Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră

7748

Articole de la același autor

În ziua de 24 mai 2017, în terminalul Socep, a început descărcarea portcontai-nerului "Wanda A", care face parte din flota companiei Arkas Line, din Turcia. Nava cu lungimea de 184 metri, lățimea de 24,5 metri, capacitatea de 21.990 tdw, respectiv 1.604 TEU, a venit la Constanța să predea 216 containere și să încarce 487 de containere.


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep2-1495985203.jpg


Evenimentul n-ar fi avut parte de o atenție specială, dacă n-ar fi marcat intrarea în exploatare a noii investiții din terminalul de containere. Piesa centrală a acesteia este o macara de cheu gigantică STS, cea mai mare de la Marea Neagră. Aceasta poate ridica 65 de tone forță, res-pectiv două containere de 20 de picioare și poate opera nave de 5.000 - 10.000 TEU, cu 22 de rânduri de containere pe punte, respectiv cele mai mari nave (cu lungimi de 300 metri) care pot intra fără restricții în Marea Neagră. Spre deosebire de vechile macarale din terminalul Socep, care pot descărca cel mult 25 de containere pe oră, noua macara poate descărca până la 45 de containere pe oră.


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep3-1495985209.jpg


Investiția în valoare de peste 11 milioane de euro mai include: două macarale portal (tip RTG), un sistem informatic de operare în terminal, opt autocamioane de incintă, două cântare tip basculă și modernizări ale utilajelor din terminal. 


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep4-1495985215.jpg


Evenimentul istoric al operării primului container cu macaraua STS a fost marcat printr-o mică festivitate, la care au participat membrii consiliului de supraveghere al Socep SA, respectiv președintele Niculae Dușu, Ion Dușu și Dumitru Carapiti, conducerea executivă a companiei, în frunte cu directorul general Marius Barbarino, docheri și mecanizatori. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, a fost reprezentată de directorul general Nicolae Dan Tivilichi și directorul comercial Alexandru Crăciun, firma Romar (agentul lui Arkas Line), de directorii Mihai Moroianu și Marco Veronesi, iar BRD, de directorii Diana Beziris și Morina Petre.


Noua capacitate de operare a containerelor a deschis un capitol nou în istoria companiei și a portului Constanța, contribuind la creșterea competitivității și atractivității lor pe piața containerelor de la Marea Neagră.


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep5-1495985221.jpg


În prezent, în portul românesc activează mai mulți operatori de containere: Constanța South Container Terminal (cu o pondere de peste 80% în traficul total), Socep, Umex, APM Terminals România și, ocazional, Schenker Logistics, Decirom și Astar Stevedoring. 


Noua capacitate de operare de la Socep va contribui, fără îndoială, la o nouă repartiție a fluxurilor de containere în bazinul Mării Negre și în interiorul portului Constanța. 


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep6-1495985227.jpg


În anul 2016, terminalele de containere de la Marea Neagră ale României, Ucrainei, Bulgariei, Georgiei și Rusiei au operat, în total, 2.460.028 TEU (exclusiv transshipment-ul), din care containerele pline au reprezentat 1.785.618 TEU. Pe țări, containerele pline manipulate s-au distribuit astfel: Ucraina - 29,87%, România - 24,99%, Rusia - 24,92%, Georgia - 10,93%, Bulgaria - 9,29%.


Compania Socep a deschis un nou capitol în istoria traficului de containere de la Marea Neagră - companiasocep8-1495985233.jpg


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5377 secunde