Fosta soție a lui Dan Condrea: "A fost filat în permanență"Fosta soție a lui Dan Condrea: "A fost filat în permanență"

Laura Georgescu, fosta soție a lui Dan Condrea, a declarat că fostul patron de la Hexi Pharma a fost "cu siguranță agent SIE" și că acesta era filat în permanență.Laura Georgescu s-a prezentat joi la Tribunalul București, într-un proces privind custodia ...

Militarii români din Afganistan, tratați cu dezinfectanții diluați ai Hexi Pharma!Militarii români din Afganistan, tratați cu dezinfectanții diluați ai Hexi Pharma!

O nouă descoperire șocantă în dosarul dezinfectanților diluați! Trupele românești din Afganistan, Irak și Bosnia au folosit în ultimii 10 ani biocide Hexi Pharma. Dezvăluirea a fost făcută de jurnalistul Cătălin Tolontan. Medicul Octavian Moise, citat de tolo.ro, afirmă că în ...

Șapte candidați se vor lupta pentru Primăria Mangalia. Cine sunt aceștiaȘapte candidați se vor lupta pentru Primăria Mangalia. Cine sunt aceștia

Una dintre cele mai importante localități din județul Constanța în ceea ce privește alegerile locale din acest an, este municipiul Mangalia. „Va rămâne actualul edil la conducere sau va fi înlocuit de un altul”, este întrebarea ce se află pe buzele celor mai ...

POLIȚIA ROMÂNĂ ORGANIZEAZĂ UN NOU CONCURS PENTRU ANGAJĂRI DIN SURSĂ EXTERNĂ. 700 de posturi au rămas neocupatePOLIȚIA ROMÂNĂ ORGANIZEAZĂ UN NOU CONCURS PENTRU ANGAJĂRI DIN SURSĂ EXTERNĂ. 700 de posturi au rămas neocupate

Posturile rămase neocupate în urma concursurilor pentru încadrarea din sursă externă și pentru reîncadrarea în activitate a foștilor angajați ai MAI vor fi scoase la concurs, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne.Ministrul afacerilor interne, Petre Tobă, s-a ...

"Se cred stăpânii șoselelor". De ce sunt tinerii constănțeni un pericol la volan"Se cred stăpânii șoselelor". De ce sunt tinerii constănțeni un pericol la volan

Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții Poliției Rutiere, numărul accidentelor petrecute în județul Constanța a crescut, compa-rativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Interesant este că, deși au fost înre-gistrate mai multe accidente, a scăzut numărul persoanelor ...

Atenție, fructe periculoase pe piață! Caise și nectarine din Turcia, otravă curatăAtenție, fructe periculoase pe piață! Caise și nectarine din Turcia, otravă curată

Că supermarketurile și piețele românești sunt pline de fructe și legume de import nu mai este de mult o noutate. Deși ar trebui să fie pline de vitamine și să ne ajute să rămânem sănătoși, multe din fructele și legumele din alte țări sunt pline de pesticide și dăunează grav ...

Dacian Cioloș: "A venit vremea ca medicii să  nu mai stea pe margine"Dacian Cioloș: "A venit vremea ca medicii să nu mai stea pe margine"

Premierul Dacian Cioloș spune că așteaptă implicarea tuturor oamenilor onești care vor ca sistemul de sănătate să se vindece, precizând că a venit vremea ca medicii care țin la meseria lor, la demnitatea lor și la pacienți să nu mai stea pe margine, așteptând doar ca alții sau ...

Panică la New York, în timpul unui concert. Un bărbat ucis și alte trei persoane rănitePanică la New York, în timpul unui concert. Un bărbat ucis și alte trei persoane rănite

Un bărbat a fost ucis și alte trei persoane rănite în urma unor focuri de armă trase în culisele unui concert de rap la New York, informează DPA.Împușcăturile au fost auzite cu puțin timp înainte ca rapper-ul T.I. să apară în fața publicului, în clubul Irving Plaza, situat în ...

Vreme închisă și ploi, la ConstanțaVreme închisă și ploi, la Constanța

Chiar dacă am ieșit de sub avertizarea meteorologică de cod galben de ploi însemnate cantitativ, vremea este în continuare închisă, la malul mării. Aversele continua, e drept, ceva mai slabe. Vestea bună este că se mai încălzește.Astăzi, la Constanța, cerul este înnorat și plouă ...

Stirile zilei de Joi, 26 Mai 2016 - Cuget Liber Online

X
Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză - crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Articole de la acelasi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.4163 secunde