Vacanța perfectă, la Complexul Cleopatra din MamaiaVacanța perfectă, la Complexul Cleopatra din Mamaia

Linia de autoservire a Complexului Cleopatra din Mamaia este una dintre cele mai frecventate unități de profil de pe întreg litoralul românesc. Turiștii, dar și constănțenii aleg să vină aici pentru că, indiferent că doresc un prânz sau o cină, găsesc produse proaspete, excelent ...

Groaznic sfârșit de săptămână! Un mort și 17 răniți pe străzile Constanței - Galerie FOTOGroaznic sfârșit de săptămână! Un mort și 17 răniți pe străzile Constanței - Galerie FOTO

Week-end însângerat pe străzile din Constanța. Un tânăr și-a găsit sfârșitul, iar alte 17 persoane au ajuns la spital, dintre care una în stare critică, în urma mai multor accidente rutiere. O mașină a luat foc, iar un tânăr a ars carbonizat; o tânără a sărit în fața mașinii ...

Tenis: Halep se menține pe poziție la individual, Olaru urcă la dubluTenis: Halep se menține pe poziție la individual, Olaru urcă la dublu

Simona Halep rămâne în continuare pe locul 3 în clasamentul WTA. Raluca Olaru, a urcat 14 trepte în ierarhia pentru perechi. Pe de altă parte, în clasamentul de simplu, Sorana Cârstea coborât de pe 29 la 35, iar Monica Niculescu a urcat un loc, fiind acum pe 57. Irina Begu se ...

Accident grav în zona Kaufland.  Un bărbat, în comăAccident grav în zona Kaufland. Un bărbat, în comă

Un bărbat de 60 de ani a ajuns în stare gravă la spital după ce a fost lovit de o mașină. Evenimentul s-a produs în noaptea de duminică spre luni, în jurul orei 3.30, în municipiul Constanța. Daniel Robert Odică, de 41 de ani, din Murfatlar conducea o Dacia pe bulevardul 1 ...

Cutiile negre, decriptate. Care a fost de fapt cauza tragediei aviatice din UcrainaCutiile negre, decriptate. Care a fost de fapt cauza tragediei aviatice din Ucraina

Decriptarea cutiilor negre ale avionului malaysian prăbușit în Ucraina confirmă că tragedia s-a produs în urma unei depresurizări provocate de explozia unei rachete, a declarat luni purtătorul de cuvânt al Consiliului ucrainean de Securitate Națională și Apărare, citat de RIA ...

„Alo? Hoții mi-au furat mașina!“ Leac pentru șoferii care parchează unde au chef„Alo? Hoții mi-au furat mașina!“ Leac pentru șoferii care parchează unde au chef

Polițiștii locali constănțeni încearcă să-i disciplineze pe șoferii care se trezesc să parcheze oriunde le este la îndemână. Astfel, deși cu lucrători puțini, oamenii legii încearcă să curețe Constanța de autovehiculele care deranjează. În această perioadă, polițiștii locali se ...

Știrile zilei de Vineri, 01 August 2014 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:
Premieră încinsă la Oleg Danovski

