Ce vrea să discute liderul sindical Petre Costel cu ministrul Relu Fenechiu

328
Ce vrea să discute liderul sindical Petre Costel cu ministrul Relu Fenechiu - petrecostel1-1358281324.jpg
Federația Națională a Sindicatelor Portuare așteaptă cu nerăbdare să se limpezească apele la vârful Ministerul Transporturilor, pentru a relua dialogul social.

"Dorim o întâlnire cu domnul ministru Relu Fenechiu. Avem multe probleme de lămurit: cea a grupelor de muncă și a restructurărilor din sistem, soarta Spitalului Port și a Casei de Asigurări din Transporturi" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Petre Costel, liderul federației. Lucrătorii portuari au destule motive de îngrijorare, spune el. Declarațiile contradictorii ale miniștrilor privind sistemul de sănătate și lipsa informațiilor ofi-ciale privind restructurările din transporturi au alimentat zvonistica.

"Vin colegii noștri care lucrează în companiile de stat și ne spun: "Ia uite ce se scrie în presă, că vor fi reduse locurile de muncă cu 50%." Încercăm să-i liniștim, cerându-le să nu se ia după zvonuri. Este limpede că oamenii trăiesc în nesiguranță și este datoria noastră să lămurim, cât mai repede, toate aceste lucruri, prin dialog cu conducerea ministerului" - a afirmat Petre Costel.

În ședința de guvern de astăzi, urmează să fie aprobată noua organigramă a Ministerului Trans-porturilor și să fie numiți secretarii și subsecretarii de stat. După cum v-am informat în ediția de ieri a ziarului, liberalii l-au propus pe constănțeanul Matei Constantin pentru funcția de subsecretar cu problemele transportului naval. Dacă acesta va fi numit, sindi-catele portuare vor avea un partener de dialog cu care să vorbească aceeași limbă. Constantin Matei a fost director general al CNAPMC, în 2007 - 2008, și director general al Autorității Navale Române, timp de câteva luni, în 2012.

Începând cu luna ianuarie, în companiile din porturile maritime și fluviale începe negocierea noilor contracte colective de muncă, a declarat liderul federației. Nu este o perioadă favorabilă nici pentru salariați, nici pentru angajatori.

"Desigur - spune Petre Costel - angajații și sindicatele doresc creșteri salariale. Taxele și impozitele, prețurile alimentelor sunt în creștere. Guvernul a dat libertate administrațiilor locale să majoreze taxele locale cu 16%, rata inflației din ultimii trei ani. Problema este dacă unitățile portuare au puterea economică să acorde măriri salariale".

Semnalele privind evoluția traficului de mărfuri sunt descurajante pentru sindicaliști. Cantitățile de cereale au scăzut foarte mult. Vor avea de suferit toți operatorii portuari care derulau aceste mărfuri. La rândul lor, exporturile de cherestea sunt afectate de instabilitatea politică din Siria, Egipt și alte țări arabe, principalii clienții ai României pe această grupă de marfă. Firmele care operează cherestea au înregistrat scăderi de trafic în 2012. În aceste condiții, preocuparea principală a angajatorilor și salariaților este conservarea locurilor de muncă și evitarea, pe cât posibil, a concedierilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3082 secunde