Ce îi determină pe marinarii români să se înscrie în sindicat?

5252
18
Ce îi determină pe marinarii români să se înscrie în sindicat? - cedeterminaadrianmihalcioiu-1500048535.jpg

Articole de la același autor

r Interviu cu Adrian Mihălcioiu, președintele SLN și șef al Inspectoratului ITF România

- Domnule Adrian Mihălcioiu, reușește Sindicatul Liber al Navigatorilor să atragă noi membri?

- Pe parcursul lui 2016 și în prima jumătate a acestui an, SLN și-a intensificat campania de popularizare a situațiilor dificile prin care au trecut foarte mulți dintre navigatorii români: echipaje abandonate, neplătite cu lunile și fără asigurări, accidente, îmbolnăviri, decese. Comunicarea cu marinarii aflați pe apă și pe uscat s-a îmbunătățit. La aceasta a contribuit pagina noastră online, dar și revista proprie, "Cap Compas", care a ajuns la al doilea număr. Fiind mai bine informați despre cazurile colegilor de breaslă și nedorind să treacă prin aceeași experiență, din ce în ce mai mulți navigatori se înscriu în sindicat. Prin aceasta, vor să se pună la adăpost, să prevină nerespectarea drepturilor contractuale, să beneficiaze de consultanță de specialitate înainte de a pleca pe mare sau când au necazuri, să primească ajutor în caz de nevoie.

- Câți membri noi ați primit în ultima vreme?

- În ultimele treizeci de zile, cincizeci de navigatori au solicitat să devină membri de sindicat. Este un record al ultimilor ani, care spune multe despre schimbarea de mentalitate în rândul navigatorilor. Oamenii sunt tot mai conștienți de beneficiile solidarității de breaslă. Trebuie spus că numărul solicitărilor a fost mai mare. Navigatori aflați în voiaj au cerut să devină membri de sindicat. Au venit chiar și membri ai familiilor acestora și au cerut să-i înscrie în organizație. Evident, nu am putut lua în considerație aceste solicitări, întrucât navigatorii trebuie să semneze cererile de aderare la sindicat și să le depună personal. Avem solicitări și din partea cadeților, dar majoritatea celor înscriși sunt navigatori cu state vechi. Printre ei sunt trei comandanți și doi șefi mecanici.

- Ați discutat cu cei ce s-au înscris în sindicat? Ce motive au invocat?

- Desigur că am discutat. Toți cei înscriși au aceeași motivație: nu vor să aibă surprize neplăcute în timpul voiajului și doresc să aibă pe cineva care să îi ajute la nevoie. Pentru ei, statutul de membru de sindicat reprezintă o protecție. Că lucrurile așa stau, rezultă și din câteva cazuri soluționate în ultimul timp. Câțiva dintre membrii noștri de sindicat, oamenii cu funcții înalte, comandanți, șefi mecanici, mecanici 1, s-au aflat în pericolul de a fi puși pe "black list" și de a nu-și mai putea exercita activitatea vreodată. Navigau pe nave ce nu aveau contracte colective de muncă semnate de SLN. Cu sprijinul sindicatului și-au rezovat rapid problema. Vestea s-a dus, pentru că aceștia au vorbit și cu ceilalți colegi de pe nave, care au înțeles ce forță are sindicatul.

- Criza din shipping-ul internațional a contribuit la creșterea rândurilor sindicatului?

- Într-adevăr, comerțul internațional a înregistrat o scădere în ultimii ani, fapt ce a afectat întreaga flotă mondială. Multe companii de navigație au dificultăți în menținerea pe piață, iar multe din greutăți au fost tranferate pe umerii navigatorilor. Ca urmare, tot mai mulți dintre ei se îndreaptă spre organizațiile profesionale, pentru a fi ajutați. O contribuție deosebită o are intrarea în vigoare a Convenției internaționale privind munca și viața pe mare - MLC 2006. Cei care vor să beneficieze de protecția ei, trebuie să o facă prin intermediul unui sindicat.

- Cu cât trebuie să cotizeze membrii la bugetul sindicatului?

