Televiziunea și internetul - răul necesar vieții noastre

1841
O nouă rundă de întâlniri din cadrul proiectului "Impactul și efectele televiziunii și internetului asupra elevilor și părinților" (IETI) s-a desfășurat, recent, la Colegiul Național de Arte "Regina Maria" din Constanța.

De data aceasta putem vorbi de o desfășurare de forțe, deoarece în preambulul seminarului - dezbatere intitulat "Homo Videns", la care invitat special a fost scriitoarea asistent universitar Iulia Pană-Gheorghe, la Galeria de artă a colegiului a avut loc vernisajul lucrărilor realizate de elevii de la secțiile grafică și design, coordonați de prof. Marieta Besu și Constantin Grigoruță, cu tema amintită - IETI.
Elevilor claselor a X-a și a XII-a li s-a propus un subiect destul de abstract, tehnic, dar care s-a materializat în lucrări în limbaj plastic și care, în final, au generat numai mesaje negative relative la influența celor două invenții ale secolului asupra minții umane.
Din toate lucrările prezentate, un juriu va selecta șapte, ce vor constitui afișul următoarelor luni în care se va desfășura acest proiect.

Elevii sunt conștienți de puterea de manipulare a tv
La această primă sesiune a proiectului IETI din anul școlar 2007-2008, desfășurată în sala "Miron Bibu" a colegiului, au participat elevi, cadre didactice, precum și directorii școlilor și instituțiilor partenere: Colegiul Tehnic "Tomis", Grupul Școlar "C.A. Rosetti", Liceul Teoretic "Ovidius", Fundația "Sfinții Martiri Brâncoveni", Arhiepiscopia Tomisului.
Cum se întâmplă de obicei atunci când colega noastră Iulia este invitată în calitate de moderator, întâlnirea s-a transformat într-un adevărat discurs de cultură generală. Plimbându-i, teoretic, pe cei prezenți prin foarte multe domenii ale cunoașterii, scriitoarea a reușit să capteze atenția tuturor, mărturisind dintr-un început: "Sunt pusă într-o postură destul de dificilă, având în vedere că toate afișele, dar absolut toate vorbesc despre televiziune ca despre ceva foarte rău. În opinia mea, inventarea televiziunii a fost un fenomen, care se recreează zilnic, care aduce mereu ceva nou, ceva schimbat. N-am venit aici să vorbesc împotriva televiziunii, pentru că eu am un dublu rol: predau specializarea televiziune la o facultate, deci ajut niște copii să descopere această meserie absolut fascinantă, iar al doilea, ca jurnalist".

Școala și familia trebuie să educe discernământul
Reamintind că televiziunea a fost inventată cu trei funcții foarte importante: informare, formare-educare și divertisment, care au suferit mutații clare, Iulia a afirmat că trăim într-un secol al consumismului, în care se produce din ce în ce mai puțin, dar și al sexualității. "Dar, dacă ești destul de capabil să discerni între a alege între un program de televiziune de bună calitate și un.. OTV, ești un om salvat".
Televiziunea este un lucru rău pentru că nici școala, nici părinții nu se ocupă îndeajuns de educarea discernământului. Și a adus ca exemplu lucrarea lui Giovanni Sartori - "Homo Videns", autor care afirmă că televiziunea este imbecilizare și post gândire, argumentând că de la Homo Sapiens, produs al culturii scrise, ne-am transformat în Homo Videns, produs al cuvântului detronat de imagine, care primește vizual și nu mai știe să gândească. "Copilul de 2-3 ani, înainte de a învăța să scrie și să citească, învață să facă zaping cu telecomanda".
De asemenea, s-a mai amintit de faptul că televiziunea te face să simți emoția la distanță, "dar nu mă refer aici la «Surprize-surprize». Este o invenție fascinantă, pe care o vor descoperi cu-atât mai mult cei care-și doresc să devină jurnaliști. Această involuție și dependență pe care voi ați ilustrat-o prin intermediul afișelor depinde de voi, ca oameni care vreți să deveniți cineva. Pentru voi este important să vă definiți personalitatea, pentru că sunteți într-un liceu de artă, să vă formați brandul personal, datorită creativității cu care sunteți înzestrați".
În finalul discursului său foarte captivant, scriitoarea asistent universitar Iulia Pană le-a sugerat analogia personală, ca măsură a tuturor lucrurilor din jurul lor și, totodată, să încerce în viață să-și transforme pasiunea în meserie "pentru că veți fi niște oameni fericiți".

