Dezastru la admiterea în Poliție din sursă externă! Aproape jumătate dintre candidați "au picat" testarea psihologică, alții nici nu s-au prezentatDezastru la admiterea în Poliție din sursă externă! Aproape jumătate dintre candidați "au picat" testarea psihologică, alții nici nu s-au prezentat

Peste 700 de candidați s-au înscris pentru a ocupa unul dintre cele 62 de posturi de agenți, din sursă externă, scoase la concurs de Poliția Română, la nivelul județului Constanța. Numai că, doar jumătate din cei înscriși s-au prezentat la examenul psihologic. 127 de ...

O bază de date cu documentele Panama Papers, disponibilă din maiO bază de date cu documentele Panama Papers, disponibilă din mai

O bază de date electronică, ce va conține documente ale companiei panameze de consultanță Mossack Fonseca, a cărei dezvăluire a declanșat scandalul 'Panama Papers', va fi disponibilă începând din data de 9 mai, astfel că cei interesați de informațiile ce ...

Accident mortal  în Constanța,  în a doua zi de PașteAccident mortal în Constanța, în a doua zi de Paște

Un bărbat în vârstă de 38 de ani a decedat, ieri dimineață, în urma unui accident rutier petrecut între localitățile Ciocârlia și Cobadin. Bărbatul s-a răsturnat cu mașina pe care o conducea. Medicii solicitați să intervină au găsit victima în stop cardio-respirator și minute la ...

Atenție! Biscuiți retrași de pe piață. Sunt periculoși pentru persoanele alergiceAtenție! Biscuiți retrași de pe piață. Sunt periculoși pentru persoanele alergice

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor anunță rechemarea biscuiților Disney Frozen și Cioco Disney, în cutie de metal, comercializați de magazinul Jumbo.Este vorba despre produsele Biscuiții Dsney Frozen în cutie metal de 150 de grame și ...

Cea mai grea perioadă pentru elevi: teze, evaluări, admitere, BacalaureatCea mai grea perioadă pentru elevi: teze, evaluări, admitere, Bacalaureat

Începând de astăzi și până pe 25 iunie, elevii constănțeni nu se mai întâlnesc cu vreo… binecuvântată vacanță, decât poate  de Rusalii, pe 20 iunie, dar deja atunci „miroase“ a vară și a libertate. Așadar, după reluarea ...

MINISTRUL CULTURII NU ÎȘI MAI DĂ DEMISIA... Așteaptă să fie revocatMINISTRUL CULTURII NU ÎȘI MAI DĂ DEMISIA... Așteaptă să fie revocat

Guvernul va trimite, azi, președintelui Klaus Iohannis revocarea din funcție a ministrului Culturii, Vlad Alexandrescu, dar și o nouă propunere. Premierul Dacian Ciolos a anunțat că îl va înlocui după ce demnitarul a acuzat încercări de intimidare din partea unor colegi din ...

Atentat  cu mașină capcană,  în TurciaAtentat cu mașină capcană, în Turcia

Un atentat cu mașină capcană a avut loc în fața sediului poliției din orașul turc Gaziantep (sud-est), unde un polițist a fost ucis și mai multe persoane au fost rănite, au informat surse din cadrul serviciilor de securitate, informează Reuters. Potrivit guvernatorului ...

ANM. Cum va fi vremea astăzi, la ConstanțaANM. Cum va fi vremea astăzi, la Constanța

Vremea este închisă, ploioasă și rece, astăzi, la Constanța. De astăzi de dimineață, de la ora 9,00, a intrat în vigoare și codul galben emis de ANM de ploi importante cantitativ și intensificări ale vântului.Astăzi, cerul este înnorat și sunt perioade de ploaie abundentă ...

12 candidați speră să ajungă în fotoliul de primar al Constanței12 candidați speră să ajungă în fotoliul de primar al Constanței

Reprezentantii Biroului Electoral Municipal Constanța au anunțat că 12 candidați, dintre care trei sunt independenți, și-au depus dosarele de candidaturi pentru funcția de primar al Municipiului Constanța. Astfel, s-au înscris în cursa ...

Stirile zilei de Miercuri, 04 Mai 2016 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză - crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Articole de la acelasi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3302 secunde