Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?Indigestie în vacanță. Ce este de făcut?

Ca în fiecare vacanță la mare, înlocuim alimentele preparate în casă cu fast-food-ul sau restaurantele de pe plajă. Și dacă hamburgherul sau hamsia cu maioneză nu sunt preparate în cele mai bune condiții, lăsăm loc apariției indigestiei sau chiar toxiinfecțiilor ...

Galerie FOTO. Cum a devenit Piața Tomis III un bazar de lumea a treiaGalerie FOTO. Cum a devenit Piața Tomis III un bazar de lumea a treia

Constănțenii încă își mai fac cumpărăturile din piață. Deși au supermarketuri la toate colțurile și hipermarketuri în toate cartierele, mulți din locuitorii orașului Constanța renunță la coșurile elegante pentru o raită prin piețele ...

Tenis / Simona HALEP s-a calificat în turul trei la US OpenTenis / Simona HALEP s-a calificat în turul trei la US Open

Simona Halep, a doua favorită la US Open, s-a calificat, seara trecută, în turul trei al competiției, după ce a trecut de slovaca Jana Cepelova, locul 65 WTA, cu scorul de 6-2, 6-1.Simona va juca în manșa a treia cu învingătoarea din meciul Mirjana Lucici-Baroni (Croația), locul ...

Update - ACCIDENT RUTIER GRAV între Mihail Kogălniceanu și Nicolae BălcescuUpdate - ACCIDENT RUTIER GRAV între Mihail Kogălniceanu și Nicolae Bălcescu

UPDATE - Traian Marcu, de 80 de ani, din Nicolae Bălcescu conducea o Dacia pe un drum de acces lateral care duce către ferma Elcomex, dinspre aceasta către DN 2A. La un moment dat, ajungând la intersecție cu drumul național, șoferul nu a acordat prioritate, a pătruns în ...

Ultimatum pentru Rusia: UE cere încetarea acțiunilor în Ucraina în cel mult o săptămânăUltimatum pentru Rusia: UE cere încetarea acțiunilor în Ucraina în cel mult o săptămână

Uniunea Europeană a dat astăzi un termen de o săptămână Rusiei să înceteze acțiunile în Ucraina, în caz contrar urmând să adopte noi sancțiuni."Consiliul European este pregătit să ia noi măsuri pe fondul escaladării situației din Ucraina", a declarat președintele Consiliului ...

Mai multe drepturi pentru polițiștii localiMai multe drepturi pentru polițiștii locali

Sindicatul Polițiștilor și Vameșilor „Pro Lex”, Federația Națională a Polițiștilor Locali din România și Confederația „Meridian” fac demersuri pentru ca polițiștii locali să aibă mai multe drepturi. „În luna septembrie vom organiza o dezbatere ...

Știrile zilei de Luni, 01 Septembrie 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare
Inchide
Cardinal