O nouă rundă de întâlniri din cadrul proiectului "Impactul și efectele televiziunii și internetului asupra elevilor și părinților" (IETI) s-a desfășurat, recent, la Colegiul Național de Arte "Regina Maria" din Constanța.

De data aceasta putem vorbi de o desfășurare de forțe, deoarece în preambulul seminarului - dezbatere intitulat "Homo Videns", la care invitat special a fost scriitoarea asistent universitar Iulia Pană-Gheorghe, la Galeria de artă a colegiului a avut loc vernisajul lucrărilor realizate de elevii de la secțiile grafică și design, coordonați de prof. Marieta Besu și Constantin Grigoruță, cu tema amintită - IETI.
Elevilor claselor a X-a și a XII-a li s-a propus un subiect destul de abstract, tehnic, dar care s-a materializat în lucrări în limbaj plastic și care, în final, au generat numai mesaje negative relative la influența celor două invenții ale secolului asupra minții umane.
Din toate lucrările prezentate, un juriu va selecta șapte, ce vor constitui afișul următoarelor luni în care se va desfășura acest proiect.

Elevii sunt conștienți de puterea de manipulare a tv
La această primă sesiune a proiectului IETI din anul școlar 2007-2008, desfășurată în sala "Miron Bibu" a colegiului, au participat elevi, cadre didactice, precum și directorii școlilor și instituțiilor partenere: Colegiul Tehnic "Tomis", Grupul Școlar "C.A. Rosetti", Liceul Teoretic "Ovidius", Fundația "Sfinții Martiri Brâncoveni", Arhiepiscopia Tomisului.
Cum se întâmplă de obicei atunci când colega noastră Iulia este invitată în calitate de moderator, întâlnirea s-a transformat într-un adevărat discurs de cultură generală. Plimbându-i, teoretic, pe cei prezenți prin foarte multe domenii ale cunoașterii, scriitoarea a reușit să capteze atenția tuturor, mărturisind dintr-un început: "Sunt pusă într-o postură destul de dificilă, având în vedere că toate afișele, dar absolut toate vorbesc despre televiziune ca despre ceva foarte rău. În opinia mea, inventarea televiziunii a fost un fenomen, care se recreează zilnic, care aduce mereu ceva nou, ceva schimbat. N-am venit aici să vorbesc împotriva televiziunii, pentru că eu am un dublu rol: predau specializarea televiziune la o facultate, deci ajut niște copii să descopere această meserie absolut fascinantă, iar al doilea, ca jurnalist".

Școala și familia trebuie să educe discernământul
Reamintind că televiziunea a fost inventată cu trei funcții foarte importante: informare, formare-educare și divertisment, care au suferit mutații clare, Iulia a afirmat că trăim într-un secol al consumismului, în care se produce din ce în ce mai puțin, dar și al sexualității. "Dar, dacă ești destul de capabil să discerni între a alege între un program de televiziune de bună calitate și un.. OTV, ești un om salvat".
Televiziunea este un lucru rău pentru că nici școala, nici părinții nu se ocupă îndeajuns de educarea discernământului. Și a adus ca exemplu lucrarea lui Giovanni Sartori - "Homo Videns", autor care afirmă că televiziunea este imbecilizare și post gândire, argumentând că de la Homo Sapiens, produs al culturii scrise, ne-am transformat în Homo Videns, produs al cuvântului detronat de imagine, care primește vizual și nu mai știe să gândească. "Copilul de 2-3 ani, înainte de a învăța să scrie și să citească, învață să facă zaping cu telecomanda".
De asemenea, s-a mai amintit de faptul că televiziunea te face să simți emoția la distanță, "dar nu mă refer aici la «Surprize-surprize». Este o invenție fascinantă, pe care o vor descoperi cu-atât mai mult cei care-și doresc să devină jurnaliști. Această involuție și dependență pe care voi ați ilustrat-o prin intermediul afișelor depinde de voi, ca oameni care vreți să deveniți cineva. Pentru voi este important să vă definiți personalitatea, pentru că sunteți într-un liceu de artă, să vă formați brandul personal, datorită creativității cu care sunteți înzestrați".
În finalul discursului său foarte captivant, scriitoarea asistent universitar Iulia Pană le-a sugerat analogia personală, ca măsură a tuturor lucrurilor din jurul lor și, totodată, să încerce în viață să-și transforme pasiunea în meserie "pentru că veți fi niște oameni fericiți".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0624 secunde