Administrația portulului Constanța va investi peste 5,7 milioane de euro în modernizarea danei 80

971
1
Administrația portulului Constanța va investi peste 5,7 milioane de euro în modernizarea danei 80 - administratiaportului-1493915951.jpg

Articole de la același autor

Portul Constanța este cel mai mare port cerealier al Uniunii Europene. În anul 2016, din danele lui au fost exportate 20.393.803 tone de cereale și 2.918.535 tone de semințe uleioase, produse în România, Ungaria și Serbia. Ponderea acestora a ajuns la 45,02% din traficul total de mărfuri.


În perspectivă, fluxurile de produse agricole tranzitate prin portul Constanța vor crește, întrucât România, Ungaria și Serbia au potențialul să dubleze și chiar să tripleze recoltele. Desigur, actualele capacități de depozitare a grânelor se vor dovedi insuficiente. În anul 2014, portul Constanța avea magazii și silozuri cu o capacitate de depozitare autorizată de 1.088.300 tone, peste 60% dintre ele fiind noi și moderne, construite în ultimii 14 ani.


Operatorii portuari au înțeles oportunitatea și au declanșat un val de noi investiții. Astfel în iulie 2015, compania Chimpex a lansat pro-iectul noului terminal de cereale, de pe molul IV, dana 55, cu capacitatea de 200.000 tone, care va fi finalizat în cursul acestui an. Compania Comvex va construi un terminal de cereale cu capacitatea de stocare de 200.000 tone, în dana 80. La rândul ei, compania Socep și-a propus să construiască un terminal de cereale cu capacitatea de depozitare de 100.000 tone, cu sistem integrat de încărcare și descărcare, și să modernizeze capacitățile de depozitare existente.


În vederea realizării terminalului de cereale Comvex, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța va amenaja o dană specializată într-o zonă cu adâncimi mari (dana 80), se arată în referatul de susținere a unui proiect de ordin al ministrului transporturilor. Investiția face parte din lista obiectivelor pe termen scurt, aferentă actualului master plan al portului Constanța. Necesitatea investiției, se arată în document, se datorează creșterii traficului de cereale, în vreme ce terminalele existente nu dispun de adâncimi mai mari de 13,5 metri, pentru a permite accesul navelor de mare capacitate, de peste 100.000 tdw, nave tot mai frecvent utilizate în transportul de cereale.


"Modernizarea danei 80 constă în pregătirea unui front de acostare în lungime totală de circa 490 de metri, care să permită acostarea simultană a unei nave maritime de mare capacitate, dar și a barjelor de maxim 3.000 de tone, dispuse în «filă dublă». Astfel, pentru acostarea navelor în siguranță se vor monta bolarzi noi și amortizori, dispuși ținând seama de soluția constructivă a coronamentului. De asemenea, în cadrul obiectivului de investiții se va realiza o linie de cale ferată din capătul «Y» al grupei de manevră a stației Constanța Port Zona C și până în dreptul capătului de est al danei 80. Lungimea totală a liniilor noi este de 4.114 metri", se spune în referat.


Valoarea investiției, inclusiv TVA, este de 25.778.122 de lei (5.742.765 de euro). Realizarea ei este estimată la 26 luni și va fi urmată de o perioadă de 24 luni pentru notificarea defectelor.


Finanțarea investiției se va face din fonduri externe nerambursabile și surse bugetare prin programul operațional infrastructură mare 2014 - 2020, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.


Portul Constanța este "condamnat" să investească în terminale moderne și în lucrări de dragaj. În zona Mării Negre se dă o adevărată bătălie între România, Rusia și Ucraina pe piața cerealelor și a containerelor. Competiția va fi câștigată de porturile care asigură cele mai bune rate de operare a navelor și adâncimile cele mai mari.


Comentează știrea

okila
19 septembrie 2017
dana 80

cand va bate sudul nu se va putea lucra din cauza valurilor

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2889 secunde