- Cotizațiile n-au mai crescut de ani buni. Dimpotrivă, au scăzut la unele funcții. În prezent, nebrevetații plătesc 70 dolari pe lună, iar ofițerii, 100 dolari pe lună. Înainte, comandanții și șefii mecanici plăteau 150 dolari pe lună, dar acum plătesc numai 100 dolari. Trebuie asigurat un echilibru între veniturile și cheltuielile sindicatului. În cazul în care numărul navigatorilor va continua să crească, nivelul cotizațiilor va fi diminuat.

- În afara veniturilor pentru cheltuielile curente, bugetul sindicatului cuprinde și rezerve?

- Avem un fond de grevă și un fond pentru acordarea ajutoarelor. Ele sunt utilizate exclusiv în scopul pentru care au fost constituite și sunt recalibrate în fiecare an. Toate sumele sunt cheltuite strict în interesul membrilor de sindicat: pentru informare și comunicare, pentru servicii de consultanță, asistență juridică, ajutoare în caz de accidente, îmbolnăviri, deces (pentru cei ce nu obțin compensații prin contractele de muncă), pentru organizarea acțiunilor dedicate navigatorilor, a întâlnirilor cu autoritățile.

- Câți membri are SLN, în prezent?

- În anul 2014, organizația noastră a avut 5.400 de membri. Acum, la jumătatea anului 2017, are aproape 6.000 de membri. În acest interval de timp, SLN a semnat mai multe contracte colective de muncă noi, asigurând mai multe locuri de muncă pentru membrii de sindicat. Cred că, până la sfârșitul anului 2017, vom depăși pragul de 6.000 de membri.

- 6.000 de membri înseamnă mult sau puțin?

- Numărul total al navigatorilor români activi se ridică la 14.000 - 15.000. Dintre ei, aproape 6.000 sunt membri noștri de sindicat. Trebuie precizat faptul că există trei categorii de navigatori: cei ce muncesc pe navele cu contracte de muncă semnate de SLN, cei de pe navele cu contracte de muncă semnate de alte sindicate afiliate la ITF și cei de pe nave neacoperite de contracte ITF. Aceștia din urmă se supun celor mai mari riscuri și reprezintă circa o treime din numărul total. Celelalte două categorii se află sub protecția contractelor de muncă ITF și își rezolvă problemele mai rapid în cazul în care sunt membri SLN. Pe viitor, vom dezvolta și mai mult comunicarea cu navigatorii. Ne vom strădui să fim cât mai aproape de ei și să-i aducem lângă noi. 

Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Nemo
15 iulie 2017
Cotizatia

Cred ca cineva a gresit cu : "nebrevetații plătesc 70 dolari pe lună, iar ofițerii, 100 dolari pe lună" Poate pe an????Daca este corect cum este scris "pe luna" , atunci este o mare problema. Daca plata este luna,inseamna ca SLN-ul strange lunar in jur de 500000 $, adica 6000000 $ anual. Presupunand ca majoritatea banilor se duc catre avocati in procesele pe care le are SLN-ul cu diversi armatori ,atunci apare o problema.Ori avocatii sunt fff.scumpi, ori sunt o gramada de procese in care sunt implicati multi marinari romani. In incheiere , hai sa va dau ceva ca sa puteti compara: Nautilus International (formerly NUMAST in the UK) . Cititi ce ofera acest sindicat din UK vs cotizatia lunara. Am avut un coleg din UK( of.3) si era foarte multumit de ei.El venise in compania via Nautilus, deci sindicatul ii facuse rost de job. https://nautilusint.org/en/join-us/subscription-rates/ PS.Nu sunt membru de sindicat,dar daca ar fi sa aleg, as alege un sindicat puternic dintr-o tara occidentala.Sunt mult mai seriosi si mai bine organizati.Mai este cazul sa spunem ca bisericile catolica, anglicana sau protestanta( cele germane), au reprezentanti in marile porturi ale lumii si ca lucreaza impreuna cu aceste sindicate si ii ajuta pe membrii lor la nevoie?

Ion
15 iulie 2017
Bai nebunule..

Cum sa-ti dau 100 de dolari pe luna tie bai mustaciosule ? Cred ca nu stii cum se fac banii pe mare de ceri 100 dolari. Fi-ti-ar sindicatu de panarama , s-a mai gasit inca unu care vrea sa ne mulga..defapt asta insista de ani buni

marinaru'
15 iulie 2017
pai...

