FEMEIE MOARTĂ ÎN SPITAL, DUPĂ CE A PRIMIT ALT SÂNGE. Unitatea de transfuzie funcționa fără avizFEMEIE MOARTĂ ÎN SPITAL, DUPĂ CE A PRIMIT ALT SÂNGE. Unitatea de transfuzie funcționa fără aviz

O femeie a murit după ce i s-a făcut o transfuzie cu o altă grupă de sânge. Cazul revoltător s-a întâmplat la Spitalul de Arși din Capitală, femeia a intrat în șoc la câteva ore după transfuzie. La câteva zile de la această greșeală îngrozitoare, pacienta a decedat. În urma unor ...

Înghesuiți și transpirați! Constănțenii, revoltați de mizeria transportului în comunÎnghesuiți și transpirați! Constănțenii, revoltați de mizeria transportului în comun

Simplu și la obiect, sistemul de transport public din Constanța este unul deficitar, fie că vorbim despre autobuze RATC, fie despre maxi-taxi. Lăsând la o parte infrastructura învechită și vehiculele depășite din punct de vedere logistic, modul defectuos în ...

Copil de șase ani din Constanța, sfâșiat de doi maidanezi. Primăria promite: "Din toamnă, lucrurile se vor schimba"Copil de șase ani din Constanța, sfâșiat de doi maidanezi. Primăria promite: "Din toamnă, lucrurile se vor schimba"

Problema câinilor fără stăpân, lăsați liberi pe străzile Constanței, are în spate o lungă istorie. Deși reclamații există, iar hingherii se plâng că muncesc la foc continuu, rezolvarea tot întârzie să apară. Dar mai rău este că, atunci când revine în ...

Au fugit de Bac ca dracuAu fugit de Bac ca dracu' de tămâie

La proba scrisă de astăzi ar fi trebuit să se prezinte aproape 800 de candidați, dar au absentat 145.Din centrul de examen Liceul Tehnologic „Dimitrie Hurmuzescu” Medgidia a fost eliminat un candidat care a fost prins cu fițuică.

Primul summit UE, fără Marea BritaniePrimul summit UE, fără Marea Britanie

Următorul summit al Uniunii Europene în format de 27 de state membre - fără Marea Britanie - va avea loc în capitala Maltei, La Valletta, pe data de 3 februarie, a declarat, vineri, pentru AFP un oficial european.După Slovacia, Malta preia președinția prin rotație a Consiliului ...

Polițiștii din Constanța, încadrați din sursă externă, au depus jurământulPolițiștii din Constanța, încadrați din sursă externă, au depus jurământul

Zi cu emoții pentru zeci de „oameni ai legii” din Constanța. Ieri, la sediul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța, cei 50 de agenți de poliție angajați din sursă externă, repartizați la posturile de pe raza județului, au depus jurământul de ...

Lidl a retras din magazine DOUĂ produse MORTALE. Motivele sunt INCREDIBILELidl a retras din magazine DOUĂ produse MORTALE. Motivele sunt INCREDIBILE

Lidl a retras din magazine DOUĂ produse MORTALE. Din cauza proprietăților acestora, oficialii lanțului de magazine Lidl au decis să retragă de pe piață și din toate magazinele lor, două produse potențial mortale pentru anumite categorii de consumatori. Ba mai mult, aceștia cerut ...

IGPR și Poliția de Frontieră scot la concurs cele mai multe funcții pentru ofițeri și agențiIGPR și Poliția de Frontieră scot la concurs cele mai multe funcții pentru ofițeri și agenți

Peste 5.000 de posturi vor fi scoase la concurs, în perioada următoare, de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), potrivit unui comunicat de presă recent. În acest sens, autoritățile au detaliat structurile în care se vor face angajări, dar și ce condiții trebuie îndeplinite ...

Accident rutier la Constanța, în zona Delfinariu. Victima, o femeie de 64 de aniAccident rutier la Constanța, în zona Delfinariu. Victima, o femeie de 64 de ani

Accident rutier, aproape de intersecția de la Delfinariu. O femeie, în vârstă de 64 de ani, a fost lovită de un autoturism, în timp ce traversa pe trecerea de pietoni, în dreptul restaurantului McDonald's. În urma impactului, victima a suferit un traumatism cranian închis și ...

