Cu o investiție de 2,5 milioane euro

Canalele navigabile vor face semne în stil european

629
Canalele navigabile vor face semne în stil european - b9784b41e878ae7875813e68f745cb65.jpg
La sfârșitul anului 2011, circulația pe canalele navigabile va trece la un nou nivel de siguranță, odată cu finalizarea proiectului de modernizare a sistemului de semnalizări al canalului Poarta Albă – Midia Năvodari.

Sistemul este format din balizajul luminos al ecluzelor, malurilor, bifurcațiilor, podurilor și porturilor care fac parte din canalele navigabile. Toate vor fi modernizate și aduse la standarde europene, crescând astfel siguranța navigației pe cele două canale, Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari.
"Este un proiect cu finanțare europeană, de 2,5 milioane euro, din care 70% fonduri structurale și 30% contribuție de la bugetul de stat. Lucrările au început în luna martie și se vor încheia în 18 luni, la finele anului 2011", spune Vicențiu Petrescu, director exploatare și siguranță la CN Administrația Canalelor Navigabile (ACN) Constanța.
El mai precizează că proiectul se înscrie într-un amplu program de reabilitare a traficului pe ape interioare, de-a lungul coridorului șapte paneuropean. De altfel, finanțarea europeană este acordată în cadrul axei de transport a Programului Operațional Sectorial (POS 2007 – 2013).
"Sunt mai multe proiecte complementare, pe care le derulăm. Avem un proiect amplu de modernizare a monitorizării traficului, prin implementarea RoRIS, avem proiectul de măsurători topo-hidrografice, care are drept scop tot îmbunătățirea calității navigației, și venim și cu această investiție în schimbarea sistemului de semnalizări pe canalele navigabile. Scopul final este ca transportul naval să se desfășoare în condiții mult mai bune", completează Vicențiu Petrescu.
Lucrările vor fi executate de firma Utilnavorep, câștigătoare a licitației deschise din luna ianuarie, în lungul drumurilor de pe malurile canalului, la intrarea în canalul Dunăre – Marea Neagră, la ecluze, pe podurile care traversează canalul, la gurile de intrare în porturi, la bifurcația cu brațul Luminița și la ieșirea în Marea Neagră.
"Până acum am avut parte de vreme bună, așa că lucrările au avansat. În locurile în care nu ajunge energia electrică vom pune generatoare fotovoltaice, pentru a face economie de curent", spune Radu Smeu, managerul proiec-tului.
Cei de la ACN s-au aliniat cores-punzător trendului "verde", întrucât "lucrările nu produc deșeuri sau substanțe toxice, nu poluează apa și nu afectează în niciun fel ecosistemele terestre și acvatice", după cum spune managerul proiectului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.03 secunde