Crește numărul gărzilor înarmate de pe mare

432
1
Crește numărul gărzilor înarmate de pe mare - crestenumarulgarzilorinarmate-1448200193.jpg

Articole de la același autor

Potrivit raportului Piața serviciilor de securitate din flota mondială 2015 - 2019, operațiunile de securitate maritimă acoperă un evantai larg de misiuni, de la prevenirea transportului ilegal de mărfuri la combaterea pirateriei, de la evitarea situațiilor de embargo la prevenirea traficului de ființe umane.


Agențiile de securitate maritimă au rolul de a proteja națiunile de activități ilegale și amenințări cum ar fi: contrabanda, traficul de droguri, pirateria pe mare, traficul de ființe umane și terorismul maritim. Ele oferă securitate în porturi și în traficul maritim.


Înmulțirea activităților teroriste maritime, cum ar fi atacul de la Mumbai din 2008, și intensificarea pirateriei în mai multe zone ale lumii, au făcut să crească preocuparea privind necesitatea securizării porturilor și interesul pentru modernizarea armelor și echipamentelor utilizate de către agențiile de securitate maritimă.


Analiștii prognozează că piața mondială a securității maritime va face un salt de 7,99 % până în 2019 față de 2014.


Piața serviciilor de securitate pe mare a apărut în urma intensificării fenomenului pirateriei în Golful Aden și Oceanul Indian.


Printr-o circulară emisă pe 16 septembrie 2011, Organizația Maritimă Internațională (IMO) a recomandat tuturor porturilor și statelor cu ieșire la mare să permită prezența personalului de securitate înarmat, la bordul navelor, în zonele cu risc înalt, în special în apele controlate de pirații somalezi. Era vorba de gărzi private, angajate pe baze contractuale.


Circulara viza mai ales statele de coastă din zona Oceanului Indian, Mării Arabiei, Golfului Aden și Mării Roșii. Ea privea în mod direct Europa, țările din bazinul Mediteranei, Mării Negre și, în particular, România, având în vedere că circa 40% comerțul exterior al Uniunii Europene se desfășoară cu statele din Orientul Mijlociu, Asia de Sud și Extremul Orient. Mare parte din importurile și exporturile UE sunt transportate tocmai pe rutele controlate de pirații somalezi.


Circulara IMO a fost emisă pe fondul eficienței scăzute a forțelor navale de intervenție ale NATO, Uniunii Europene și ale unor puteri maritime. Ea a încurajat dezvoltarea explozivă a pieței furnizorilor de gărzi înarmate pentru securitatea navelor. În prezent, mii de luptători anti-pirați sunt angajați pe vasele comerciale care străbat Oceanul Indian în lung și lat. Numărul lor se dovedește a fi insuficient, din moment ce ofertele de recrutare continuă să fie numeroase. 


În anul 2012, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV a încheiat un contract cu o firmă din România pentru a asigura instruirea marinărească a unui număr de 200 de luptători. Din prima grupă de cursanți făceau parte 12 britanici, foști militari. 


Luptătorii au parcurs cursul de bază privind siguranța pe mare și cel privind Codul ISPS. Concret, au învățat să supraviețuiască pe mare (în caz de naufragiu), regulile de securitate pe nave, alcătuirea navei și cum să se orienteze pe ea, măsurile ce trebuie luate pentru a evita atacurile piraterești. 


Comentează știrea

Dmitri
23 noiembrie 2015
A

Convingerile care ne condiționează ne încătușează între niște limite - le acceptăm și, astfel, ne închidem singuri calea către prosperitatea ce ni s-ar cuveni și care ne stă la îndemână. Asta scrie celebrul Colin Turner în cartea "Născut pentru succes". Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email [email protected]

Articole pe aceeași temă

Vineri, 29 Mai 2015
Stire din Economie : La mulți ani CERONAV!
Joi, 28 Mai 2015
Stire din Economie : CERONAV, la ceas aniversar
Pagina a fost generata in 1.0535 secunde