Vremea rea a împiedicat căutările celor doi scafandri dispăruți în timp ce inspectau epava navei Medy

1170
Vremea rea a împiedicat căutările celor doi scafandri dispăruți în timp ce inspectau epava navei Medy - 6d8f29b03e250bf9ff50af525466fae1.jpg
Doi scafandri constănțeni au dispărut, joi seara, în apele învolburate ale Mării Negre, după ce au ieșit în larg să inspecteze epava navei turcești Medy scufundată în urmă cu o săptămână. Joi, în jurul orei 17,30, patru scafandri care lucrează pentru o firmă privată din Constanța au fost duși pe mare de o ambarcațiune ce aparține Agenției Române pentru Salvarea Vieților Omenești pe Mare (ARSVOM). Ei vroiau să filmeze epava navei scufundate. Doi dintre ei au ieșit la suprafață, însă Cristian Zarafu și Cătălin Ispas nu au mai apărut.
Disperați, colegii lor au cerut ajutorul autorităților. Au început căutările însă din cauza întunericului totul a fost în zadar. Mai mult, proprietarul firmei de scafandri a apelat și la ajutorul reprezentanților ARSVOM și al polițiștilor de frontieră. Marea agitată cu valuri foarte mari și curenți puternici le-a dat, însă, peste cap planurile salvatorilor. O ambarcațiune care a plecat în larg în căutarea celor doi a fost serios avariată din cauza furtunii și a fost nevoită să se întoarcă la țărm. Autoritățile au vrut să înceapă și vineri căutările, însă vremea neprielnică i-a încurcat. Șeful Agenției pentru Salvarea Vieții Omenești pe Mare, Ion Voicu, a declarat că operațiunea de căutare a celor doi scafandri dispăruți a fost îngreunată deoare-ce marea era foarte agitată.
Cristian Zarafu, în vârstă de 38 de ani, a fost până în anul 2005 șeful Grupului de Scafandri al ANSVOM iar acum lucrează pentru o firmă privată. Cătălin Ispas, în vârstă de 27 de ani, este ofițer în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Dobrogea" Constanța având gradul de locotenent. Pasionat și brevetat în scufundări, în timpul liber el colabora cu o firmă privată din domeniu. Deși sunt slabe speranțe ca cei doi să mai trăiască, colegii spun că numai o minune i-ar mai face să-i găsească în viață. "Aveau experiență, însă este posibil ca ei să fi fost blocați de ceva în interior, o fi căzut vreo grindă peste ei și le-a blocat ieșirea, apoi li s-a terminat oxigenul", lansează o primă ipoteză unul dintre colegi. De partea cealaltă, polițiștii spun că este posibil ca ei să fi fost luați de curenți, să plutească în derivă și astfel vor ajunge ori în larg, ori la mal.
Directorul ARSVOM, Ion Voicu, și-a exprimat regretul în ceea ce privește dispariția celor doi, cu atât mai mult cu cât s-a încercat salvarea lor dar agitația mării i-a împiedicat să continue operațiunea de căutare.
În cursul zilei de vineri, reprezentanții Comandamentului Marinei Militare au decis, în urma unei ședințe, că cei doi scafandri nu vor mai fi căutați nici pe mare, nici cu elicopterul din cauza vremii nefavorabile. "Din prognoza meteo rezultă că abia sâmbătă după amiază se va potoli vremea și atunci vom relua acțiunile de căutare", a declarat locțiitorul inspectorului șef al ISU Constanța, colonel Viorel Jianu.
Nava turcească Medy s-a scufundat la data de 1 septembrie în apropiere de Portul Constanța. Din fericire, cei 17 membri ai echipajului au fost salvați de un remorcher românesc.
***
Locotenentul Cătălin Ispas este născut la 6 martie 1983 la Buzău. Absolvent al Școlii Militare de Subofițeri "Pavel Zăgănescu" Boldești, la data de 1 august 2003 a fost repartizat la ISU "Dobrogea". La 15 decem-brie 2007, în urma susținerii unui examen, a trecut în corpul ofițerilor primind gradul de sublocotenent, iar la 1 august 2010 a fost înaintat în gradul de locotenent, la termen.
La 1 august 2009, lt. Cătălin Ispas a fost încadrat la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Intervenție al ISU "Dobrogea", fiind brevetat ca scafandru autonom din 2006.
În momentul în care a fost dat dispărut, lt. Cătălin Valeriu Ispas era în timpul liber și presta servicii de scafandru autonom pentru o societate comercială în baza unui contract pentru care avea aprobarea inspectoratului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7998 secunde