Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație

16335
59
Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație - brevetuldeofiter-1449856320.jpg

Articole de la același autor

În pânzele shipping-ului românesc suflă vântul proaspăt al schimbării. Comunitatea maritimă e dornică de înnoire. Și-a pus în gând să aducă îmbunătățiri substanțiale activității de pregătire a viitorilor ofițeri de marină și modului de desfășurare a examenului de brevet.

Un obiectiv crucial

Reprezentanții shipping-ului susțin că, odată cu numirea lui Liviu Cazan la cârma Autorități Navale Române, lucrurile au început să se miște, să iasă din amorțire. Iar cea mai bună dovadă este faptul că a fost lansat proiectul de creștere a nivelului de pregătire a ofițerilor de marină.

Trebuie spus că acest obiectiv este crucial pentru shipping-ul românesc. Țara noastră este un rezervor de forță de muncă marinărească, fiind unul dintre cei mai importanți exportatori de ofițeri, nebrevetați și personal auxiliar din Uniunea Europeană. Dar menținerea ei pe piața internațională depinde de calitatea profesională a echipajelor livrate. În condițiile crizei prelungite din shipping-ul internațional, companiile de navigație preferă navigatorii din Asia, Africa și fostele țări sovietice, în comparație cu care românii au ajuns să fie scumpi. Navigatorilor români nu le-a mai rămas decât argumentul înaltei pregătiri profesionale pentru a-și menține locul câștigat în flota mondială, iar sistemul de pregătire și de examinare trebuie să răspundă acestei exigențe.

Necesitatea unor schimbări, a unor îmbunătățiri a apărut de mai mulți ani. Criticile venite din partea angajatorilor la adresa pregătirii generațiilor de ofițeri din ultimul deceniu nu au fost deloc puține. Important este că, în sfârșit, cei ce trăiesc de pe urma pregătirii și furnizării de echipaje - unități de învățământ, companiile de crewing și Autori-tatea Navală Română - au decis să treacă la treabă și să producă schimbarea în bine.

Examenul de brevet va fi mai selectiv

Vineri, 11 decembrie 2015, a avut loc cea de-a treia întâlnire a reprezentanților ANR, ai formatorilor profesionali, Asociației Companiilor de Crewing din România, Ligii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor și Federa-ției Naționale a Sindicatelor Portuare.

Potrivit directorului general al ANR, Liviu Cazan, sunt avute în vedere două obiective majore. În primul rând, întreaga activitate de pregătire marinărească va fi pusă de acord cu cerințele STCW.

În al doilea rând, examenul de brevet va fi mai complex și mai exigent. Chestionarul folosit la examinare va fi revizuit și pus de acord cu modificările aduse STCW 1978 (Convenția interna-țională privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori, amendată prin Convenția de la Manila, din 2010).

Trebuie amintit faptul că, începând din luna mai 2003, pe vremea când la cârma ANR era Marin Chintoan-Uță, s-a introdus examenul computerizat în vederea eliberării brevetelor și certificatelor de capacitate, după modelul american. Piesa de bază a sistemului era constituită din aproximativ 11.000 de întrebări, în română și engleză, în medie peste 3.500 pentru fiecare spe-cialitate (navigație, electromecanică, electrică). La proiectarea testelor lucraseră, timp de un an, 40 de specialiști din cadrul CERONAV, Universității

Maritime, Academiei Navale, ANR, industriei navale și unor companii private.

De-a lungul anilor s-au spus multe povești despre examenul computerizat: unii i-au căutat hibe, alții l-au lăudat. Cert este că sistemul a rămas în picioare și a fost îmbunătățit.

În prezent, computerul examinator cuprinde o bază de date extrem de bo-gată, cu câte 1.000 de întrebări pentru fiecare disciplină. 80% dintre ele se referă la activitatea de zi cu zi de la navă, iar circa 50% sunt în limba engleză.

Pentru fiecare disciplină se aplică un test cu 30 de întrebări generate alea-toriu de un program, din baza de 1.000. Fiecare dintre întrebări are mai multe variante de răspuns, iar o întrebare poate avea unu până la trei răspunsuri corecte. Fiecare întrebare este notată cu unu sau două puncte, în funcție de dificultate.

Pe lângă revizuirea întrebărilor și punerea lor de acord cu prevederile STCW, se intenționează și modificarea structurii chestionarelor. Două-treimi dintre întrebări vor fi întrebări închise, cu răspunsuri prestabilite, iar o treime vor fi întrebări deschise, cu subiecte de sinteză, la care cei examinați trebuie să dea răspunsuri complexe.

Entitățile implicate în această amplă acțiune vor organiza grupe tehnice de lucru pe fiecare temă, la care vor par-ticipa experții lor, proiectul fiind prevăzut a se finaliza în circa patru luni, a declarat șeful ANR.

Pe studenții învățământului de marină îi așteaptă, de acum înainte, ani grei de muncă cu cartea. Examenul pentru brevetul de ofițer va fi mult mai selectiv decât în prezent.

Comentează știrea

59 comentarii. Pagina 1 din 6. Click pe pagina dorită : 1 2 ...6 
vasile
12 decembrie 2015
..

