizației nonguvernamentale Interact Constanța au demarat un proiect menit să sensibilizeze opinia publică față de problema maidanezilor ...

Poliția va controla microbuzele de transport persoanePoliția va controla microbuzele de transport persoane

În această săptămână, Poliția Română desfășoară acțiunea TruckBus pentru verificarea legalității transporturilor rutiere de persoane și mărfuri. Activitățile de control se desfășoară simultan în toate statele membre ale Uniunii Europene, conform Planului de operațiuni al ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

Victimele accidentului  de la Dorobanțu sunt încă  în stare gravăVictimele accidentului de la Dorobanțu sunt încă în stare gravă

În urma accidentului de zilele trecute, de la Dorobanțu, la Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență au fost aduse cinci persoane - o femeie în vârstă de 30 ani, doi copii și doi bărbați, de 21, respectiv 36 ani. Vineri după-amiază ...

Atentatul din Sankt Petersburg, revendicat. Atacatorul a acționat la ordinele Al-QaidaAtentatul din Sankt Petersburg, revendicat. Atacatorul a acționat la ordinele Al-Qaida

Un grup numit Batalionul Imam Shamil a revendicat atentatul de la metroul din Sankt Petersburg, din 3 aprilie, soldat cu 16 morți, anunță Agerpres. Potrivit acestuia, atacatorul a acționat la ordinele rețelei teroriste Al-Qaida, transmite Reuters, care citează grupul de ...

Stirile zilei de Sâmbătă, 29 Aprilie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Midia Marine Terminal câștigă prima confruntare în „războiul“ pilotajului și remorcajului

Ştire online publicată Sâmbătă, 27 Octombrie 2012. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Midia Marine Terminal SRL, parte a grupului de firme Rompetrol, administrează terminalul petrolier din portul Midia, prin care se derulează 60% din traficul maritim de țiței și produse petroliere al României.

Ea a atacat în justiție Hotărârea nr.14, din 16 iulie 2012, a consi-liului de administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, prin care s-au aprobat contractele - cadru de prestare a serviciilor de pilotaj și de remorcaj de manevră pentru navele maritime.

Trebuie precizat faptul că respectiva hotărâre a fost adoptată pentru a pune în aplicare preve-derile OG 22/1999 republicată și ale ordinelor ministrului Transporturilor nr. 764/2010 și nr. 1.008/2012. Acestea precizează că serviciile de pilotaj și remorcaj vor fi asigurate de CNAPMC, prin in-termediul unor operatori specializați și autorizați.

Noul sistem a operat o selecție riguroasă în rândul firmelor de pilotaj și remorcaj, impunând condiții minime privind dotările tehnice, personalul specializat, pregătirea și întinerirea lui și investițiile.

Până la această oră, au fost semnate contracte pe 5 ani cu compania de remorcaj maritim „Logistic Remo Services” SRL (un joint-venture între companiile de remorcaj maritim „Black Sea Service”, „Coremar” și „Canal Services”) și companiile de pilotaj maritim „Canal Sea Services” SRL, „Black Sea Pilots” SRL și „Maritime Pilot” SRL. Trebuie precizat faptul că ușa administrației portu-are a rămas deschisă pentru toate firmele care doresc să încheie contractul și îndeplinesc condițiile.

Prin aplicarea noului sistem, o serie de firme care prestau serviciile de siguranță a navigației au ieșit de pe piața pilotajului și remorcajului, din motive doar de ele cunoscute. Printre acestea se numără și Midia Marine Terminal SRL, care a fost autorizată de Autoritatea Navală Română să execute servicii de remorcaj și pilotaj.

Acum, Midia Marine Terminal se consideră nedreptățită de schimbarea sistemului de angajare a serviciilor de remorcaj și pilotaj și a atacat decizia administratorilor CNAPMC. Acțiunea face obiectul dosarului 1032/36/2012, înregistrat pe 6 august 2012, la Curtea de Apel Constanța - Secția a II a civilă de contencios administrativ și fiscal.

Reclamanta a înregistrat o primă victorie în acest nou „război” al pilotajului și remorcajului românesc. În urmă cu câteva zile, Curtea de Apel a dispus suspendarea executării hotărârii administratorilor CNAPMC, în temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. În respectivul articol se prevede că: „În cazuri bine justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, o dată cu sesizarea autorității publice care a emis actul, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să dispună suspendarea executării actului administrativ până la pronunțarea instanței de fond.” Soluționarea pe fond a cazului are termen de judecată 7 noiembrie 2012.

Acțiunea Midia Marine Terminal este un nou episod din războiul fără de sfârșit din remorcajul și pilotajul maritim, care a izbucnit după privatizarea acestor servicii la începutul anilor Ž90. De atunci și până azi, scandalurile și procesele s-au ținut lanț.

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
bechir
28 octombrie 2012
+1 : -1
pilotaj maritim

vrajeala nu o sa-l dati niciodata jos pe Vasilescu de la Canal Service e "the best""

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7184 secunde