Interes major pentru schimbările din pregătirea navigatorilor

866
8
Interes major pentru schimbările din pregătirea navigatorilor - interes-1450025907.jpg

Articole de la același autor

Articolul "Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație", publicat în ediția din data de 11 decembrie 2015 a cotidianului "Cuget Liber", a stârnit un mare interes în rân-dul cititorilor noștri. Duminică, la ora 17.00, pe pagina online, erau înregistrate 6.022 de vizite și 45 de comentarii.

Audiența mare de care s-a bucurat și dezbaterea aprinsă pe care a provocat-o, presărată cu acuzații la adresa unor instituții și a autorului, dar și cu schimburi de replici tăioase între cititori, arată că tema prezentată (efectuarea unor schimbări în activitatea de pre-gătire a viitorilor ofițeri de marină și în modul de desfășurare a examenului de brevet) a atins un nerv dureros din shipping-ul românesc.

O parte dintre comentatori sunt împotriva schimbării, susținând că aceasta s-ar face în scopuri oculte, pentru a alimenta presupusa corupție din învățământul marinăresc și din ANR. Alții n-au nimic împotriva creșterii exigenței în pregătirea și examinarea viitorilor ofițeri, dar solicită reducerea tarifelor de examinare, considerându-le prea mari. Sunt și comentatori care aduc argumente în favoarea creșterii selectivității sistemului de învățământ, arătând că la nave ajung și absolvenți slab pregătiți.

Comentatorilor de bună-credință le mulțumim pentru opiniile exprimate și îi informăm că ele vor fi analizate de conducerea ANR. De altfel, într-o scurtă discuție telefonică, i-am solicitat directorului general Liviu Cazan să analizeze problemele ridicate de cititorii ziarului, îndeosebi cea privind tariful examenului de brevet. Mi s-a răspuns că tarifele practicate de ANR urmează să fie reanalizate în curând. Tot atunci, va fi studiată și ideea reducerii tarifului de examinare pentru brevet.

Stimați cititori, cotidianul "Cuget Liber" vă va ține la curent cu noutățile din acest domeniu.

Comentează știrea

ce ne trebuie ofiteri de marina
14 decembrie 2015
sa luam banii la amariti

Cit la suta din cei ce termina cele doua iunstitutii de invatamint ajung sa luicreze pe mare? Ii amagiti pe amaritii astia care spera la o viata cu sacrificii dar decenta cu iluzii de doi lei.De ce nu spune nimeni adevarul ca un procentaj foarte mic din absolventi ajunge sa lucreze pe nave.De ce nu spune nimeni ca in programele de cadetie si asa foarte putine si pentru un nr mic de studenti,intra doar cei de top(care ne fac cinste) daca au noroc si cei cu pile si spagi (care ne fac de ris).Stie cineva it costa cursurile IMO bazic fara de care nu se poate pleca pt copii astia?120 milioane vechi,deci meseria asta deja nu este pt oricine din start. pacat de visele lor.

Valy
16 decembrie 2015
Examinari

Intai sa se intereseze cum se promoveaza in alte tari, ex(UK. Olanda .Germania , Rusia). Copii astia nu au nici un viitor, noi nu mai avem nave si ei vor sa schimbe examinarile. Ofiterii nostri sunt foarte bine pregatiti dar la conducerea ANR cat si in cadrul lui sunt numai relicve comuniste. De ce pt fiecare treapta de avansare se dau aceleasi examene??? Normal si de drept pentru o functie superioara se dau examinari pt functia respectiva, ca nu degeaba se cere vechime pe o anumita functie pt a sustine un examen de promovare.( ex : dai examen de capitan si tu sustii examen la Colreg si navigatie dupa ce ai facut 24 de luni pe functia de Ofiter cu Navigatia la bordul navei). Ei habar nu au ca daca te duci la o firma adevarata aia te testeaza acolo dupa standardele lor). Asta se intampla cand avem oameni in Anr care nici nu mai stiu cum arata un vapor de 100 de ani. Nu stiu decat sa bage bete in roate si sa se dea atotstiutori , dar realitatea e cu totul alta. Ca sa nu mai vorbim de necunoasterea legilor de catre angajatii de la birouri, Nu echivaleaza cursurile IMO facute in alta tara cu toate ca au conventii cu diferite tari din UE si te trimit simplu la CERONAV ca sa ai cursuri facute la ei, Astia sunt si cu astia defilam. Ar trebui sa se intereseze mai bine in UE si sa nu se mai dea asa de rotunzi. Avem cele mai grele examinari din Europa(poate asta nu stiu). Despre cadeti ce sa mai zicem ca nimeni nu ii ia pe nave decat cu pile. Cam asa stau lucrurile pe la marele ANR.

