DRAMA UNEI ȘCOLI DIN BURICUL CONSTANȚEI

6673
44

Articole recomandate

Soarta Școlii nr. 6 se află pe masa ISJ și a Consiliului Local

Dacă prin anii ’80 Școala Gimnazială nr. 6 din cartierul Tomis III, zona Dacia, era una dintre cele bine cotate din municipiul Constanța, datorită promoțiilor de elevi valoroși care ieșeau de pe băncile ei, astăzi este doar umbra palidă a unui învățământ ce nu a știut să-i ocrotească... zestrea.

O unitate școlară își poate păstra personalitatea juridică dacă are înmatriculați 300 de elevi, ori la Școala nr. 6 anul școlar începe cu 258 de elevi, cu efective minime la clasele a V-a și a VI-a, respectiv câte 12 elevi. Din care 10% aparțin minorităților, preponderent turco-tătari.

Cât despre profesori, majoritatea cu gradul didactic I, aceștia au fracțiuni de norme la diferite unități școlare din vecinătate, precum școlile nr. 7, 12, Colegiul Tehnic "Tomis", Grup Școlar "Emil Palade".

Un parcurs măcinat de comasări

"Inclusiv după anii ’95, când am venit eu la catedra de limba română, elevi de la Școala 6 au obținut premii la etapele naționale ale olimpiadelor organizate de Ministerul Educației", ne declara ieri actualul director prof. Mihaela Niculae.

Drama acestei instituții a debutat prin 2006, când, pe fondul scăderii natalității la nivel local și din cauza îmbătrânirii cartierului și pe fondul concurenței unor școli care au cunoscut un management performant, respectiv școlile nr. 30, 7, 29, chiar și nr. 12, s-a ajuns la această situație delicată, în ceea ce privește efectivele de elevi care au mai rămas înmatriculați. "Am trăit o experiență nefericită în 2009, când peste noapte am fost comasați cu Școala nr. 27. S-a spus atunci că Școala 27 a avut efective sub 200 de elevi, cât prevedea Legea 84/1995. Numai că acele efective cuprindeau un număr mare de copii aparținând unor clase cu risc teribil de abandon școlar, unor clase marginalizate social, unor minorități. Și atunci ne-am confruntat cu un fenomen care a marcat începutul declinului. Mulți părinți care aveau copii înmatriculați la noi și-au retras copiii și i-au reorientat spre școlile din jur. Situațiile statistice din acea perioadă relevau un deficit de aproape 99 de elevi", a mai adăugat prof. Niculae.

Tot în 2009 o inspecție generală făcută la Școala 6 avea să constate grave nereguli și un absenteism îngrijorător de mare, așa încât inspectorul general de la acea vreme a decis o a doua comasare, cu Școala nr. 12. În 2011 se schimbă legea și în vară, într-un efort susținut de profesori împreună cu părinții, se reușește desprinderea de Școala 12 și recăpătarea personalității juridice. "Neîncrederea a avut un efect catastrofal asupra școlii, a cadrelor didactice și din păcate nici la nivel de management nu s-a înțeles că trebuiau făcute schimbări fundamentale", a continuat același interlocutor, referindu-se la elevii de diferite etnii care au fost refuzați. "Fenomenul de respingere a plecat de la părinți, care nu au înțeles nevoia de a fi integrați și acești copii care nu au nicio vină că trăiesc în condiții de sărăcie maximă, dar care au drepturi la fel ca orice copil din România. Ne-am trezit că am înmatriculat un copil cu nevoi speciale și am primit două-trei cereri de retragere a altor copii din colectiv. Unii părinți au înțeles că școala este a comunității. La toate acestea s-au adăugat și greșeli în ceea ce privește oferta educațională sau comunicarea cu părinții, dar și subfinanțarea. Poate și un interes mai susținut din partea unor cadre didactice de optimizare a demersului la clasă se adaugă acestei liste de cauze multiple. Cert este că, la ora actuală, Inspectoratul școlar s-a trezit cu un cartof fierbinte în mână, la fel și Consiliul Local", mai spune prof. Niculae.

Șansa ca această școală să nu fie absorbită de alte unități din proximitate este doar în cazul în care comunitatea adresează o solicitare întemeiată Consiliului Local, iar acesta acceptă.

Structură a Liceului Teoretic "Traian"?

Pentru că au existat zvonuri că Școala 6 ar putea deveni structură a Liceului "Traian" am dorit să aflăm cât de adevărat este. "Într-un consiliu profesoral din luna februarie am ridicat această problemă și colegii sunt de părere că ar fi binevenită o comasare prin fuziune cu o unitate din zonă. Propunerile colegilor au fost cu Școala 7 sau cu o grădiniță din apropiere sau Școala 12. Singura mare economie ar fi pierderea postului de director, în rest cheltuielile ar rămâne aceleași. În această iarnă, încălzirea a depășit un miliard de lei vechi, iar noi primim finanțare per capita. Și nu este doar problema Școlii 6. De fapt, multe școli care au o bază materială deosebită se confruntă cu această problemă a subfinanțării", a mai adăugat același director, ținând să-i liniștească pe părinți că anul școlar 2015-2016 nu va aduce modificări, cel puțin deocamdată.

