Vacanța perfectă, la Complexul Cleopatra din MamaiaVacanța perfectă, la Complexul Cleopatra din Mamaia

Linia de autoservire a Complexului Cleopatra din Mamaia este una dintre cele mai frecventate unități de profil de pe întreg litoralul românesc. Turiștii, dar și constănțenii aleg să vină aici pentru că, indiferent că doresc un prânz sau o cină, găsesc produse proaspete, excelent ...

Groaznic sfârșit de săptămână! Un mort și 17 răniți pe străzile Constanței - Galerie FOTOGroaznic sfârșit de săptămână! Un mort și 17 răniți pe străzile Constanței - Galerie FOTO

Week-end însângerat pe străzile din Constanța. Un tânăr și-a găsit sfârșitul, iar alte 17 persoane au ajuns la spital, dintre care una în stare critică, în urma mai multor accidente rutiere. O mașină a luat foc, iar un tânăr a ars carbonizat; o tânără a sărit în fața mașinii ...

Tenis: Halep se menține pe poziție la individual, Olaru urcă la dubluTenis: Halep se menține pe poziție la individual, Olaru urcă la dublu

Simona Halep rămâne în continuare pe locul 3 în clasamentul WTA. Raluca Olaru, a urcat 14 trepte în ierarhia pentru perechi. Pe de altă parte, în clasamentul de simplu, Sorana Cârstea coborât de pe 29 la 35, iar Monica Niculescu a urcat un loc, fiind acum pe 57. Irina Begu se ...

Accident grav în zona Kaufland.  Un bărbat, în comăAccident grav în zona Kaufland. Un bărbat, în comă

Un bărbat de 60 de ani a ajuns în stare gravă la spital după ce a fost lovit de o mașină. Evenimentul s-a produs în noaptea de duminică spre luni, în jurul orei 3.30, în municipiul Constanța. Daniel Robert Odică, de 41 de ani, din Murfatlar conducea o Dacia pe bulevardul 1 ...

Cutiile negre, decriptate. Care a fost de fapt cauza tragediei aviatice din UcrainaCutiile negre, decriptate. Care a fost de fapt cauza tragediei aviatice din Ucraina

Decriptarea cutiilor negre ale avionului malaysian prăbușit în Ucraina confirmă că tragedia s-a produs în urma unei depresurizări provocate de explozia unei rachete, a declarat luni purtătorul de cuvânt al Consiliului ucrainean de Securitate Națională și Apărare, citat de RIA ...

„Alo? Hoții mi-au furat mașina!“ Leac pentru șoferii care parchează unde au chef„Alo? Hoții mi-au furat mașina!“ Leac pentru șoferii care parchează unde au chef

Polițiștii locali constănțeni încearcă să-i disciplineze pe șoferii care se trezesc să parcheze oriunde le este la îndemână. Astfel, deși cu lucrători puțini, oamenii legii încearcă să curețe Constanța de autovehiculele care deranjează. În această perioadă, polițiștii locali se ...

Știrile zilei de Sâmbătă, 02 August 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare