"Doar grecii pot decide dacă vor păstra sau nu moneda euro""Doar grecii pot decide dacă vor păstra sau nu moneda euro"

Ministrul german de finanțe, Wolfgang Schaeuble, consideră că doar grecii pot decide dacă vor continua cu moneda euro sau, cel puțin temporar, fără ea, însă Grecia rămâne membră a uniunii monetare, transmite Reuters, citând un interviu apărut în ediția de sâmbătă ...

Simona Helep iese la atac: "Nu am nicio obligație față de nimeni din țara noastră"Simona Helep iese la atac: "Nu am nicio obligație față de nimeni din țara noastră"

Simona Halep, eliminată încă din primul tur la Wimbledon, a răbufnit în urma atacurilor la care a fost suspusă în ultimele zile din țară.Halep a dat un interviu pentru Gazeta Sporturilor, în care a spus, printre altele, faptul că nu are vreo obligație față de nimeni din ...

BOMBARDAMENTE în Donețk. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectilBOMBARDAMENTE în Donețk. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectil

Noi bombardamente au avut loc în Ucraina, în Donețk, bastion al rebelilor proruși. Mai multe blocuri și o piață au fost lovite de un proiectil, iar o persoană a fost rănită. Un jurnalist Russia Today prezent la fața locului a relatat că piața a luat foc după ce a fost ...

Mărire și decădere. Ieri - hotel de lux, azi - cu placaje în geam!Mărire și decădere. Ieri - hotel de lux, azi - cu placaje în geam!

Situată în Piața Ovidiu, peste drum de Muzeul de Istorie, clădirea fostului sediu al Băncii Naționale este una dintre cele mai vechi construcții din Constanța. Ridicată în prima parte a secolului XX, clădirea încă își păstrează elementele arhitectonice de o ...

Constanța, sub cod galben de ploi și furtunăConstanța, sub cod galben de ploi și furtună

Constanța a intrat, încă de vineri seara, sub cod galben de ploi și furtună. Potrivit ANM, va ploua pe arii extinse în regiunile din sud-estul țării, iar în Dobrogea cantitățile de apă vor depăși 25 l/mp și local se vor cumula peste 50-70 l/mp. Vântul va avea intensificări ...

Motocicliști spulberați  de șoferi neatențiMotocicliști spulberați de șoferi neatenți

Doi motocicliști au ajuns, ieri după-amiază, pe patul de spital, după ce au fost implicați în accidente rutiere. Primul incident s-a petrecut în jurul orei 8.00. Potrivit anchetatorilor, un bărbat de 75 de ani conducea o mașină pe strada Constantin Brătescu, iar în momentul în ...

Știrile zilei de Sâmbătă, 04 Iulie 2015 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză - crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Articole de la acelasi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Economie
joi, 2 iulie Foto : "Am ajuns să cerșim pe la uși, oameni cu peste 20 de ani pe mare!" 1669 vizite, 1 comentarii "Am ajuns să cerșim pe la uși, oameni cu peste 20 de ani pe mare!"
Cultură-Educație
ieri, ora 21:09 Foto : Se ascut armele pentru bătălia "generalilor" la ISJ Constanța 1603 vizite, 7 comentarii Se ascut armele pentru bătălia "generalilor" la ISJ Constanța
Politică
30 iunie Foto : PSD Constanța intră sub "domnia" lui Felix Stroe 1447 vizite, 14 comentarii PSD Constanța intră sub "domnia" lui Felix Stroe
Ziar.com Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.4487 secunde