FEMEIE MOARTĂ ÎN SPITAL, DUPĂ CE A PRIMIT ALT SÂNGE. Unitatea de transfuzie funcționa fără avizFEMEIE MOARTĂ ÎN SPITAL, DUPĂ CE A PRIMIT ALT SÂNGE. Unitatea de transfuzie funcționa fără aviz

O femeie a murit după ce i s-a făcut o transfuzie cu o altă grupă de sânge. Cazul revoltător s-a întâmplat la Spitalul de Arși din Capitală, femeia a intrat în șoc la câteva ore după transfuzie. La câteva zile de la această greșeală îngrozitoare, pacienta a decedat. În urma unor ...

Reorganizarea transportului  cu maxi-taxi, la mâna Consiliului Local. Ce  a propus Tudorel ChesoiReorganizarea transportului cu maxi-taxi, la mâna Consiliului Local. Ce a propus Tudorel Chesoi

Consilierul local Tudorel Chesoi a propus, la ultima ședință a Consiliului Local Municipal Constanța, un proiect de hotărâre ce vizează reorganizarea transportului în comun. Printre altele, el solicită administrației publice locale să se efectueze un studiu de separare a ...

Copil de șase ani din Constanța, sfâșiat de doi maidanezi. Primăria promite: "Din toamnă, lucrurile se vor schimba"Copil de șase ani din Constanța, sfâșiat de doi maidanezi. Primăria promite: "Din toamnă, lucrurile se vor schimba"

Problema câinilor fără stăpân, lăsați liberi pe străzile Constanței, are în spate o lungă istorie. Deși reclamații există, iar hingherii se plâng că muncesc la foc continuu, rezolvarea tot întârzie să apară. Dar mai rău este că, atunci când revine în ...

Promovabilitatea din Constanța, pe la jumătatea clasamentului naționalPromovabilitatea din Constanța, pe la jumătatea clasamentului național

Rata de promovare înregistrată de absolvenții care au susținut probele în prima sesiune a examenului național de Bacalaureat 2016 este de 66,7% (cu 0,3 mai mare decât rata de promovare din aceeași sesiune a anului trecut).Astfel, au promovat 86.262 (66,7%) de candidați dintr-un ...

Britanicii trag de timp cu Brexit-ul:  "E prea devreme să activăm articolul 50"Britanicii trag de timp cu Brexit-ul: "E prea devreme să activăm articolul 50"

Ministrul apărării britanic Michael Fallon a declarat, ieri, că este prea devreme pentru a putea spune când va activa Marea Britanie articolul 50 din Tratatul de la Lisabona, prin care se declanșează oficial procesul retragerii din blocul comunitar, și cât va dura pentru a ...

Polițiștii din Constanța, încadrați din sursă externă, au depus jurământulPolițiștii din Constanța, încadrați din sursă externă, au depus jurământul

Zi cu emoții pentru zeci de „oameni ai legii” din Constanța. Ieri, la sediul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța, cei 50 de agenți de poliție angajați din sursă externă, repartizați la posturile de pe raza județului, au depus jurământul de ...

LI S-A CERUT SĂ RETRAGĂ TREI SORTIMENTE DE PE PIAȚĂ. REACȚIA KINDER, ÎN SCANDALUL "CIOCOLATĂ CU ÎNALT RISC CANCERIGEN"LI S-A CERUT SĂ RETRAGĂ TREI SORTIMENTE DE PE PIAȚĂ. REACȚIA KINDER, ÎN SCANDALUL "CIOCOLATĂ CU ÎNALT RISC CANCERIGEN"

Ferrero, compania care produce ciocolată Kinder, se apără după ce o asociație germană pentru protecția alimentelor i-a cerut să retragă de pe piață mai multe produse care ar conține doze alarmante de substanțe cancerigene.Kinder nu neagă că în ciocolată s-ar găsi mai mulți ...

11 CANDIDAȚI PE UN LOC, LA POLIȚIE. ÎNCEP PROBELE SPORTIVE ELIMINATORII11 CANDIDAȚI PE UN LOC, LA POLIȚIE. ÎNCEP PROBELE SPORTIVE ELIMINATORII

Admitere Academia de Poliție 2016. Probele sportive eliminatorii de la Academia de Poliție sunt programate să înceapă miercuri și se vor desfășura pe parcursul unei săptămâni, fiind testul în urma căruia, în anii trecuți, aproximativ jumătate dintre candidați au fost respinși ...

ACCIDENT DE MICROBUZ ÎN CONSTANȚA. VICTIMELE, DOI PASAGERIACCIDENT DE MICROBUZ ÎN CONSTANȚA. VICTIMELE, DOI PASAGERI

Medicii Serviciului Județean de Ambulanță Constanța au intervenit în urmă cu puțin timp, după un accident rutier în zona hotelului Oxford. Din câte se pare, un microbuz și un autoturism au intrat în coliziune, iar în urma impactului două persoane au fost rănite. Cele două ...

Stirile zilei de Vineri, 29 Iulie 2016 - Cuget Liber Online

anunţuri.cugetliber.ro

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză - crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Articole de la acelasi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.3539 secunde