"Cui îi convine să fie pușculița blocului?"

713
1

Articole de la același autor

Se poate spune despre fondul de rulment că este un fel de "pușculiță" a asociației, ce trebuie alimentată, lunar, de toți proprietarii. Dar, ca chiriaș, ai această obligație?

Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea acestuia se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociației eliberează chitanță personalizată separată. Există însă locatari care consideră că atâta vreme cât își plătesc, lună de lună, întreținerea și nu au restanțe, contribuția lor la fondul de rulment nu este justificată. În plus, ei sunt de părere că și suma cerută e prea mare. Aceeași nemulțumire o au și chiriașii, care pasează pisica în curtea proprietarilor.

"Am vrut să-mi iau un credit pentru casă, dar nu mi-a dat banca. Acum sunt chiriaș într-un bloc turn, proprietarul muncește în Italia, eu îmi văd de viața mea, nu deranjez vecinii, nu mă bag în problemele proprietarilor, îmi știu lungul nasului. Ei sunt cu gura pe mine și pe alți doi chiriași, pe motiv că nu vrem să plătim la fondul de rulment. Noi, chiriașii, ne-am înțeles și mai mult decât întreținerea nu plătim, pentru că nu suntem proprietari, nu ne interesează ce reparații și confort își fac ei. Cui îi convine să fie pușculița blocului, dacă nu are datorii? Plus că toți suntem corecți și nu avem nici măcar un leu restanță la întreținere. Problema e că nu mai vor să ne ia întreținerea până nu completăm și noi fondul acesta. E legal așa ceva?" (Aurel Lucian).

Termenele nu iartă

"Ca președinte de asociație, am interesul să fie bani, lună de lună, din care să plătim toți furnizorii" – a precizat Nicolae Banici, care ne-a confirmat că îi presează pe locatari să fie la zi cu contribuția la fondul de rulment. În plus, și-a propus să fie și mai "vigilent" la acest capitol, pentru că, iarna, facturile sunt mult mai greu de plătit comparativ cu perioada verii: "Nu e pușculița mea, e pușculița tuturor. Dacă nu avem grijă să fie plină, tot nouă o să ne fie greu și ne pasc debranșările de la utilități. N-am obligat pe nimeni, am făcut ședință și le-am explicat oamenilor că ar trebui să avem puțină înțelegere față de nevoiași, în sensul nu de a-i scuti, ci de a-și plăti obligațiile în tranșe. Iar chestia cu condiționarea plății întreținerii de achitarea fondului de rulment a fost o glumă. Nu mă apuc eu să încalc legea, chit că ne debranșează cu totul!".

"Pușculița" trebuie completată lunar

Celor care nu știu la ce servește fondul de rulment, ar trebui să li se explice, de către conducerea asociației, că potrivit reglementărilor în vigoare, acești bani se folosesc numai pentru plata facturilor curente, aferente consumurilor lunii anterioare, după care se reîntregește lunar, prin încasarea cotelor de contribuție afișate pe lista de plată a lunii în curs. Sunt exclusiv banii fiecărui locatar!

Ce faci dacă ești chiriaș?

Dacă, prin contractul de închiriere, chiriașul este obligat să participe la plata cheltuielilor curente, va participa și la formarea fondului de rulment. Dacă nu există o asemenea clauză, atunci, aceasta va fi obligația proprietarului. "Le-am cerut chiriașilor contractul de închiriere, să vedem ce obligații au, dar nu mi l-a prezentat niciunul. Îi aștept să vină cu contractele și vedem ce-i de făcut!" - a conchis N. Banici.

Locatarii nemulțumiți de o problemă sau alta se pot înscrie în audiență la Serviciul pentru îndrumarea asociațiilor de proprietari din cadrul primăriei Constanța.

Comentează știrea

admirator
31 octombrie 2013
legea e incalcata

premeditat in cazul acestor bani (fondul de rulment). Legea zice ca seful de asociatie nu are voie sa se atinga de fondul de rulment al cetatenilor. Acesta trebuie depus in banca si trebuie sa acumuleze dobinda legala. La fond se umbla doar cand proprietarul apartamentului intirzie cu plata intretinerii. Sau, daca e o problema majora a asociatiei, cu acordul scris al proprietarului fondului. Pe perioada necesara rezolvarii problemei. In realitate, lucrurile stau cu totul altfel. Toate firmele care presteaza servicii blocurilor, cer sumele la inceputul lunii, in momentul in care nimeni nu plateste intretinerea. (salariile, pensiile vin dupa 10 ale lunii). Deci, pentru a se putea achita facfturile curente, se umbla la fondul de rulment. Asta rupe vechimea in banca (daca apuca sa fie depusi in banca) si nu se da dobinda proprietarilor de drept. Trebuie ca firmele care presteaza servicii, sa-si mute data de incasare dupa 25 ale lunii, pentru a putea fi platite cu ratele curente platitte de proprietari. In al doilea rand, trebuie reglementata problema cu "rau platnicii", caci multe asociatii iau banii de rulment (fara acordul proprietarilor) si achita facturile la zi. Inclusiv a "rau platnicilor", fara a cerre acordul proprietarilor de fond. (Altfel sunt debransati cu totii.) Aceste lucruri fac sa exista un fond maricel de rulment, fara acte in regula, rulat dupa cum vrea casierul asociatiei. Iar rularea lor aduce bani negri in economie (imprumuturi peste noapte etc.). De aici si concurenta neloiala, atragerea de prozeliti poltici prin utilizarea acestor fonduri etc. Nu in ultimul, rand fondul de rulment poate fi depus la banca in nume propriu, aducind dobinda celor ce abuzeaza. Legea trebuie refacuta, iar firmele trebuie sa fie silite la un alt calendar de achitare a datoriilor. Fondul de rulment e o sursa de frauda continua si alimentare a pieteii financiare cu bani negri. (Ca si rularea banilor de alocatii/pensii etc. de catre functionarele postei.) Este curios cum nici un organ de control in domeniu, nu au reusit sa depisteze mecanismul. Pe ici/colo, cate o postarita sau cate un casier anchetati sau dati afara. Dar nimeni nu s-a atins de sistemul special facut pentrru a frauda banii oamenilor. Sigur ca trebuie platit contul, dar altfel adminsitrat. Poate ca ar trebui sa fie incredintat altui cetatean din asociatie, care sa-i puna la banca pe numele fiecarui locatar si sa elibereze doar sumele necesare pe individ. Administrarea acestui fond trebuie sa se faca separat de administratia cheltuielilor comune ale scarii. Poate impreuna cu banii incasati pentru antene etc...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.789 secunde