A fost montat tablierul metalic al podului de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră
382
Articole de la același autor
Compania Socep va fi condusă după modelul multinaționalelor
04 August 2014
Cum pot obține fermierii credite pentru activitatea curentă
06 August 2014
40 de locuri de muncă la ANAF
21 August 2014
Vești bune de pe șantierul podului de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră. Potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime, pe 22 august 2014 a fost finalizat montajul tablierului metalic. Tronsonul central montat are 17,2 metri și 95 tone. Montajul lui, de pe apă, a fost realizat cu macaraua GSP Neptun, care are capacitatea de 1.800 tone. După montajul tronsonului central, se vor executa placa de supra-betonare și calea pe pod, reglajele fine ale eforturilor în hobane și probele tehnologice în vederea intrării în exploatare a podului hobanat. Proiectul "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în portul Con-stanța" constă în realizarea mai multor obiecte, respectiv:
- podul hobanat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, cu lungimea totală de 360 m, cu deschiderea centrală de 200 m și alte două deschideri marginale de câte 80 m. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării;
- viaducte de acces la pod;
- un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 m (spre Constanța), cu 8 deschideri;
- un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri;
- un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată;
- lucrări de drumuri de acces spre zona de nord și de sud a portului Constanța, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanța (A4), cu o lungime totală de 1.700 m;
- lucrări de construcții civile și anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port;
- parcări în zonele de acces la noile porți de acces, 7 și 10 bis;
- lucrări hidrotehnice și de consolidări.
Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect este 31.10.2014.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi cel mai mare pod de acest gen din România.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 05 Iulie 2014
Vineri, 25 Iulie 2014
Luni, 21 Iulie 2014
Joi, 10 Iulie 2014
Luni, 07 Iulie 2014
Joi, 03 Iulie 2014
Miercuri, 02 Iulie 2014
Joi, 26 Iunie 2014
Marţi, 24 Iunie 2014
Vineri, 20 Iunie 2014