Elevii vor vacanță de iarnă mai mare. Se gândesc la consumul cu încălzirea școlii
Articole recomandate
Omagiu adus academicianului Cristian Hera și agronomului Dumitru Manole, la Facultatea de Științe ale Naturii
28 Martie 2024
Elevi ai Liceului ”Callatis” din Mangalia, calificați la fazele naționale ale olimpiadelor
27 Martie 2024
Dragoş Buhagiar şi Aura Corbeanu - decoraţi de preşedintele Iohannis cu Ordinul "Meritul Cultural"
27 Martie 2024
Săptămâna trecută, reprezentanții elevilor s-au întrunit în cadrul celei de-a XXII-a Adunări Generale a Consiliului Național al Elevilor la Râmnicu Vâlcea, pentru a dezbate subiectele actuale de interes general privind învățământul preuniversitar din România.
De asemenea, au organizat alegerile pentru viitoarea conducere a unicei structuri reprezentative a elevilor la nivel național și au întocmit un raport privind starea sistemului de învățământ din perspectiva elevilor.
Adunarea Generală a adoptat o poziție prin care solicită ca vacanța de vară să înceapă pe 1 iunie, iar anul școlar, pe 1 septembrie. Reprezentanții elevilor propun această modificare pentru a echivala numărul de săptămâni ale semestrelor, astfel încât vacanța de iarnă să fie extinsă cu o săptămână. Aceștia opinează că schimbarea ar fi binevenită în contextul sărbătorilor legale din această perioadă, cât și eventualelor condiții meteorologice nefavorabile întâlnite până acum, care pot fi evitate pentru a nu cauza ulterior probleme ce pot afecta buna desfășurare a actului educațional.
Totodată, prioritățile acestei întruniri au vizat stabilirea direcțiilor fundamentale de acțiune ale Consiliului Național al Elevilor în vederea asigurării continuității luptei pentru reformarea actului educa-țional, astfel încât principiile susținute de legislația în vigoare să fie aplicate corespunzător și, în același timp, să existe o compatibilizare cu nevoile societății contemporane.
De asemenea, s-a adoptat un raport privind starea sistemului de învățământ preuniversitar din perspectiva elevilor și s-au identificat discrepanțele dintre prevederile actelor normative și modalitatea de implementare a acestora de fapt, venind ca un suport pentru strategia structurii și declanșând un semnal de alarmă asupra problemelor cu care elevii se confruntă.
Alte discuții esențiale au făcut referire la situația problematică a manualelor școlare, rămase încă neactualizate în raport cu noua paradigmă educațională, organizarea transparentă și riguroasă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și inspector școlar și Codul de etică în învățământul preuniversitar, cod pe care reprezentanții elevilor l-au amendat, însă nu îl consideră aplicabil în actuala cutumă a sistemului de învățământ preuniversitar.
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 11 Februarie 2017
Joi, 09 Februarie 2017
Vineri, 03 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Vineri, 27 Ianuarie 2017
Luni, 23 Ianuarie 2017
Vineri, 20 Ianuarie 2017
Vineri, 06 Ianuarie 2017
Miercuri, 18 Ianuarie 2017