Ambițiile "militare" ale Șantierului Naval Constanța

1443
2
Ambițiile
Orașul Lorient, din Franța, a fost înființat în 1666, de către East India Company. Viața lui este legată de activitățile maritime. În prezent, el deține un port militar, unul comercial, un port pescăresc, o marină și un centru de competiții nautice. Lorient dispune, de asemenea, de o bogată tradiție în construcțiile și reparațiile navale. Peste 13.000 de locuri de muncă din urbea franceză sunt legate de sectorul maritim.

Offshore
Patrol Vessels 2009
În perioada 28 septembrie – 1 octombrie, Lorient găzduiește unul dintre evenimentele majore ale industriei navale militare: cea de-a patra ediție a Conferinței Offshore Patrol Vessels. Tema reuniunii o reprezintă soluțiile economice și de securitate pentru mediul maritim contemporan.
Participarea spune totul despre atenția acordată acestei mani-festări. Vor fi reprezentate zeci de organizații militare, șantiere navele, producători de echipamente, institute de cercetări, societăți de clasificare și unități de învățământ superior din peste 20 de țări. Printre acestea se numără marina militară din Brazilia, Italia, Marea Britanie, SUA, Chile, Turcia, Africa de Sud, Pakistan, Finlanda, Franța, garda de coastă din SUA, Canada și Italia, concerne renumite din industria militară, precum DCNS, BAE Systems AB, Lockheed Martin MS2 și Thales Nederland.

Agenda industriei navale militare
La Offshore Patrol Vessels 2009 vor participa și doi reprezentanți ai industriei navale românești: Sorinel Putinei - senior manager al departamentului tehnic și de planificare din Șantierul Naval Constanța și Valentin Ivanov, directorul lui SNC Ship Design.
"Pentru companiile noastre este o oportunitate să ne informăm asupra evoluției navelor din domeniul militar, având în vedere faptul că și flota română are un program de dezvoltare a navelor de patrulare. Împreună cu firma proprie de proiectare, Șantierul Naval Constanța își propune să pătrundă pe piața construcțiilor de nave militare" – a declarat Sorinel Putinei, pentru cotidianul "Cuget Liber".
Într-adevăr, pe agenda con-ferinței figurează teme extrem de interesante. "Vor fi prezentate comunicări referitoare la: dez-voltarea tehnologiilor de construcție a corvetelor, rolul navelor de patrulare în viitor, evoluția costurilor acestor nave comparativ cu durata lor de viață, interoperabilitatea între structurile militare. Vor fi abordate probleme tehnice, de construcție a navelor și vor fi prezentate programe informatice specializate, pentru proiectare. Reprezentanții Italiei vor vorbi despre utilizarea materialelor compozite de tip fibră de sticlă și fibră de carbon și despre tendința de eliminare a structurilor metalice din construcția corpurilor de nave militare (nave rapide, de patrulare, puitoare de mine și chiar fregate)" – relatează Putinei.
Ultima zi a conferinței este dedicată vizitei în șantierul naval din Lorient, cel mai vechi din Franța, care de-a lungul a mai multor secole a construit sute de nave militare. În prezent, acest șantier naval construiește fregatele multi-operaționale Fremm, cele mai moderne nave de acest tip, aflate în construcție în Europa.
Pe parcursul zilei, DCNS – lider european în domeniul soluțiilor navale integrate va face o demonstrație privind totala imersiune în realitatea virtuală 3D.

Premieră
pentru România
Prezența reprezentanților Șan-tierului Naval Constanța și a SNC Ship Design la Offshore Patrol Vessels trădează ambiția celor două companii românești de a juca, în viitorul apropiat, un rol important pe piața navelor militare.
Sorinel Putinei a confirmat acest lucru, dezvăluind faptul că: "Noi avem în studiu realizarea unui proiect pentru o navă de tip corvetă. Este o premieră pentru România. Intenția noastră este să dezvoltăm un proiect propriu, pe care să-l prezentăm potențialilor clienți. Avem capacitatea de proiectare și dispunem de metode moderne de proiectare. Este o provocare pe care merită să o abordăm."
Noua orientare "militară" a Șantierului Naval Constanța a devenit cunoscută de mai multă vreme. După cum se cunoaște, împreună cu consorțiul inter-național Thales Nederland BV, el a semnat o scrisoare de intenție de colaborare, în vederea participării la licitația ce va fi organizată de Ministerul Apărării, pentru atribuirea contractului de modernizare a fregatelor "Regele Ferdinand" și "Regina Maria" și pentru asigurarea suportului logistic integrat, necesar menținerii permanente a operativității navelor pe întreg ciclul de viață.

Impulsul crizei economice
Pe fondul crizei economice, interesul șantierelor navale pentru sectorul militar a crescut. În prezent, shipping-ul mondial prezintă un excedent al capacității de transport, de circa 20%.
Situația se va agrava în următorii doi ani, pe măsură ce vor intra în exploatare sutele de nave aflate în construcție în șantierele navale ale lumii. În aceste condiții, timp de trei - patru ani, mai toate șantierele navale ale lumii se vor confrunta cu lipsa comenzilor de construcții noi. Din această cauză, concedierile și falimentele se vor ține lanț.
Companiile care nu vor reuși să se reorienteze la timp, să-și diversifice activitatea, inclusiv prin trecerea la construcția de nave militare, vor fi cele mai vulnerabile.

Comentează știrea

magic leverag for sale
23 mai 2014
magic leverag for sale

Honda is about to launch a revamped version of its CBR 150R (Honda K45), according to reports from Indonesian blogs. Highlights of the face lift include dual headlamps and new fairing design inspired by its brothers CBR250R and CBR300R. magic leverag for sale http://magicleveraghairrollers.tripod.com

honda cbr 600 f3 fairings
2 iunie 2014
honda cbr 600 f3 fairings

The front blinkers are integrated into an aerodynamic fairing which not only reduces drag, but the fairing keeps the heat off the rider's legs. Recesses on the 19 litre fuel tank provide a tucked in riding position and combined with the upright handlebars and a broad urethane seat makes the Kawasaki Ninja 1000 a comfortable machine to ride long distances. honda cbr 600 f3 fairings http://hondacbrfairingkit.tripod.com

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9381 secunde