Spaga spaga spaga.au unii prb.si tot il.iau.nuntb s treaca ex medicale.se falsifica.deh.tara tuturor posibilitatilor la noi

Coldea
12 decembrie 2015
ANR Spaga

Sper ca mister Cazan & Co sa dea examen la DNA.Bai Liviu & Co,vezi ca examenul de la tanti Codruta se da scris si oral, si este fara spaga.Ca sa treci examenul la DNA si sa iei si tu sub 5 ani,raspunsurile la intrebarile procurorilor trebuie sa fie cat mai complexe,ii dai in gat pe toti amicii tai de spaga din MT si din ANR,eventual si din partidul de kkt care te-a pus acolo PS.Bai Liviu Cazan Spaga nu uita sa-l iei cu tine la DNA si pe amicul Cupsa Lichea de la CERONAV.Poate o sa aveti sansa sa stati in acelasi pat la Beciul Domnesc si Poarta Alba

Ziarul Replica
12 decembrie 2015
Ptr Ion-Tita Calin

"În 2012, a pierdut primăria, deși își făcea campanie din 2010 Șeful ANR, un șmecheraș din Urziceni, patron la amanet''-ziarul Replica Domn Ion-Tita Calin,inainte sa inalti osanalele tuturor leprelor si coruptilor din shippingul romanesc te rog sa publici si CV-ul lor. N-am citit niciun articol scris de tine despre coruptia din ANR,CERONAV etc.,in schimb la spalat imaginea coruptilor din shipping esti expert.Vezi sa nu ajungi precum Mihai Tatulici si SRS,celebrii spalatori de cadavre comuniste si corupte la TV. Asa ca, pune mana pe creion si scrie cum au reusit aceste lepadaturi Cazan (PSD) si Cupsa (PNL) sa ajunga sa conduca ANR si CERONAV. PS.Pune mana si citeste ziarele Independent sau Gura Ialomitei sa vezi cine este amicul tau de la ANR.Ptr mai mult intreaba la DNA Ialomita.

Adi N
12 decembrie 2015
ANR

De ce nu scrieti nimic despre cozile imense de la ANR? Trebuie sa asteptam 3-4 ore pt o imbarcare/debarcare.... Credeti ca este normal? Suntem peste 20000 de marinari sctivi, nu se poate sa fim deserviti de 5 ghisee ... Despre brevete no comment, l-am luat pe ultimul, deci ... Sarbatori Fericite !

Nini
12 decembrie 2015
Pregatiti BANU' !

Vrea si gura lor sa manance ceva: "o treime vor fi întrebări deschise, cu subiecte de sinteză, la care cei examinați trebuie să dea răspunsuri complexe". Aici va interveni subiectivismul "pe interese" al examinatorilor.

Răspuns la: ..
Adăugat de : vasile, 12 decembrie 2015
Spaga spaga spaga.au unii prb.si tot il.iau.nuntb s treaca ex medicale.se falsifica.deh.tara tuturor posibilitatilor la noi
naekst
12 decembrie 2015
ANR

Examene ma stricte ptr obtinerea brevetului inseamna spagi mai mari ptr trecerea examenului ci nu locuri de munca pe navele comerciale pentruu marinarii romani. Cind aratorii lumii vor cauta marinari mai bine pregatiti vor angaja dintre concetatenii lor, adica englezi, nemti, olandezi, japonezi, americani, etc; cum ei nu doar cauta sa angajeze dar si pregatesc pe banii lor, filipinezi, indieni, miamarezi si mai nou chinezi inseamna ca primul criteriu de selectie este plata unui salariu mai mic, criteriu ce nu face parte si din zona de interes a ANR.

capitanul valvirtej
12 decembrie 2015
examenele ptr ofiteri maritimi

Ce bine ar fi ca examenele de brevet pentru ofiterii de arina comerciala se vor limita strict la ceea li se cere lor sa stie la bordul navei si nu la ce crede unul si altul de la ANR ori CERONAV ca le trebuie. De unde sa stie acestia, cind multi dintre ei nu au navigat niciodata sau daca au facut-o vreodata a fost cu mult timp in urma, ce i se cere unui ofiter, fie el chiar Comandant sau Sef Mecanic, ori unui marinar cind ajunge pe nava?

pisi
12 decembrie 2015
gds

Nu amice,tu astepti 3-4 ore ,eu ma duc direct pe usa si rezolv in 5 minute!

Răspuns la: ANR
Adăugat de : Adi N, 12 decembrie 2015
De ce nu scrieti nimic despre cozile imense de la ANR? Trebuie sa asteptam 3-4 ore pt o imbarcare/debarcare.... Credeti ca este normal? Suntem peste...
ION
12 decembrie 2015
POVESTI

Cu aceeași oameni nu se va schimba nimic !

Vlad Mihai
12 decembrie 2015
heh

dap, s a facem brevetul mai greu trebuie sa fie prima problema la noi :) ca locuri de munca sunt !

59 comentarii. Pagina 1 din 6. Click pe pagina dorită : 1 2 ...6 

Articole pe aceeași temă

Vineri, 27 Noiembrie 2015
Stire din Economie : România are nevoie de un Cod Maritim
Pagina a fost generata in 0.4856 secunde