Ce vor marinarii români de la noul an

284
1

Articole de la același autor

Moș Crăciun a venit la puii "lupilor de mare". Sâmbătă, 21 decembrie 2015, Seamen´s Club (Clubul marinarilor) din Constanța a fost gazda sărbătorii Pomului de Crăciun. Moșul a fost întâmpinat cu cântece și colinde și drept răsplată a împărțit daruri zecilor de copii veniți la serbare.

v v v

Pentru părinții lor, anul 2015 a fost dificil. Criza prelungită din shipping-ul mondial și concurența acerbă de pe piața locurilor de muncă a făcut ca marinarii și cadeții români să-și găsească tot mai greu un loc de muncă pe mare.

"La Autoritatea Navală Română sunt înregistrate 33.000 de brevete și certificate de capacitate, Numărul ofițerilor și nebrevetaților se ridică la 21.000, iar al personalului auxiliar la 12.000. După estimările noastre, sunt activi, având cel puțin un contract de îmbarcare la doi ani, 14.600 de navigatori. Dintre aceștia,10.400 sunt ofițeri, iar 4.200 sunt nebrevetați. Din totalul ofițerilor, 1.400 ocupă poziția de comandant sau de șef mecanic.

La această oră, shipping-ul românesc se bazează practic pe 14.600 de ofițeri și nebrevetați și 6.700 lucrători din rândul personalului auxiliar. Dintre cei 14.600 de navigatori, 5.530 sunt membri ai SLN" - a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, cu prilejul sărbătorii.

El a relatat că, în 2015, SLN a fost activ pe multiple planuri: a negociat contracte colective de muncă soldate cu creșteri salariale de 2 - 3%; și-a adus contribuția la ratificarea Convenției internaționale maritime MLC-2006 de către România: a participat la șapte reu-niuni ale Comisiei de dialog social a Uniunii Europene, din cadrul sectorului de transport maritim, fiind co-participant al proiectelor europene; a desfășurat o campanie activă și a susținut proiectul Black Sea Campaign.

În 2015, shipping-ul românesc și SLN s-au confruntat cu un mare număr de cazuri speciale. În rândul marinarilor români au fost înregistrate: 10 decese sau dispariții de la bordul navelor; 22 de accidente de muncă, dintre care 3 severe; 20 de navigatori au fost în situația abandonului (cazul navei "Asirat"); s-a executat o poliță de asigurare pentru repatrierea și plata personalului navigant aflat în situația abandonului; 220 de navigatori au solicitat individual ajutorul SLN sau al ITF România, cazurile fiind preluate și rezolvate cu succes de către acestea; patru cazuri sunt instrumentate de SLN în instanțele de judecată din SUA și Grecia.

Există și 150 de cazuri semnalate sindicatului care nu au fost preluate de acesta întrucât cei implicați nu sunt membrii săi, iar situațiile respective nu se încadrează în politica SLN și ITF.

În 2015, au fost recuperați peste 950.000 de dolari, din care 500.000 de dolari reprezintă drepturi ale navigatorilor străini, recuperate prin intervenția Inspectoratului ITF - România, iar aproximativ 450.000 de dolari au fost recuperați pentru navigatorii români.

"Sperăm ca anul 2016 să aducă mai multe locuri de muncă pentru navigatorii și cadeții români. În flota mondială există în prezent un deficit de circa 9.000 de ofițeri. De asemenea, dorim ca Ministerul Transporturilor să transpună cât mai repede în legislația internă Convenția internațională MLC-2006. Cu cât va întârzia, cu atât vom risca mai mult ca navigatorii români să fie scoși de pe piață, iar România să fie supusă procedurii de infrigement" - a declarat liderul SLN.

Comentează știrea

Delia
21 decembrie 2015
PROIECT NOU!!!

Posibilitate serioasa de castig! Cea mai cautata oferta de lucru! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0582 secunde