...normala ca nu prea stie, ar fi hilar sa afle lumea cat a stat dl mihalcioiu pe mare... apropo, mai e angajat si baiatu' la sln? la romani asa e modelu, copilu mosteneste tatal, chiar daca e vb de functii publice... desigur, baiatu e un geniu, are 2-3-4 facultati putea sa munceasca oriunde in lume :)) ( doar aprozare d astea pe bani e simplu de facut cand ai verzisori) :))

Răspuns la: Bai nebunule..
Adăugat de : Ion, 15 iulie 2017
Cum sa-ti dau 100 de dolari pe luna tie bai mustaciosule ? Cred ca nu stii cum se fac banii pe mare de ceri 100 dolari. Fi-ti-ar sindicatu de...
Cristian
16 iulie 2017
Cotizatie

100 $ este sigur pe an pentru ofiteri. Doar ce mi-am platit-o de câteva zile. E o greșeală la redactare.

Marin
16 iulie 2017
Nemo - prostii

Pentru cine vrea sa stie, la Nautilus platesti 150 Lire pe luna, dai contul si iti iau in fiecare luna banutii. Ce fac in schimb? Aceleasi servicii ca orice sindicat ITF. Popii si biserica acopera situatii de saracie pentru enoriasii lor catolici bai capsomanule. Romanii sunt ORTODOCSI , dar ce sa intelegi tu, un personaj obscur de la institutie obscura care isi face reclama la ce nu exista. Mincinosule! Eu prefer sa stau la mustacios si sa dau 100 pe an , mai ma si ajuta cand am probleme, mai bucura si copilasi mei pe la sarbatori, in general se lupta pentru mine si pentru marinari. Sunt lucruri pe care nu le pot spune aici dar sa ii dea Dumnezeu sanatate ca face bine ce face.

Coleg
16 iulie 2017
SLN-ul

Acu poate sa se supere oricine dar sindicatul asta exista in mare masura si datorita colegului Mihalcioiu Adrian. Este promotie 1983 si a cam navigat vreo 10 anisori , cred ca cei mai grei din defuncta flota. Colegii promotia 1983 sunt in mare masura acum comandanti si sefi cu reputatie dar nu ne intrebati cat am patimit cu tranzitia de la flota romana la cea internationala. Si aici a avut un pic de rol, pe langa profesionalismul nostru al celor care navigam si sindicatul acesta. Hai sa fim seriosi. S-a facut o mica greseala in textul articolului si ati sarit , astia cative care o faceti de fiecare data (de aici se vede ca nu sunteti marinari) ca opariti. Ha ha ha. Ati luat-o in freza, dar asta e.

Navigator din Romania
16 iulie 2017
Rectificare

Cred ca trebuie rectificat. Cotizatia anuala este de 100 usd la ofiteri, 70 usd pentru nebrevetati si zero usd pentru cadeti. De dorit este intr-adevar sa navigi pe contractele semnate de SLN dar sunt pentru un numar limitat de navigatori. Eu am avut niste probleme pe un contract ITF semnat de greci si noroc ca am platit la SLN cotizatia. Grecii mi-au trimis punctul de vedere al companiei si gata. Dar cu SLN-ul mi-am rezolvat problema, am primit concediul medical si compensatia cf normelor ITF. E bine sa ai un sprijin la nevoie fratilor. Dar fiecare e liber sa aleaga

lupul singuratic
16 iulie 2017
Sa fim seriosi

Hai sa fim seriosi. 100 usd/an e nimic pentru un ofiter care naviga. Cei ce nu naviga parca stiu ca nu trebuie sa platesca nimic. Deci, despre ce vorbim?

Ghiordel
16 iulie 2017
calcule

Ba NEMO da ce calcule faci !!! Tu tre sa te duci in Guvernu lu' Dragnea ca ii scoti din cacat imediat cu asemenea sclipiri. Si cate procese zici ca se deschid pe an? Si cam cat ar costa unul ? Brrr ...Da' mare e gradina lui Dumnezeu de ai avut loc si tu ...Catolic, anglican, protestant sau ortodox ?

Sorescu
16 iulie 2017
Pentru Marinaru'

"Aprozar " - Ce jargon de golan. Dar ce sa ii ceri unui golan?

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6963 secunde