Cine e de vină că marinarii și cadeții europeni își pierd locurile de muncă din flota UE?
Articole de la același autor
Comentează știrea
Domnule comandant, si eu sunt comandant de cursa lunga si navig de foarte multi ani. Nu sunt membru SLN dar sunt membru ITF NAUTILUS daca va spune ceva. Platesc destul de mult cotizatie dar eu consider ca este bine asa, navig pe contracte negociate de ei. Puteam sa ma inscriu la SLN cu bani mai putini dar prestanta mea nu imi da voie sa fac astfel de speculatii. Am avut placerea sa vorbesc cu multi oameni care reprezinta organizatia, chiar si cu Secretarul General. Imi vin anumite publicatii "The Telegraph" si le citesc Nu conteaza locul unde te afli cu nava. E adevarat ca daca esti intr-un port civilizat altfel sunt timpii de reactie dar de regula se discuta cu armatorii care nu se afla in Africa. Rezolvarea unor cazuri este foarte complicata si necesita chiar actiuni in justritie. Si apoi mai cred ca nici un agent de crewing nu poate fixa salariul navigatorilor. Acestea sunt cerintele armatorilor, unii mai seriosi, altii mai putin. Cum credeti ca va puteti apara cand aveti contracte duble de exemplu? Se practica tot mai des la companii neserioase ca sa semnezi un contract la plecare si altul sa il semnezi la bord. Pleci cu niste conditii minunate dar te trezesti pe o nava vai mama ei cu alte conditii si alt contract. Cum te aperi? Va spun eu. Numai prin ITF iar acel sindicat din Romania este parte a ITF. Eu am auzit numai vorbe exceptionale despre dl. de la sindicatul navigatorilor / ITF din Romania. Nu il cunosc personal dar daca oamenii din Nautilus il cunosc si vorbesc asa de frumos nu am cum sa nu ii cred. In rest, multa stima si respect pentru toti. Am considerat sa pun aceste cuvinte pentru ca se spun foarte multe prostii aici si unele sunt chiar rauvoitoare.
Bai capete patrate, cu salariile astea mari ITF negociate de mihalcioiu si ai lui nu mai vedeti voi locuri de munca. Mihalcioiu este platit de filipaci sa negocieze salarii mari si sa nu va mai ia nimeni ca ei sa va inlocuiasca. Greu mai gasim joburi pentru voi. Aveti grija si schimbati-l pe mihalcioiu de acolo ca e de rau. Noi o sa traim din ce am pus deoparte dar voi si asa plini de datorii... mai temperati-l dracu pe ala ca ne-a innebunit de tot cu ITF si MLC-ul lui cu tot.
Domnii de la sln sa scoata din lege perioada de cadetie nu sa spuna ca vrem si noi salarii mai bune. Pe vremuri am auzit ca nu se facea deloc practica si au fost foarte buni navigatorii romani. Sa dam examen scris, oral, sa dam si o proba practica la o nava si cu asta basta ! Ce atata practica.
Ia uite-l ma si pe asta. Bai neobrazatule, ai pus deoparte din spagi luate tot de la marinarul amarat si dator, in plm
Bine ca nu ai zis sa te faci comandant si sef direct dupa banca scolii. Aoleu muica ca mare mai e gradina lui Dumnezeu.
Va felicit domnilor de la SLN. Cine citeste articoul si ceea ce se discuta in comentarii ( totul este foarte interesant) isi da seama singur ce are de facut. Pana la urma domnul ziarist si-a atins scopul. Lumea citeste si asta inseamna ca este interes. Asa ca inca odata felicitari la toti.
Cea mai mare problema a navigatorilor este faptul ca li se permite la multe agentii de crewing sa ofere niste contracte chiar si sub standardul Itf Desi suntem in Ue ,nu avem nici un beneficiu,avem acelasi salariu sau chiar mai mic decat al filipinezilor,ptr ca li se permite! Firmele serioase intra greu pe piata noastra sau sunt aproape inexistente. Atat timp cat,dai vina pe marinar ca nu sta in companii esti total pe un drum gresit. Pai,logic,daca conditiile sunt bune la nave ,cine e prost sa plece ptr cateva sute de dolari in plus? Marinarul pleaca ,din cauza conditiilor mizerabile care sunt la peste 80% din agentiile din Romania! Si va spun,dupa 20 de ani de n cand navig!
Hai sa mai cautam si alte abureli sa aburim si pe altii ca ka noi nu tin poante,e astea. Europa e o institutie care e bolnava de ipocrizie.
Tot vazandu-l pe domnul Mihalcioiu atat de des prin ziare, comentand despre diverse lucruri de multe ori in necunostinta de cauza ma intreb oare cat o sa mai fie liderul acestui sindicat pt ca de cand este dansul 'la butoane' nu am vazut nimic concret. Ne-a scos ochii si a profitat pe seama unor colegi care au ramas abandonati pe nave si cam atat... Oare este dansul singurul capabil sa conduca acest sindicat? Sau este doar persoana potrivita pe un loc 'caldut'? Sunt foarte curios care este pregatirea dumnealui si ce il recomanda sa se erijeze in reprezentantul navigatorilor romani. Eu personal nu m-as lasa vreodata pe mana sa...