Comentează știrea

44 comentarii. Pagina 2 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...5 
plosnita expansionista
8 septembrie 2015
uuu, inca o structura de inhatat!

oh nuuu, sa se uneasca cu decebal, ii primim aici, eventual ii inghesuim langa ceilalti, de la sc. 36, ca sa avem cat mai multe structuri printre noi, iar la sc. 6 vedem noi ce facem, o mulgem de bani eventual, inchiriem cuiva, sau mutam gradinita acolo, vedem noi ce facem! important e sa ne extindem cat mai mult, eventual facem si cresa, si maternitate, ba chiar si azil de batrani, poate chiar si morga daca stau sa ma gandesc mai bine! avem si spatiu pentru inhumare, nu conteaza ce zice lumea, important e sa ramana titularii liceului, sa manance si ei o paine, chiar si din meditatii, le mai bagam si vreo 6-10 ore cumul, doar-doar sa nu permitem strainilor sa ne tulbure "afacerile", si am rezolvat!

Dorin
8 septembrie 2015
scoala 6

Eu am fost elevul acestei scoli si am amintiri mai mult decat frumoase despre acele vremuri. Ma mahneste profund ceea ce am citit in articol, din ce inteleg din 2006 incoace scoala 6 e un fel de himera, ba exista, ba nu exista, tragic destin. Realitatea din interiorul scolii nu o cunosc, dar ceea ce pot sa spun ca locuitor al cartierului este ca 80-90% din populatie este extrem de imbatranita, majoritatea blocurilor sunt din anii 60-70. Practic e un cartier de batranei si batranele. Vad ca cineva mai sus cere cu insistenta sa facem copii. Locuitorii din tomis III au ajuns la varsta la care au nepoti si stranepoti. Tinerii au plecat din oras si din tara datorita lipsei de locurilor de munca si a perspectivei.

profesor
8 septembrie 2015
invers proportionalo cu nr de generali adjuncti?

scade nr. de elevi, normele se reduc si....creste nr. de ...generali adjuncti!!! care-i logica?

Din sistem
8 septembrie 2015
Variante

Cred ca au de gand sa continue cu ideea ca scoala 5 sa devina structura scolii 28!Au mutat gradinita ABC(structura a lui 28) deocamdata si au unit-o ci Cip si Dale(structura a lui 5)Probabil tot Stan(ca doar a incercat,dar nu i-a iesit) este in spate,deoarece si scoala 28 nu are copii foarte multi si risca in timp sa ajunga intr-o situatie disperata.Este o varianta de sigutanta,de supravietuire!...Si se poate si forma si organiza o gradinita mare,daca sunt persoane care stiu ce sa faca,astfel asigurandu-ti,tu ca scoala, nr de elevi ptr a supravietui fara nicio teama.Ce credeti,e valabila varianta descrisa?

cum naiba
8 septembrie 2015
CT-10-FND

sa-ti pui nr de inmatriculare FUND. Sa mai fi si profesor, sa mai si prachezi in fata scolii sa te vada toti copiii...grotesc

mimi
8 septembrie 2015
scoli goale si scoli suprapopulate

paradoxal exista scolii cu putini elevi si scoli suprapopulate ... in principiu parintii doresc sa dea copiii la scoli cat mai bune ... problema este lipsa de performanta a anumitor scoli ..faptul ca parintii nu au incredere sa isi trimita acolo copiii...in mod normal ar trebui sa fie egal unde iti dai copilul insa din pacate la noi nu s-a investit in scoala si nici in formarea si motivarea unui corp profesoral competent in fiecare scoala...astfel ajungem sa avem scoli unde lumea se calca pe bataturi si scoli unde nu doreste sa ajunga nimeni

Popescu
8 septembrie 2015
Precizari

Doamna Nicolae , cu tot respectul ,cunosc acea perioada si pot sa va spun cu mana pe inima ca o vina ati avut-o si dumneavoastra , lasandu-l pe Boroianu atatia ani director desi se vedea ca distruge scoala. Nu uitati, in acea perioada, la Scoala 7 era director madam Pavel ( asa era cunoscuta ) ,la Scoala 29 era doamna Mihu, la 38 doamna Zaharia,directori care erau apreciati de colegi si care pusesera pe primul loc scoala.Chiar daca aveau si minusuri au condus cu mana de fier scolile pe care le reprezentau .Acedst Boroianu ,nu si-a cunoscut decat interesul person al ,el iesind la pensie pe usa din dos.

Michael Jackson
8 septembrie 2015
drept la replica

tot insinueaza lumea pe aici ca as fi adjunct pe la isj, cum fals se specula mai demult ca as fi adjunct sau plin la Calinescu! ma simt nevoit sa infirm aceste zvonuri rautacioase, si de asemenea vreau sa va transmit salutarile cordiale ale Medusei si Persefonei, care isi cer scuze pentru similitudinile odioase intre coafurile lor si ale slugilor actualului regim. Morticia si Cruella nu comenteaza, dar isi transmit si ele cele mai glaciare sentimente catre amatoarele numite de Raducu

Pentru M
8 septembrie 2015
FARA SUBIECT

Draga Monica, nu ai invatat inca sa scrii un subiect? Sau ti-ai dat numele adevarat, dar ti-e teama sa scrii titlul? Aa, de fapt n-ai nici subiect, nici predicat! Dar te iertam, ptr. ca stii cum se fac copiii!

Răspuns la: p
Adăugat de : monica, 8 septembrie 2015
iar au dat atacul secretarele. taiati-le netul domne. :)) @nu cu mana se fac copiii
dap
8 septembrie 2015
CT-10-FND

Eu sunt elev la aceasta scoala. In legatura cu nr. de inmatriculare CT-10-FND, nu este un profesor, ci doar un student care vine la postliceala.

44 comentarii. Pagina 2 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...5 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.464 secunde