Expoziție - eveniment la Constanța
De la modernism la arta oficială comunistă, în expoziția "Culorile avangardei"
Articole de la același autor
O nouă cetate în Dobrogea - Genucla
05 Septembrie 2007
Nicodim Ungureanu aplică "modelul constănțean" la Deva
24 August 2007
Trofeul "Mamaiei" Populare a ajuns în Satu Mare
03 Septembrie 2007
S-a lansat monografia Mangaliei
16 Iulie 2007
Peste 100 de lucrări ale maeștrilor modernismului și avangardei din România, printre care Pallady, Brauner sau Maxy, prezintă contexul avangardei artistice din România și parcursul acesteia către colectiv și anonim, în expoziția "Culorile avangardei", ce se va deschide vineri, la Muzeul de Artă Constanța.
Expoziția, prezentată în luna mai la Sibiu, în programul Capitalei Culturale Europene, aduce la malul mării, timp de două luni, lucrări semnate și de Camil Ressu, Hans Eder, Alexandru Phoebus, Sandor Ziffer, Corneliu Michăilescu, M. H. Maxy, Marcel Iancu, Arthur Segal, Jules Perahim, Victor Brauner, Ion Țuculescu sau Iosif Iser.
Tablourile provin din colecțiile Muzeului Național de Artă al României (MNAR), Muzeului Brukenthal din Sibiu, Muzeului de Artă Constanța, Muzeului de Artă Craiova, Muzeului de Artă Brașov, Muzeului Țării Crișurilor Oradea, Muzeului Porților de Fier Drobeta Turnu-Severin și Institutului de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea. Perioada din arta românească acoperită de expoziție este 1910-1950, o împărțire cronologică mai rar întâlnită, ce pornește cu puțin înaintea Primului Război Mondial și se termină puțin după al Doilea Război Mondial.
"Am vrut să arăt atât sursele a ceea ce s-a întâmplat în perioada interbelică, cât și consecințele", a explicat coordonatorul proiectului, criticul de artă Erwin Kessler, coordonatorul proiectului. "Am vrut să văd începuturile acelui modernism care s-a radicalizat în avangardă, și, mai târziu, avangarda care s-a închistat în arta oficială."
Totodată, expoziția pune față în față două laturi ale artei românești-arta de avangardă și arta tradiționalistă. În opinia criticului, "arta oficială comunistă a știut să pirateze perfect evoluția și închiderea atât a avangardei românești, cât și a artei cu specific național. Le-a pus împreună, a văzut cum au coabitat, în ce direcții au mers, și, de aceea, a apărut această imensă fundătură care a însemnat aproape patru decenii de artă românească."
Expoziția va fi itinerantă până la sfârșitul acestui an la Constanța (septembrie - noiembrie) și Timișoara (noiembrie - decembrie), și apoi la Oradea, potrivit coordonatorului proiectului.
Peste 100 de lucrări ale maeștrilor modernismului și avangardei din România, printre care Pallady, Brauner sau Maxy, prezintă contexul avangardei artistice din România și parcursul acesteia către colectiv și anonim, în expoziția "Culorile avangardei", ce se va deschide vineri, la Muzeul de Artă Constanța.
Expoziția, prezentată în luna mai la Sibiu, în programul Capitalei Culturale Europene, aduce la malul mării, timp de două luni, lucrări semnate și de Camil Ressu, Hans Eder, Alexandru Phoebus, Sandor Ziffer, Corneliu Michăilescu, M. H. Maxy, Marcel Iancu, Arthur Segal, Jules Perahim, Victor Brauner, Ion Țuculescu sau Iosif Iser.
Tablourile provin din colecțiile Muzeului Național de Artă al României (MNAR), Muzeului Brukenthal din Sibiu, Muzeului de Artă Constanța, Muzeului de Artă Craiova, Muzeului de Artă Brașov, Muzeului Țării Crișurilor Oradea, Muzeului Porților de Fier Drobeta Turnu-Severin și Institutului de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea. Perioada din arta românească acoperită de expoziție este 1910-1950, o împărțire cronologică mai rar întâlnită, ce pornește cu puțin înaintea Primului Război Mondial și se termină puțin după al Doilea Război Mondial.
"Am vrut să arăt atât sursele a ceea ce s-a întâmplat în perioada interbelică, cât și consecințele", a explicat coordonatorul proiectului, criticul de artă Erwin Kessler, coordonatorul proiectului. "Am vrut să văd începuturile acelui modernism care s-a radicalizat în avangardă, și, mai târziu, avangarda care s-a închistat în arta oficială."
Totodată, expoziția pune față în față două laturi ale artei românești-arta de avangardă și arta tradiționalistă. În opinia criticului, "arta oficială comunistă a știut să pirateze perfect evoluția și închiderea atât a avangardei românești, cât și a artei cu specific național. Le-a pus împreună, a văzut cum au coabitat, în ce direcții au mers, și, de aceea, a apărut această imensă fundătură care a însemnat aproape patru decenii de artă românească."
