Cum scăpăm de haosul din turism?

378
1

Articole de la același autor

Unitățile hoteliere, stațiunile turistice, turismul românesc în ansamblu au evoluat, timp de un sfert de secol, pe baza legii nescrise a hazardului. Guvernanții și autoritățile locale au lăsat totul pe umerii miilor de proprietari de spații de cazare turistică. Aceștia au făcut ce au putut, cum au știut și de câți bani au avut, iar unii n-au făcut nimic. Eforturile celor ce au încercat să facă ceva n-au fost subordonate unei viziuni de ansamblu, unor concepte, astfel că, în lipsa unor strategii naționale, zonale sau locale, infrastructura turistică a evoluat haotic.

Lucrurile nu mai pot fi lăsate la voia întâmplării fără să se ajungă la colapsul destinaților turstice din România. Industria hotelieră a început să devină conștientă de necesitatea unei schimbări radicale.

Ca dovadă, firma Peacock Hotels, prezentă de aproape 15 ani în domeniul managementului hotelier și analizei de piață, în colaborare cu Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură-Constanța, a organizat o conferință dedicată exclusiv pieței imobiliare hoteliere.

La evenimentul intitulat Hospitality Real Estate - Romanian Expo - Conference, găzduit de Centrul de Conferințe Zenith din Mamaia, au participat proprietari, dezvoltatori, bancheri, proiectanți, arhitecți, consultanți, reprezentanți ai autorităților centrale și locale.

La întâlnirea cu presa, Paul Mărășoiu, reprezentantul lui Peacock Hotels, a declarat că: "Aproape un sfert din proprietățile hoteliere din România sunt de vânzare. Aceasta arată că este necesară structurarea unei piețe imobiliare dedicată domeniului hotelier, care este altceva decât piața imobiliară în general."

Dănuț Jugănaru, directorul general al CCINA, a completat tabloul: "Pe litoral și în Delta Dunării există numeroase proprietăți hoteliere, care au nevoie de investitori. Sunt spații de cazare care funcționează, dar proprietarii vor să le vândă pentru că au o anumită vârstă și n-au moștenitori. Sunt alții care au început o construcție și nu mai reușesc să o termine. Mai sunt și proprietari care caută parteneri, pentru că nu se pot descurca singuri. Sunt multe alte situații și este important să circule informația. Unii dintre cei ce vor să vândă sunt foarte discreți; dacă s-ar putea să nu afle nimeni că hotelul lor e de vânzare.

Este important să avem o bază de date. Trebuie atras capitalul românesc sau străin, pentru a pune în mișcare aceste active și, în final, să se ajungă la cât mai puține proprietăți hoteliere abandonate pe litoral, lăsate în paragină sau într-o stare de loc atractivă."

Evenimentul de la Zenith a generat un alt mod de a dezbate subiectele de mare interes și va fi repetat. "Vom organiza două - trei astfel de conferințe pe an, pe zone turistice, la care vrem să aducem investitori străini, care vor să investească pe termen lung" - a afirmat Mărășoiu.

Vorbind despre modul în care s-au desfășurat discuțiile, Dănuț Jugănaru a spus: "S-a pus întrebarea, în cadrul conferinței, dacă nu cumva litoralul românesc este prea puțin atractiv ca investiție imobiliară în domeniul hotelier, pentru că sezonul e prea scurt. În parte e adevărat, dar avem suficiente exemple de investitori care au reușit să facă profit în acest sezon scurt.

Este nevoie și de o intervenție a arhitecților, pentru că trebuie să arate mai bine noile construcții ce se vor face, iar cele vechi să fie modernizate, să li se dea o nouă față. Cu ajutorul autorităților locale, care trebuie să sprijine eforturile investitorilor, lucrurile vor începe să se miște. Ele trebuie să creeze cadrul care să nu mai permită lăsarea hotelurilor în paragină."

Organizatorii conferinței susțin că este nevoie de un program național, de o strategie în turism, de o proiecție pe termen lung și foarte lung, precum și de un parteneriat între patronatele din turism, autorități și camerele de comerț.

"Trebuie organizate așa numitele consilii ale investitorilor - din care să facă parte și direcțiile de urbanism - care să dea soluții, proiecte. Avem de recuperat 25 de ani în turism" - a afirmat Paul Mărășoiu.

Comentează știrea

turist
23 iunie 2016
haos

cand o sa scapam de machidoni atunci n o sa mai fie haos in turism...astia sunt precum cancerul pt constanta

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2492 secunde