SCANDAL LA EVALUAREA NAȚIONALĂ. PĂRINȚII ELEVILOR SUNT FOARTE REVOLTAȚI! MINISTERUL EDUCAȚIEI LE DĂ PESTE NAS

852
SCANDAL LA EVALUAREA NAȚIONALĂ. PĂRINȚII ELEVILOR SUNT FOARTE REVOLTAȚI! MINISTERUL EDUCAȚIEI LE DĂ PESTE NAS - fondeleviiauiesittopaind14670454-1467270684.jpg

Articole de la același autor

Ieri, la finalul celei de-a doua probe a Evaluării Naționale, părinții au fost revoltați de ambiguitatea unui răspuns motiv pentru care au inițiat o petiție online prin care se solicita: "Din cauza faptului că MEN a derutat elevii la Subiectul I exercițiul 6 prin diagrama reprezentată greșit, propunem o reevaluare a tuturor lucrărilor din sesiunea iunie 2016, astfel încât ambele variante (3 și 8 elevi) să fie punctate ca fiind corecte".


La scurt timp a apărut și a doua petiție prin care alți părinți solicită să nu fie luate în calcul ambele variante.


Dar iată ce a răspuns Ministerul Educației: 


Referitor la itemul numărul 6 de la subiectul I, varianta 7, disciplina matematică, din cadrul Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, din data de 29.06.2016, Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) face următoarele precizări:


Itemul evaluează competența Analizarea unor situații practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competență formată/dezvoltată în cadrul unității de învățare "Elemente de organizare a datelor", clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.


Itemul este complet formulat, enunțul este clar, fără ambiguități și permite un singur răspuns corect. Acesta conține toate elementele necesare unui răspuns corect și se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă în discuție este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea națională a absolvenților clasei a VIII-a, anul școlar 2014-2015.


Itemul conține legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esență, acesta se referă la prezentarea unei dependențe funcționale (între notă și numărul elevilor din clasă care au obținut această notă), iar în cazul unei dependențe funcționale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).


Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare și de notare.
Atașăm programa pentru disciplina matematică din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, cu precizarea că secțiunea de programă în care sunt precizate competențele specifice și conținuturile asociate sunt la pagina 8".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5341 secunde