Stirile zilei de Marţi, 27 Septembrie 2016 - Cuget Liber Online

anunţuri.cugetliber.ro

Mai multe ştiri online:

Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză

Ştire online publicată Joi, 19 Decembrie 2013. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea
Cresc salariile navigatorilor români din flota franceză - crescsalariiilenavigatorilor-1387396060.jpg
Este seară. La sediul companiei de crewing „Arpinav“, din Constanța, este agitație. Se pregătesc schimburile de echipaje solicitate de armatori. Navigatorii trebuie să ajungă în celălalt capăt al Europei, la navele care îi așteaptă în porturi. Telefoanele zbârnâie. În preajma sărbătorilor de iarnă, este foarte greu să găsești locuri la avion. Un ofițer cu fața trasă de oboseală așteaptă instrucțiunile. I se comunică: „Dimineață, la ora 10, trebuie să fii la Aeroportul Otopeni!” Omul e nedormit. A petrecut noaptea pe culoarele maternității. De numai jumătate de zi este tătic. Acum, în loc să stea lângă soție și prunc, trebuie să plece la navă.Dar, minune! Un telefon primit de la armator anunță anularea schimbului de echipaj. Tânărul tătic e în al nouălea cer. Va petrece Crăciunul, acasă, cu cei dragi. „Asta e viața de navigator. Trebuie să fie mereu cu bagajele pregătite, la ușă! Cine își închipuie că ma-rinăria este o meserie ușoară se înșeală” - spune profesorul universitar dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul general al companiei „Arpinav”, din Constanța. Românii, discriminați pozitivAgenția de crewing pe care o conduce asigură echipaje pentru câteva companii franceze: „V.Ships France SAS”, „Sea - tankers”, „Pelican” și „Socatra”. În 2013, acestea au asigurat 300 locuri de muncă pentru echipajele românești, cu 30 mai multe decât în 2012. Circa 700 de navigatorii au beneficiat de ele în decursul acestui an, aproape 80% dintre ei fiind ofițeri. Relația dintre armatorii francezi, crewing-ul românesc și navigatorii românii prezintă un interes aparte. Gradul înalt de stabilitate a echipajelor demonstrează că francezii sunt mulțumiți de competența profesională a navigatorilor români, iar aceștia din urmă sunt satisfăcuți de condițiile de muncă, salarii și celelalte beneficii asigurate prin contract. „La compania «V.Ships France SAS», gradul de retenție (de permanentizare) a echipajelor a crescut la 82,28%, iar la «Sea - tankers», la 86,36% - spune dr. ing. Haralambie Beizadea. Sunt mulți navigatori care lucrează de 15 ani la aceeași companie. Gradul de retenție al navigatorilor care colaborează cu «Arpinav» este și mai mare. Spre exemplu, fitterul Vasile Burcea, lucrează cu noi din data de 2.12.1992, respectiv de la înființarea «Arpinav». Iată și alte exemple de longevitate a relației: șeful mecanic Claudiu Bălănescu - colaborează din 4.11.1994, comandantul Antonio Deac - din 25.12.1994, comandantul Ciprian Haghiac - din 26.06.1995, șeful mecanic Alexe Pufulete - din 15.10.1996, comandantul Ovidiu Traian Lucuța - din 20.01.1997, iar comandantul Ioan Eugen Butnariu - din 1998.”Românii sunt preferați chiar și francezilor. Deși legislația le impune companiilor franceze să îmbarce conaționali într-un anumit procent, acestea au impus condiții de angajare ce s-au dovedit a fi mult prea grele pentru navigatorii francezi. În prezent, se poate vorbi de o discriminare pozitivă a românilor. „Sunt foarte puține cazurile în care armatorii francezi au renunțat la românii de pe anumite funcții” - afirmă șeful companiei „Arpinav”.Noi locuri de muncăAnul 2014 nu vine cu mâna goală la marinari. „Procesul de întinerire al flotei «V.Ships France SAS» continuă. Dacă în 2013 au intrat în exploatare două nave noi, în viitorul an va intra în mod sigur încă o navă. Este posibil să vină și a doua. Compania noastră va trebui să le asigure echipajele. Nu doar locurile de muncă vor crește, ci și salariile. «V.Ships France SAS» a anunțat că vor fi majorate salariile ofițerilor. Cele ale nebrevetaților au crescut în 2013. «Sea - tankers» va aplica o altă politică de creșteri salariale: va stimula sta-bilitatea în companie” - a declarat dr. ing. Haralambie Beizadea. Din păcate, Anul Nou nu vine și cu locuri de practică pentru cadeții români, din cauza crizei economice și a obligativității impuse armatorilor francezi de a asigura locuri de practică pentru cadeții francezi. Cum pregătesc „Arpinav” și arma-torii francezi schimbul de generații în rândul navigatorilor români? „Am recurs la următoarea practică: tinerii ofițeri români care și-au obținut brevetul sunt îmbarcați, în primul voiaj, pe post de cadet - povestește directorul general al companiei „Arpinav”. Sunt plătiți mai puțin, dar nu au altă răspundere decât aceea de a învăța. S-a pornit de la ideea că nu au experiența practică necesară, pentru a fi încărcați cu responsa-bilități. Ar fi o presiune mai mare și pe umerii comandanților să le încredințeze sarcini pentru care nu sunt pregătiți. Cei ce dau satisfacție primesc un contract de îmbarcare pe post de ofițer. Aplicăm această metodă de circa doi ani și rezultatele sunt foarte bune. Ne-a ajutat să promovăm o generație nouă de ofițeri în flota franceză.”

Articole de la acelasi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Ziar.com Revista presei
Pagina a fost generata in 0.6857 secunde