Don Quijote s-a luptat sâmbătă seara cu morile. Și a învins

Ştire online publicată Luni, 25 Iunie 2012. Autor: Paula TUDOR
Un dans ca o joacă, îmbinat cu elemente lirice și dramatice într-un decor strălucitor, plin de viață și culoare
balet3-1340552336.jpg
O poveste plină de culoare, veselie, muzică, umor și căldură (mai ales căldură) ni s-a arătat sâmbătă seară după ridicarea cortinei pe scena Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” la Premiera spectacolului de balet Don Quijote. O punere în scenă în două acte, expresivă, cu o coregrafie modernă, dinamică și plină de umor, adaptată de către Mihai Babușka după varianta clasică a lui Marius Petipa, în scenografia Adrianei Urmuzescu, pe muzica superbă a lui Ludwig Minkus. Acțiune…Don Quijote, expresiv și pitoresc interpretat de Ovidiu Lintzmaier, împreună cu Sancho Panza, zăpăcit și plin de haz, jucat de Cezar Buculei, pornesc în căutarea aventurilor și a Dulcineei, idealul feminin. În acest timp noi ajungem într-o superbă piațetă, cu arcade și coloane împodobite de flori, unde florăresele, toreadorii și vânzătorii ne pun la curent, prin dans, cu toate poveștile din piață. Că fiica lui Lorenzo (Gelu Râpă) cârciumarul, Quiteria, interpretată performant și cu voioșie de Risa Mochizuki, e într-o idilă cu Basilio, bărbierul jucat de expresivul Takahiro Tsubo. Dar tatăl ei nu e de acord, acesta dorind altă pereche pentru fiica lui - pe Camacho, un tânăr filfizon prosper, ținta tuturor comicăriilor - un fel Stan pe poante care a stârnit râsete reținute și aplauze exaltate, jucat desâvârșit de Andrei Dolcoș. De asemenea, aflăm și că Mercedes, dansată cu pasiune de Eliza Maxim, este îndrăgostită de un tânăr toreador interpretat în forță de Bogdan Plopeanu din Sibiu. Dar iată că în piață ajunge și visătorul cu aspirații de cavaler, Don Quijote, și pune ochii și el pe Quiteria convins fiind că a întâlnit-o pe Dulcineea. În jurul acestei situații se dezvoltă acțiunea celui de-al doilea act care începe cu o luptă. A lui Don Quijote cu morile care s-au învârtit chiar și în lipsa vreunei adieri de orice fel. Trecând peste condițiile de etuvă în care sunt nevoiți să danseze balerinii, morile de vânt chiar s-au învârtit amețitor, pe decorul clasic al pieței apărând proiecția lor, îndârjind un Don Quijote fantomatic. Urmează visul lui Don Quijote care aduce în scenă zâne și amorași. Un dans de poveste într-un decor de poveste pe o muzică de poveste. Și un amoraș delicat și vesel ca un clopoțel, care a smuls strigăte de admirație (Diana Ionescu, 12 ani, elevă a Liceului de Artă). Declarații la… caldCopleșită de reacția publicului, Daniela Vlădescu, managerul TNOB, a fost cu sufletul la gură. Știe că bucuria spectatorilor este singura recompensă a balerinilor pentru munca depusă. Muncă intensă, pentru că proiectul a început doar cu o lună și jumătate în urmă. Iar lipsa fondurilor, a personalului suficient și a remunerărilor corespunzătoare atârnă greu. „Aici, pentru orice realizare se muncește extrem de mult. Producția, tehnicul au muncit 12 ore pe zi. Balerinii muncesc foarte mult că sunt puțini. Căldura este chinuitoare, dar nu avem bani să facem o instalație de climatizare, costă foarte mult... (oftează - n.r.) Și totuși, anul acesta avem cinci premiere!”, a vrut ea să spună parcă dintr-o suflare ce are pe inimă. Ovidiu Lintzmaier, regizorul de culise care a acceptat provocarea de a deveni Don Quijote, ne-a dezvăluit zâmbind secretul care-l face să nu simtă zăpușeala sau orice alt disconfort pe scenă, chiar dacă poartă platoșă, cizme și perucă. „Încerci să te interiorizezi și să transmiți sentimentul pe care-l ai în inimă, inimilor din sală, prin puterea gându-lui, a sufletului și-a credinței în ceea ce faci. Încerci să devii personajul pe care-l joci. Dacă reușești, este extraordinar! Simți doar bucurie.” Nici Eliza Maxim (Mercedes) nu a părut să bage în seamă prea mult condițiile de saună în care a dansat. E plină de recunoștință și admirație față de coregraful Mihai Babușka. „Mi-aș fi dorit să nu se mai termine niciodată!”, a spus ea radiind. „Pentru mine a fost uimitor dar și foarte greu. Ne-a lucrat la foc continuu (râde) și la propriu și la figurat. Are un stil care te motivează. Nu mai contează căldura... Atât de bine intri în pielea personajului că nu-ți vine să mai pleci de-acolo!”A fost o seară frumoasă, ruptă de griji, oferită de un corp de balet dăruit și dornic de a dărui. Ideal ar fi să-l și păstrăm.

Părerea ta contează !
1
o cititoare
25 iunie 2012
+2 : -2
cahhh

Draga coordonator al balerinilor Maria si nu mai stiu cum,nu trebuia s ane povestetsti tot libretul baletului,intrun ziar se spun pareri despre spectacolul in sine,nu ne povestesti subiectu.Dar ce sa stii tu,esti si tu numita intro functie de care habar nu ai ce e cu ea.

2
Iubitor de balet
25 iunie 2012
+3 : -2
Impostura

Pai despre spectacol ce sa zica? Iata ce au zis altii, mai pregatiti: "Contributia regizorala si adaptarea lui Mihai Babusca se rezuma la scoaterea unor momente din desfasurarea actiunii celui de-al doilea act: este vorba despre tabloul Dans gitan (saracind astfel cromatica stilistica a partiturii coregrafice), apoi tabloul Morile de vint si lupta lui Don Quijote cu acestea (episod care are legatura directa cu romanul lui Cervantes), precum si scena Duelului dintre Basilio si Don Quijote, gindita in spiritul romanului cervantin, care intregeste alcatuirea tabloului caracterologic al personajului Don Quijote. Toate aceste operatii executate de Mihai Babusca reprezinta o flagranta deviere de la sensul libretului original, avind ca efect o constructie regizorala neinchegata. De asemenea, la o atenta radiografiere a acestei montari, descoperim ca seamana izbitor de mult cu versiunea semnata de Mihail Baryshnicov, dupa varianta originala a lui Marius Petipa si Alexandre Gorski, cu decoruri si costume create de Santo Loquasto, de la American Ballet Theater, iar asemanarea merge pina acolo incit pasaje intregi sint identice. Ca principiu, spectacolul de balet clasic nu reprezinta doar o simpla insiruire de momente coregrafice, indiferent cit de stralucitor ar fi interpretate, ci se fundamenteaza pe o solida constructie regizorala, desfasurata in functie de reperele impuse de libret.", spunea Simona Somacescu in observatorul cultural http://www.observatorcultural.ro/DANS.-Don-Quijote-sau-lupta-cu-morile-de-vint*articleID_13381-articles_details.html . De ce acceptam impostura si platim pe oricine se crede coregraf?

3
Paula Tudor
25 iunie 2012
+1 : -1
raspuns

Stimata cititoare, Doamna "Maria nu mai stiu cum" n-are nicio vina, "povestirea"apartinand in intregime sussemnatei. Imi pare rau ca v-am dezamagit, insa tocmai de aceea am schitat libretul - pentru a -mi spune parerile despre spectacol :) Dar si pentru ca in ultimii douazecisi de ani baletul Don Quijote nu s-a mai dansat la Constanta, decat sub forma de selectiuni. Va multumesc pentru interes!

Răspuns la: cahhh
Adăugat de : o cititoare, 25 iunie 2012
Draga coordonator al balerinilor Maria si nu mai stiu cum,nu trebuia s ane povestetsti tot libretul baletului,intrun ziar se spun pareri despre...

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare