Midia Marine Terminal câștigă prima confruntare în "războiul" pilotajului și remorcajului

1277
1
Midia Marine Terminal câștigă prima confruntare în
Midia Marine Terminal SRL, parte a grupului de firme Rompetrol, administrează terminalul petrolier din portul Midia, prin care se derulează 60% din traficul maritim de țiței și produse petroliere al României.

Ea a atacat în justiție Hotărârea nr.14, din 16 iulie 2012, a consi-liului de administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, prin care s-au aprobat contractele - cadru de prestare a serviciilor de pilotaj și de remorcaj de manevră pentru navele maritime.

Trebuie precizat faptul că respectiva hotărâre a fost adoptată pentru a pune în aplicare preve-derile OG 22/1999 republicată și ale ordinelor ministrului Transporturilor nr. 764/2010 și nr. 1.008/2012. Acestea precizează că serviciile de pilotaj și remorcaj vor fi asigurate de CNAPMC, prin in-termediul unor operatori specializați și autorizați.

Noul sistem a operat o selecție riguroasă în rândul firmelor de pilotaj și remorcaj, impunând condiții minime privind dotările tehnice, personalul specializat, pregătirea și întinerirea lui și investițiile.

Până la această oră, au fost semnate contracte pe 5 ani cu compania de remorcaj maritim "Logistic Remo Services" SRL (un joint-venture între companiile de remorcaj maritim "Black Sea Service", "Coremar" și "Canal Services") și companiile de pilotaj maritim "Canal Sea Services" SRL, "Black Sea Pilots" SRL și "Maritime Pilot" SRL. Trebuie precizat faptul că ușa administrației portu-are a rămas deschisă pentru toate firmele care doresc să încheie contractul și îndeplinesc condițiile.

Prin aplicarea noului sistem, o serie de firme care prestau serviciile de siguranță a navigației au ieșit de pe piața pilotajului și remorcajului, din motive doar de ele cunoscute. Printre acestea se numără și Midia Marine Terminal SRL, care a fost autorizată de Autoritatea Navală Română să execute servicii de remorcaj și pilotaj.

Acum, Midia Marine Terminal se consideră nedreptățită de schimbarea sistemului de angajare a serviciilor de remorcaj și pilotaj și a atacat decizia administratorilor CNAPMC. Acțiunea face obiectul dosarului 1032/36/2012, înregistrat pe 6 august 2012, la Curtea de Apel Constanța - Secția a II a civilă de contencios administrativ și fiscal.

Reclamanta a înregistrat o primă victorie în acest nou "război" al pilotajului și remorcajului românesc. În urmă cu câteva zile, Curtea de Apel a dispus suspendarea executării hotărârii administratorilor CNAPMC, în temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. În respectivul articol se prevede că: "În cazuri bine justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, o dată cu sesizarea autorității publice care a emis actul, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să dispună suspendarea executării actului administrativ până la pronunțarea instanței de fond." Soluționarea pe fond a cazului are termen de judecată 7 noiembrie 2012.

Acțiunea Midia Marine Terminal este un nou episod din războiul fără de sfârșit din remorcajul și pilotajul maritim, care a izbucnit după privatizarea acestor servicii la începutul anilor ´90. De atunci și până azi, scandalurile și procesele s-au ținut lanț.

Comentează știrea

bechir
28 octombrie 2012
pilotaj maritim

vrajeala nu o sa-l dati niciodata jos pe Vasilescu de la Canal Service e "the best""

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7403 secunde