Expoziția va fi itinerantă până la sfârșitul acestui an la Constanța (septembrie - noiembrie) și Timișoara (noiembrie - decembrie), și apoi la Oradea, potrivit coordonatorului proiectului.
Expoziția, prezentată în luna mai la Sibiu, în programul Capitalei Culturale Europene, aduce la malul mării, timp de două luni, lucrări semnate și de Camil Ressu, Hans Eder, Alexandru Phoebus, Sandor Ziffer, Corneliu Michăilescu, M. H. Maxy, Marcel Iancu, Arthur Segal, Jules Perahim, Victor Brauner, Ion Țuculescu sau Iosif Iser.
Tablourile provin din colecțiile Muzeului Național de Artă al României (MNAR), Muzeului Brukenthal din Sibiu, Muzeului de Artă Constanța, Muzeului de Artă Craiova, Muzeului de Artă Brașov, Muzeului Țării Crișurilor Oradea, Muzeului Porților de Fier Drobeta Turnu-Severin și Institutului de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea. Perioada din arta românească acoperită de expoziție este 1910-1950, o împărțire cronologică mai rar întâlnită, ce pornește cu puțin înaintea Primului Război Mondial și se termină puțin după al Doilea Război Mondial.
"Am vrut să arăt atât sursele a ceea ce s-a întâmplat în perioada interbelică, cât și consecințele", a explicat coordonatorul proiectului, criticul de artă Erwin Kessler, coordonatorul proiectului. "Am vrut să văd începuturile acelui modernism care s-a radicalizat în avangardă, și, mai târziu, avangarda care s-a închistat în arta oficială."
Totodată, expoziția pune față în față două laturi ale artei românești-arta de avangardă și arta tradiționalistă. În opinia criticului, "arta oficială comunistă a știut să pirateze perfect evoluția și închiderea atât a avangardei românești, cât și a artei cu specific național. Le-a pus împreună, a văzut cum au coabitat, în ce direcții au mers, și, de aceea, a apărut această imensă fundătură care a însemnat aproape patru decenii de artă românească."
Expoziția va fi itinerantă până la sfârșitul acestui an la Constanța (septembrie - noiembrie) și Timișoara (noiembrie - decembrie), și apoi la Oradea, potrivit coordonatorului proiectului.
Peste 100 de lucrări ale maeștrilor modernismului și avangardei din România, printre care Pallady, Brauner sau Maxy, prezintă contexul avangardei artistice din România și parcursul acesteia către colectiv și anonim, în expoziția "Culorile avangardei", ce se va deschide vineri, la Muzeul de Artă Constanța.
Expoziția, prezentată în luna mai la Sibiu, în programul Capitalei Culturale Europene, aduce la malul mării, timp de două luni, lucrări semnate și de Camil Ressu, Hans Eder, Alexandru Phoebus, Sandor Ziffer, Corneliu Michăilescu, M. H. Maxy, Marcel Iancu, Arthur Segal, Jules Perahim, Victor Brauner, Ion Țuculescu sau Iosif Iser.
Tablourile provin din colecțiile Muzeului Național de Artă al României (MNAR), Muzeului Brukenthal din Sibiu, Muzeului de Artă Constanța, Muzeului de Artă Craiova, Muzeului de Artă Brașov, Muzeului Țării Crișurilor Oradea, Muzeului Porților de Fier Drobeta Turnu-Severin și Institutului de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea. Perioada din arta românească acoperită de expoziție este 1910-1950, o împărțire cronologică mai rar întâlnită, ce pornește cu puțin înaintea Primului Război Mondial și se termină puțin după al Doilea Război Mondial.
"Am vrut să arăt atât sursele a ceea ce s-a întâmplat în perioada interbelică, cât și consecințele", a explicat coordonatorul proiectului, criticul de artă Erwin Kessler, coordonatorul proiectului. "Am vrut să văd începuturile acelui modernism care s-a radicalizat în avangardă, și, mai târziu, avangarda care s-a închistat în arta oficială."
Totodată, expoziția pune față în față două laturi ale artei românești-arta de avangardă și arta tradiționalistă. În opinia criticului, "arta oficială comunistă a știut să pirateze perfect evoluția și închiderea atât a avangardei românești, cât și a artei cu specific național. Le-a pus împreună, a văzut cum au coabitat, în ce direcții au mers, și, de aceea, a apărut această imensă fundătură care a însemnat aproape patru decenii de artă românească."
Expoziția va fi itinerantă până la sfârșitul acestui an la Constanța (septembrie - noiembrie) și Timișoara (noiembrie - decembrie), și apoi la Oradea, potrivit coordonatorului proiectului.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!