Corectitudinea evaluării prin tezele unice este contestată

428
Metodologia de susținere a tezelor cu subiect unic naște controverse. Sindicaliștii din Educație susțin că documentul nu aduce schimbări în avantajul elevilor, iar metodologia ridică mari semne de întrebare cu privire la corectitudinea evaluării.
Ministerul Educației a stabilit că, după aflarea rezultatelor la tezele cu subiect unic, copiii își pot analiza lucrările timp de cinci zile împreună cu profesorii lor, la clasă, pentru a vedea dacă depun sau nu contestație.
Reprezentanții Federației Educației Naționale susțin însă că această perioadă de cinci zile în care lucrările stau în școală la îndemâna elevilor și a profesorilor săi este una extrem de "dubioasă", în care cu pixul potrivit, cu care s-a scris și la examen, se pot face modificări pentru schimbarea conținutului lucrării. Sindicaliștii atrag atenția că în felul acesta va fi pusă în pericol și corectitudinea profesorilor evaluatori.
De cealaltă parte, reprezentanții Ministerului Educației susțin că în centrul de evaluare există un barem cu punctajul acordat fiecărui subiect, iar o eventuală intervenție va fi ușor de depistat, întrucât într-o asemenea situație vor apărea diferențe mari de punctaj.
Potrivit Ministerului Educației, dacă în aceste cinci zile vreunul dintre elevi va încerca să modifice lucrarea, va fi notat cu unu și se va alege și cu nota scăzută la purtare. Și profesorul care îl va ajuta va fi tras la răspundere în acest caz.
Potrivit Ministerului Educației, tezele cu subiect unic vor înlocui testele naționale începând din acest an școlar.

Metodologia de susținere a tezelor cu subiect unic naște controverse. Sindicaliștii din Educație susțin că documentul nu aduce schimbări în avantajul elevilor, iar metodologia ridică mari semne de întrebare cu privire la corectitudinea evaluării.
Ministerul Educației a stabilit că, după aflarea rezultatelor la tezele cu subiect unic, copiii își pot analiza lucrările timp de cinci zile împreună cu profesorii lor, la clasă, pentru a vedea dacă depun sau nu contestație.
Reprezentanții Federației Educației Naționale susțin însă că această perioadă de cinci zile în care lucrările stau în școală la îndemâna elevilor și a profesorilor săi este una extrem de "dubioasă", în care cu pixul potrivit, cu care s-a scris și la examen, se pot face modificări pentru schimbarea conținutului lucrării. Sindicaliștii atrag atenția că în felul acesta va fi pusă în pericol și corectitudinea profesorilor evaluatori.
De cealaltă parte, reprezentanții Ministerului Educației susțin că în centrul de evaluare există un barem cu punctajul acordat fiecărui subiect, iar o eventuală intervenție va fi ușor de depistat, întrucât într-o asemenea situație vor apărea diferențe mari de punctaj.
Potrivit Ministerului Educației, dacă în aceste cinci zile vreunul dintre elevi va încerca să modifice lucrarea, va fi notat cu unu și se va alege și cu nota scăzută la purtare. Și profesorul care îl va ajuta va fi tras la răspundere în acest caz.
Potrivit Ministerului Educației, tezele cu subiect unic vor înlocui testele naționale începând din acest an școlar.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 4.1969 secunde