Compania Comvex a obținut o finanțare de 33,6 milioane de euro
387
Articole de la același autor
La sfârșitul săptămânii trecute, Raiffeisen Bank și EximBank România au semnat un acord de credit în valoare de 33,6 milioane de euro cu compania Comvex SA. Împrumutul este destinat finanțării construcției terminalului de cereale din dana 80 a în portului Constanța. Viitorul obiectiv de operare va avea o capacitate de stocare de 200.000 tone.
În comunicatul dat publicității de EximBank România se arată că suma destinată finanțării proiectului este subscrisă în mod egal de cele două bănci, respectiv 16,8 milioane de euro fiecare. Creditul de investiții acordat de consorțiul bancar beneficiază, în plus, de o garanție emisă de EximBank în numele și contul statului român, în valoare de 18,2 milioane de euro.
Finanțarea este acordată pe o perioadă de 10 ani. Investiția totală se ridică la peste 45 de milioane de euro. În completarea finanțării bancare, Comvex a obținut fonduri de pe piața de capital, fapt ce i-a permis să vină cu o contribuție proprie în valoare de peste 8 mili-oane de euro.
"Terminalul va fi construit în dana 80 a portului Constanța, cea mai adâncă dană de la Marea Neagră, și va marca o premieră în România: va crea posibilitatea încărcării la capacitate totală a celor mai mari nave de transport cereale, tip panamax și cape size, până la 120.000 tdw. De asemenea, va lega portul Constanța cu cele mai importante piețe de export pentru cereale din Asia și va crește importanța acestuia în regiune.
Conform estimărilor companiei, construcția acestui terminal înseamnă, într-o primă fază, dezvoltarea capacităților de export de cereale ale României cu peste 3 milioane de tone, putând ajunge treptat, până la finalul proiectului, la 10 milioane de tone. De aseme-nea, operarea suplimentară în dana 80 va duce la creșterea semnificativă a atractivității și a profitabilității portului Constanța, precum și la crearea de noi locuri de muncă de înaltă calificare.
Proiectul este considerat unul de importanță strategică și este inclus în Master planul general de transport al României, aprobat prin HG 666/2016, precum și în Master planul portului Constanța. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructura feroviară prin Programul operațional infrastructură mare (POIM).
Consultanța juridică în procesul de finanțare a fost asigurată de biroul din București al Wolf Theiss Rechtsanwälte GmbH & Co KG, acționând în numele finanțatorilor, și de către Mareș, Danilescu & Mareș, în numele Comvex SA", se arată în comunicatul de presă.
În comunicatul dat publicității de EximBank România se arată că suma destinată finanțării proiectului este subscrisă în mod egal de cele două bănci, respectiv 16,8 milioane de euro fiecare. Creditul de investiții acordat de consorțiul bancar beneficiază, în plus, de o garanție emisă de EximBank în numele și contul statului român, în valoare de 18,2 milioane de euro.
Finanțarea este acordată pe o perioadă de 10 ani. Investiția totală se ridică la peste 45 de milioane de euro. În completarea finanțării bancare, Comvex a obținut fonduri de pe piața de capital, fapt ce i-a permis să vină cu o contribuție proprie în valoare de peste 8 mili-oane de euro.
"Terminalul va fi construit în dana 80 a portului Constanța, cea mai adâncă dană de la Marea Neagră, și va marca o premieră în România: va crea posibilitatea încărcării la capacitate totală a celor mai mari nave de transport cereale, tip panamax și cape size, până la 120.000 tdw. De asemenea, va lega portul Constanța cu cele mai importante piețe de export pentru cereale din Asia și va crește importanța acestuia în regiune.
Conform estimărilor companiei, construcția acestui terminal înseamnă, într-o primă fază, dezvoltarea capacităților de export de cereale ale României cu peste 3 milioane de tone, putând ajunge treptat, până la finalul proiectului, la 10 milioane de tone. De aseme-nea, operarea suplimentară în dana 80 va duce la creșterea semnificativă a atractivității și a profitabilității portului Constanța, precum și la crearea de noi locuri de muncă de înaltă calificare.
Proiectul este considerat unul de importanță strategică și este inclus în Master planul general de transport al României, aprobat prin HG 666/2016, precum și în Master planul portului Constanța. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructura feroviară prin Programul operațional infrastructură mare (POIM).
Consultanța juridică în procesul de finanțare a fost asigurată de biroul din București al Wolf Theiss Rechtsanwälte GmbH & Co KG, acționând în numele finanțatorilor, și de către Mareș, Danilescu & Mareș, în numele Comvex SA", se arată în comunicatul de presă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 05 Mai 2017
Miercuri, 17 August 2016
Marţi, 10 Mai 2016
Vineri, 11 Martie 2016
Marţi, 10 Martie 2015
Marţi, 20 Ianuarie 2015
Miercuri, 07 Ianuarie 2015
Joi, 17 Iulie 2014
Vineri, 23 Noiembrie 2012
Vineri, 06 Aprilie 2012