Bătrânele troleibuze, scoase la pensie

2756
Bătrânele troleibuze, scoase la pensie - 99fe1b52121c2a81d6738e4b4b0e64df.jpg
Dacă vă place să vă plimbați cu troleibuzul în Constanța, nu ezitați să vă urcați, astăzi, într-unul, pentru că este ultima dată când mai puteți face asta. Bătrânele troleibuze vor fi scoase la pensie. Astăzi este ultima zi când mai circulă în municipiul Constanța.
Începând cu data de 4 decembrie, Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța retrage din circulație troleibuzele de pe traseele 48 și 48 barat. Troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze pe care RATC le are deja în parcul auto.
"Ar fi trebuit să facem acest lucru mai de mult. Gândiți-vă că atunci când vine troleibuzul în stație noi vedem șoferul, dar, în spatele lui, mai sunt încă trei oameni. Sunt cei care asigură circulația lui, de la stație, de la întreținerea rețelelor de electricitate și de la bobinaj. Practic, pentru un troleibuz muncesc patru oameni, iar pentru un autobuz unul singur. Eu sunt un fan al transportului ecologic, pentru că am fost timp de 11 ani șeful Autobazei de Troleibuze, însă nu avem încotro. Trebuie să le scoatem din circulație, din motive economice. Situația financiară nu ne mai permite să le păstrăm", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul RATC, Dumitru Coiciu.

Transportul ecologic – pus pe butuci
Decizia regiei nu este însă privită cu ochi buni de Asociația Transira, care militează pentru transportul ecologic. Aceasta susține că, într-un moment în care Uniunea Europeană se implică tot mai mult în dezvoltarea sistemelor de transport electric, RATC renunță la el.
"Nimeni nu a oprit administrația tomitană să achiziționeze troleibuze noi și să extindă rețeaua transportului ecologic. Prin Programul Operațional Regional se finanțează «extinderea și/sau modernizarea rețelei liniilor de tramvai și troleibuz și a infrastructurii aferente», contribuția municipalităților fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanțare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului și reabilitarea rețelei de tramvai), Vaslui, Brașov, Baia Mare (extinderea rețelei de troleibuze), Galați, Brăila, Reșița, Ploiești și Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului), Pitești, Onești sunt localități ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbani introducerea transportului ecologic cu troleibuze. Începând cu anul 2011, va fi posibil sprijin european pentru achiziționarea propriu-zisă și a vehiculelor (troleibuze și tramvaie), în condițiile în care prețul unui troleibuz este sensibil apropiat de cel al autobuzului", explică ing. Silviu Sântea, președintele Asociației Transira.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4692 secunde