Părinții se revoltă public împotriva schimbărilor din învățământ

519
Părinții se revoltă public împotriva schimbărilor din învățământ - parintirevoltati-1408467302.jpg

Articole de la același autor

Dacă până anul trecut, micuții de clasa a II-a învățau să socotească cu numere între 1 și 100, începând cu anul școlar viitor Ministerul Educației a decis să fie învățați să lucreze cu numere până la 1.000, dar să li se predea și noțiuni de fizică, biologie și geografie, care în anii anteriori se învățau la clase mult mai mari.

Într-un recent articol în "Cuget Liber" semnalam opiniile dascălilor constănțeni, care insistau pe faptul că cel mai important va fi aportul învățătoarelor în acumularea acestui gen de cunoștințe forțat evoluate. Ieri, însă, a fost lansată o petiție publică la adresa http://petitie.portalinvatamant.ro/#semnez unde peste 5.000 de părinți deja și-au exprimat opțiunea vizavi de suprasolicitarea copiilor lor și teama că astfel de decizii nu fac decât să mărească repulsia față de școală.

Despre pericolele care îi pândesc pe copiii suprasolicitați ne-a vorbit și psiholog principal Cristina Dincu, specializată în cazuri de anxietate și depresie la copii. "În principiu, copilul are capacitatea de a acumula informație și de a se adapta la cerințele care i se impun, ca dovadă generațiile din ce în ce mai inteligente de copii. Din păcate, cred că se exagerează cu forțarea unor limite și nu se face diferența dintre cantitate și calitate. Copiilor ar trebui să li se transmită noțiuni care să le dezvolte cu adevărat gândirea logică și creativitatea. Părinții devin din ce în ce mai exasperați și își trimit micuții la diverse cursuri încă de la 2-3 ani. Nu degeaba copiii au probleme de depresie, iar atacurile cerebrale sunt din ce în ce mai dese la vârste tinere din cauza suprasolicitării nervoase. Facem din ce în ce mai multe lucruri impuse, iar depresia devine boala cea mai larg răspândită", mai semnalează psiholog Dincă.

Ce cred părinții

"Este o decizie total absurdă! Nu este firesc să faci fracții în clasa a II-a, cum nu e firesc să faci integrale în a IX-a. Sistemul de învățământ românesc și-a dovedit în ultimii ani ineficacitatea, iar jocul de-a experimentele nu poate aduce decât rău copiilor. Mă tot întreb, de ce nu copiem modelele sistemelor de învățământ străine, de exemplu cel finlandez, care s-a dovedit extrem de eficient? De ce să tot folosim copiii pe post de cobai? O fi și asta o altă lovitură dată învățământului românesc? Forțând copilul să asimileze lucruri complexe și grele în primii ani, ajunge în situația ca prin a V-a, a VI-a deja să se simtă depășit de situație și abandonează lupta. Și din păcate sunt sute de copii în țara asta în această situație. Prevăd că vom avea generații cu dereglări psihice tot mai mari din cauza suprasolicitării!", semnalează un părinte îngrijorat.

Și cu toate acestea, ministerul Educației nu ține cont de doleanțele părinților și ține morțiș să-și marcheze mandatul cu decizii fabuloase.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.58 secunde