Avertismentul mecanicilor de locomotivă către Guvernul Grindeanu
307
Articole de la același autor
Fiscul vinde terenuri, autovehicule și ambarcațiuni la preț de chilipir
10 Februarie 2017
Hartă interactivă cu starea infrastructurii de transport
09 Ianuarie 2017
Fiscul vinde flotile de autoturisme și ambarcațiuni, apartamente și terenuri, la preț de chilipir
14 Ianuarie 2017
EȘTI MARINAR? Schimbări importante, de la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2017
Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rău-platnici
08 Februarie 2017
Modificările operate de Guvernul Boc în legislația muncii, în anul 2011, împotriva voinței sindicatelor, au perturbat grav sistemul salarial din România. Odată cu eliminarea contractelor colective de muncă la nivel național și de ramură, au dispărut coeficienții minimi de ierarhizare a funcțiilor.
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România semnalează faptul că, în lipsa respectivilor coeficienți, măsurile de creștere a salariului minim pe economie luate de ultimele guverne au dus la aplatizarea grilelor de salarizare, la reducerea sau chiar ștergerea diferențelor dintre unele funcții, efectul fiind descurajant pentru competență și valoare.
"La societățile de transport fero-viar, după ultima majorare a salariului minim garantat în plată la 1.450 lei, s-a ajuns ca salariații până la clasa 27 (din totalul de 46 de clase), cu responsabilități în siguranța circula-ției feroviare să fie plătiți cu 1.450 lei, ca și un muncitor necalificat, numărul salariaților aflați în această situație reprezentând aproximativ jumătate din personalul feroviar", se arată într-un comunicat al federației.
Din cauza salariilor mici, un număr tot mai mare de lucrători feroviari pleacă, fără a putea fi înlocuiți cu alții.
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România solicită Guvernului Grindeanu ca la fundamentarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale societăților feroviare pentru anul 2017 să aibă în vedere acordarea drepturilor salariale suspendate la ora actuală în contractele colective de muncă, pentru a evita conflictele sociale ce vor izbucni în cazul eșecului negocierilor pentru noile contracte colective de muncă.
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România semnalează faptul că, în lipsa respectivilor coeficienți, măsurile de creștere a salariului minim pe economie luate de ultimele guverne au dus la aplatizarea grilelor de salarizare, la reducerea sau chiar ștergerea diferențelor dintre unele funcții, efectul fiind descurajant pentru competență și valoare.
"La societățile de transport fero-viar, după ultima majorare a salariului minim garantat în plată la 1.450 lei, s-a ajuns ca salariații până la clasa 27 (din totalul de 46 de clase), cu responsabilități în siguranța circula-ției feroviare să fie plătiți cu 1.450 lei, ca și un muncitor necalificat, numărul salariaților aflați în această situație reprezentând aproximativ jumătate din personalul feroviar", se arată într-un comunicat al federației.
Din cauza salariilor mici, un număr tot mai mare de lucrători feroviari pleacă, fără a putea fi înlocuiți cu alții.
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România solicită Guvernului Grindeanu ca la fundamentarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale societăților feroviare pentru anul 2017 să aibă în vedere acordarea drepturilor salariale suspendate la ora actuală în contractele colective de muncă, pentru a evita conflictele sociale ce vor izbucni în cazul eșecului negocierilor pentru noile contracte colective de muncă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 11 Februarie 2017
Vineri, 10 Februarie 2017
Joi, 09 Februarie 2017
Vineri, 03 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Vineri, 17 Februarie 2017
Marţi, 31 Ianuarie 2017
Miercuri, 25 Ianuarie 2017
Luni, 23 Ianuarie 2017
Vineri, 20 Ianuarie 2017