Cosmin
16 decembrie 2015
ANR

Are perfecta dreptate Valy,Nu au habar de nimic si se dau mari degeaba. Sunt Comandant de ani de zile si nu imi vine sa cred ce vad si ce aud despre ANR. Intotdeauna au vrut sa fie mai cu mot decat altii. Ar fi cazul sa sa se documenteze mai bine si dupa sa dea declaratii de presa cu asa zise-le schimbari. Sa isi reegzamineze angajatii nu marinarii. Nu toti sunt vraiste dar 99% sigur sunt.(de aia au vandut pavilionul Romaniei si nu a fost nimeni tras la raspundere). La minister sunt unii care habar nu au despre marina si aproba doar balariile care le trimite Anr-ul. De aceea merg treburile cum merg pe la Anr. Oricum nu ma astept sa se schimbe nimic in bine.

George
16 decembrie 2015
Anr

Ai vechime , faci un curs de promovare si gata , nu sa ii dai la un comandant examen de Colreg,Navigatie , etc.(astea le-a dat cand a dat de ofiter deja). Ar trebui sa simplifice nu sa ingreuneze examinarile.

Marian
16 decembrie 2015
ANR

Sa gaseasca un alt mod de operare al documentelor, ceea ce fac acum e bataie de joc. Asta trebuie filmat si dat prin ziare,cat despre examinari e foarte corect ce zice George. Sunt Capitan si am dat deja de Comandant dar nu e normal sa dau din nou tot aceleasi examene cand am vechime pe functia precedenta .

Mihai
16 decembrie 2015
Examinari

M-am documentat si am sa trimit o petitie la Ministerul Transporturilor cu privire la cursurile IMO si la Examinari poate acolo sunt baieti mult mai destepti ca aici la ANR si vor cerceta cum e prin Europa (ex Italia). Asa ca domnilor SIMPLIFICA NU INGREUNA.

George
21 ianuarie 2016
ANR

Am fost sa imi fac prelungire carnetului si la ghiseu dupa ce am dat toate actele mi s-a spus ca pe vizita medicala nu am trecut testul psihologic ( testul era facut separat la un doctor atestat de Ministerul Transporturilor) . Scurt doamna de la ghiseu imi spune ca nu este valabil si ca trebuia facut la clinica unde am facut vizita medicala. Atunci i-am raspuns civilizat : Doamna este perfect valabil , ridicati-va de pe scaun si interesati-va, dupa ce s-a dus la Dl Pana revine cu ochii in pamant si imi operaza actele. Deci.......... e foarte simplu sa scape de tine daca nu stiu ce au de facut. Te trimit oriunde numai sa nu se miste de la birou sau sa se informeze.Cat depre Examinari au perfecta dreptate baietii de mai sus cand spun ca afara se avanseaza in functie de experienta ( faci un curs de promovare si examinare pe simulatoare - cat mai practic nu de 3 ori acelasi exmen-Colreg Navigatie, etc) Daca dai de promovare ai in spate lunile de experienta pe functie pentru functia precedenta si recomandari de la nava (acestea sunt cele mai importante, pt ca nimeni nu iti da promovare daca nu stii caci dupa cateva luni se loveaste de tine si tot el are probleme) E foarte greu sa inteleaga aceste lucruri cei care lucreaza in ANR caci unii nu au mai calcat pe vapor de ani de zile. Poate nu sunt in pas cu modul de lucru de pe vapoare in zilele de azi. Asa ca Domnilor dupa cum spune-au si colegii de mai sus: SIMPLIFICA nu COMPLICA Daca vine cineva si ii testeaza pe angajatii ANR-lui va garantez ca nici testele pentru off 3 nu le iau.(Mai mult ca sigur). Sper ca daca cineva citeste toate comentariilesi sa tina cont de ele (a-r fi prea frumos).

George
21 ianuarie 2016
Examinari

Mihai intereseaza-te bine pentru petitie ca sa ai argumente solide si bag-o online sa o semneze baietii ca poate se gaseste si un baiat destept pe undeva sa rezolve problemele astea..Parerea mea este ca aceasta petitie sa apara peste tot (ex: facebook- toate paginile pt navigatori, canale de stiri etc). Eu unul zic ca se poate rezolva o groaza de probleme daca se face public cat mai mult. Sunt alaturi de tine si te sustin. Bafta muuuulta.

Răspuns la: Examinari
Adăugat de : Mihai, 16 decembrie 2015
M-am documentat si am sa trimit o petitie la Ministerul Transporturilor cu privire la cursurile IMO si la Examinari poate acolo sunt baieti mult mai...

Articole pe aceeași temă

Vineri, 27 Noiembrie 2015
Stire din Economie : România are nevoie de un Cod Maritim
Pagina a fost generata in 0.3014 secunde